Ingebjørg Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai (endret) For andre gang må jeg bytte nettbrett siden iPad ikke vil oppdatere til ny iOS og apper ikke lengre virker. Den jeg har nå er tre år gammel, og hverken Tv2 play eller HBO funker. Lei av å kjøpe et så dyrt produkt som funker så kort. Er det samme greia med Samsung, eller varer produktene der litt lengre? Bruker utelukkende til strømming. Endret 7. mai av Ingebjørg
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Ingebjørg skrev (7 minutter siden): For andre gang må jeg bytte nettbrett siden iPad ikke vil oppdatere til ny iOS og apper ikke lengre virker. Den jeg har nå er fire år gammel, og hverken Tv2 play eller HBO funker. Forsøk å reinstallere hele ipad. Min ipad er skikkelig gammel. Alt fungerer. Anonymkode: 36152...14b 2
newman01 Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai (endret) Her må det være noe annet rart. HBO skal fungere helt ned til iOS 16.4, og det støtter iPad 5.gen fra 2017. Så hvis du klager på at du må bytte nettbrett hvert 9. år tror du for mye godt om produktene dine... TV2 krever iOS17, så da må du ha 6.generasjon iPad Endret 7. mai av newman01
Ingebjørg Skrevet 7. mai Forfatter #4 Skrevet 7. mai Kjøpte iPaden i september 2023, fant jeg ut. Så den er snart 3 år. Jeg har 9.generasjon. Og nåværende iOS er 16.1.1. Den vil ikke oppdatere til noe nyere. Og når jeg prøver åpne appene sier de at de ikke funker. Får ta den med på Eplehuset og se om de kan løse det, for høres jo sa ut som det er min som er problemet. Men var samme problem da jeg måtte kjøpe ny sist også. Men den forrige varte nok litt lengre enn 3 år.
AnonymBruker Skrevet 10. mai #5 Skrevet 10. mai Ut fra det jeg har sjekket, så er 9.generasjon fra 2021, altså det er da den kom ut for første gang, stemmer det for din del? Så det er irrelevant at du kjøpte den i 2023 fordi teknologi-alderen på din iPad er 5 år. iPad-er skal vare omtrent den tiden, kanskje litt lenger, men vanlige iPad er virkelig bare "bruksvarer" der man bruker iPad for å ikke slite ned på iPhone og særlig iPhone Pro og Pro Max i tillegg til MacBook Air og særlig MacBook Pro. De billigste Apple-produktene er iPad med A16 chip som kom ut i fjor, og senere i år kommer iPad med A18 chip. Så disse er under nivået iPad Air M4 og iPad Pro M5. Skal du ha billigst mulig iPhone som er "lanserings-ny", så er det iPhone 17e. Og skal du ha billigst mulig MacBook, så er det MacBook Neo som gjelder. Det er først nå Apple har lansert billig-alternativer og de prøver å kvitte seg med gamle modeller ved å fase dem ut med tanke på sikkerhetsoppdateringer. Det er viktig å huske på at man må se på når ble produktet lansert for første gang, og ikke når man kjøpte den selv. Det er derfor "gamle" produkter kommer på tilbud, selv som helt nye, fordi klokka starter å tikke fra lanseringsdatoen når det gjelder hvor lenge de skal vare i henhold til sikkerhetsoppdateringer. Generelt sett varer dyrere Apple produkter lenger og har sikkerhetsoppdateringer lenger enn billige produkter. Apple har aldri vært billigere enn det de er nå og de slår ut Windows og Android gjengen på rekke og rad. Så jeg vet ikke hvor mye du betalte for din iPad, men helt vanlig iPad er ikke dyrt. Klikker du på Apple sin "norske" nettside og har student rabatt, så får du splitter ny iPad M4 Air som ble lansert tidligere i vår til Kr 7.290, mens MacBook Neo får du enda billigere, nemlig til Kr 6.490. Vil du ha den billigste iPad, splitter ny, lansert i fjor med A16 chip, så går den for Kr 4.290 under student rabatt. Anonymkode: f53ce...564 1
newman01 Skrevet 12. mai #6 Skrevet 12. mai Ingebjørg skrev (På 7.5.2026 den 21.22): Kjøpte iPaden i september 2023, fant jeg ut. Så den er snart 3 år. Jeg har 9.generasjon. Og nåværende iOS er 16.1.1. Den vil ikke oppdatere til noe nyere. Og når jeg prøver åpne appene sier de at de ikke funker. Får ta den med på Eplehuset og se om de kan løse det, for høres jo sa ut som det er min som er problemet. Men var samme problem da jeg måtte kjøpe ny sist også. Men den forrige varte nok litt lengre enn 3 år. Da må det være noe rart med iPaden din. Apple mener at 8.generasjon og nyere kan ha iOS26. Har du husket å slette nok dritt til at det er plass til å oppdatere? Og har du forsøkt å trykke på "oppdater" under Innstillinger/Generelt? 1
Ingebjørg Skrevet 12. mai Forfatter #7 Skrevet 12. mai De fikset for meg på Eplehuset. Masse plass, ville bare ikke ta imot ny versjon. Så takk til dere som påpekte at det ikke var en vanlig feil. Jeg var på vei til å kjøpe alternativ 😅 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Ingebjørg skrev (På 7.5.2026 den 14.10): For andre gang må jeg bytte nettbrett siden iPad ikke vil oppdatere til ny iOS og apper ikke lengre virker. Den jeg har nå er tre år gammel, og hverken Tv2 play eller HBO funker. Hmm, merkelig. Min er sikkert 7 år og kan fortsatt oppdatere den, og alle apper fungerer fint. Anonymkode: 2d249...17b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå