Anonym941 Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Jeg er litt amatør på dette her:) er det slik at man kan bruke dette gratis ? Og hvilken bør man bruke? Tusen takk hvis noen vet!
newman01 Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai (endret) Ja. du kan bruke ChatGPT gratis. Gemini, Copilot og Claude også. Pluss noen andre. Gratisversjonene har noen begrensninger, som at du kun får et bilde eller to i døgnet, ikke tilgang til nyeste versjon, og et gitt antall forespørsler i døgnet. Du bør teste alle og finne ut hvem du liker best Grok i "unhinged mode" er definitivt den mest vulgære av dem... Endret 7. mai av newman01
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Anbefaler heller https://chat.mistral.ai/chat,https://brave.com/leo/ og https://duck.ai/. De to siste lar deg velge mellom mange forskjellige så det er lett å finne ut hvem som passer best til ditt behov. Anonymkode: bda04...774
Anonym941 Skrevet 7. mai Forfatter #4 Skrevet 7. mai newman01 skrev (7 timer siden): Ja. du kan bruke ChatGPT gratis. Gemini, Copilot og Claude også. Pluss noen andre. Gratisversjonene har noen begrensninger, som at du kun får et bilde eller to i døgnet, ikke tilgang til nyeste versjon, og et gitt antall forespørsler i døgnet. Du bør teste alle og finne ut hvem du liker best Grok i "unhinged mode" er definitivt den mest vulgære av dem... tusen takk!! hva mener du med at man kun får et bilde eller to i døgnet da ? He he
Anonym941 Skrevet 7. mai Forfatter #5 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Anbefaler heller https://chat.mistral.ai/chat,https://brave.com/leo/ og https://duck.ai/. De to siste lar deg velge mellom mange forskjellige så det er lett å finne ut hvem som passer best til ditt behov. Anonymkode: bda04...774 Tusen takk! hva er det man pleier å bruke det til egentlig ? Jeg er så nyskjerrig på dette. Kan man lage egne bilder ?
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Anonym941 skrev (14 minutter siden): Tusen takk! hva er det man pleier å bruke det til egentlig ? Jeg er så nyskjerrig på dette. Kan man lage egne bilder ? Mange av dem kan lage bilder, ja. Det er bare å be den lage et bilde av det du ønsker. De kan også endre på bilder, men som med alle andre tjenester er det lurt å være bevisst på hva man deler. Personlig ønsker jeg ikke at disse selskapene skal ha mange bilder av meg. Jeg bruker forskjellige språkmodeller (som er det man kaller ChatGPT osv) til alt mulig jeg lurer på, men jeg har funnet ut at det er stor forskjell på hva de er gode til og hvor pålitelig informasjon de gir. Siden jeg bruker AI til mye, har jeg abonnement på Venice.ai som tilbyr en rekke avanserte modeller. Prøv Le Chat. Dette fikk jeg da skrev "Lag et bilde av en Lego-elefant i New York": Anonymkode: bda04...774
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Anonym941 skrev (23 timer siden): Jeg er litt amatør på dette her:) er det slik at man kan bruke dette gratis ? Og hvilken bør man bruke? Tusen takk hvis noen vet! Gratis til å lage små ting. Du kan laste ned GPT 5.5 gratis, til en hvis grad (er limit på hvor mye en kan bruke i uken), gjennom noe kalt GPT codex. Merk at f.eks Gemini pro 3.1, GPT 5.5, og lignende, kan noen gang glitche hvis en bumper bort i variabel navn i kode eller innhold i tekst som tilfeldigvis trigger sikkerhetsmekanismene i AI. Hvis en generer software, i stor scale med AI, så må en ha system prompt (instruksjoner til AI) klar for å håndtering av følgende scenario: Sitat Jeg beklager virkelig! Det ser ut til å være en veldig merkelig systemfeil som kutter tekstgenereringen hver gang den treffer nøyaktig de variabelnavnene over to linjer. Jeg har nå byttet variabelnavn og omstrukturert den delen av koden for å omgå feilen. Her er hele koden, fra topp til bunn: Anonymkode: 2b7d0...538
Anonym941 Skrevet 9. mai Forfatter #8 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2026 den 22.45): Mange av dem kan lage bilder, ja. Det er bare å be den lage et bilde av det du ønsker. De kan også endre på bilder, men som med alle andre tjenester er det lurt å være bevisst på hva man deler. Personlig ønsker jeg ikke at disse selskapene skal ha mange bilder av meg. Jeg bruker forskjellige språkmodeller (som er det man kaller ChatGPT osv) til alt mulig jeg lurer på, men jeg har funnet ut at det er stor forskjell på hva de er gode til og hvor pålitelig informasjon de gir. Siden jeg bruker AI til mye, har jeg abonnement på Venice.ai som tilbyr en rekke avanserte modeller. Prøv Le Chat. Dette fikk jeg da skrev "Lag et bilde av en Lego-elefant i New York": Anonymkode: bda04...774 Se der ja tusen hjertelig takk! Le chat er den gratis ? Kan den lage et familie bilde hvis jeg legger inn ulike bilder av de det gjelder tror du? Eller er det usmart å sende inn bilder av seg selv til noe slikt?
Anonym941 Skrevet 9. mai Forfatter #9 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 13.20): Gratis til å lage små ting. Du kan laste ned GPT 5.5 gratis, til en hvis grad (er limit på hvor mye en kan bruke i uken), gjennom noe kalt GPT codex. Merk at f.eks Gemini pro 3.1, GPT 5.5, og lignende, kan noen gang glitche hvis en bumper bort i variabel navn i kode eller innhold i tekst som tilfeldigvis trigger sikkerhetsmekanismene i AI. Hvis en generer software, i stor scale med AI, så må en ha system prompt (instruksjoner til AI) klar for å håndtering av følgende scenario: Anonymkode: 2b7d0...538 He he dette ble avansert for meg tusen hjertelig takk! Skal prøve å sette meg inn i det
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Skrevet 9. mai Anonym941 skrev (2 timer siden): Se der ja tusen hjertelig takk! Le chat er den gratis ? Kan den lage et familie bilde hvis jeg legger inn ulike bilder av de det gjelder tror du? Eller er det usmart å sende inn bilder av seg selv til noe slikt? Det er bare å prøve. Le Chat er fransk og dermed underlangt mye strengere regler for personvern enn f.eks ChatGPT som er amerikansk, så i min verden er det klart å foretrekke. Men jeg bruker som sagt helst venice.ai som kan garantere anonymitet på en helt annen måte. Le Chat er gratis, ja, men som de fleste andre modeller får du bedre og raskere funksjoner (f.eks at du kan lage flere eller større bilder) om du betaler. Det er vel rundt 150 kr/mnd. Anonymkode: bda04...774 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er bare å prøve. Le Chat er fransk og dermed underlangt mye strengere regler for personvern enn f.eks ChatGPT som er amerikansk, så i min verden er det klart å foretrekke. Men jeg bruker som sagt helst venice.ai som kan garantere anonymitet på en helt annen måte. Le Chat er gratis, ja, men som de fleste andre modeller får du bedre og raskere funksjoner (f.eks at du kan lage flere eller større bilder) om du betaler. Det er vel rundt 150 kr/mnd. Anonymkode: bda04...774 Tenker det kun blir et problem om en er kriminell, egentlig, med tanke på Cloud act. Problemet er at FBI og Amerikanske styresmakter kan kreve innsyn hvis det er mistanke om kriminalitet, noe som er problematisk for enkelte EU borgere og nordmenn. En sier "The GDPR intends to protect and strengthen the integrity of the individual and to give people power over their data, whereas the CLOUD Act demands data by placing U.S. interests above foreign laws. It introduces strict requirements relating to data transfers to third countries. In principle, for any data transfers, the GDPR requires a legal basis, as envisaged in Art. 6 GDPR." (https://www.activemind.legal/guides/us-cloud-act) Problemet i realtieten er at mange nordmenn er kriminelle, og ikke helt tåler realiteten med at en ikke kan misbruke chatGPT og alt dette til å trigge FBI - enkelte nordmenn tåler ikke dette. Anonymkode: 2b7d0...538
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Skrevet 9. mai Annen lenke om dette: "This is not a theoretical threat. US law enforcement agencies like the FBI can use court orders to request data directly from providers like Microsoft or Amazon — without going through international mutual legal assistance treaties. The Cloud Act has accelerated and formalized this process." (https://lowcloud.io/en/blog/cloud-act-vs-gdpr) Anonymkode: 2b7d0...538
Anonym941 Skrevet 10. mai Forfatter #13 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er bare å prøve. Le Chat er fransk og dermed underlangt mye strengere regler for personvern enn f.eks ChatGPT som er amerikansk, så i min verden er det klart å foretrekke. Men jeg bruker som sagt helst venice.ai som kan garantere anonymitet på en helt annen måte. Le Chat er gratis, ja, men som de fleste andre modeller får du bedre og raskere funksjoner (f.eks at du kan lage flere eller større bilder) om du betaler. Det er vel rundt 150 kr/mnd. Anonymkode: bda04...774 Tusen takk
Anonym941 Skrevet 10. mai Forfatter #14 Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tenker det kun blir et problem om en er kriminell, egentlig, med tanke på Cloud act. Problemet er at FBI og Amerikanske styresmakter kan kreve innsyn hvis det er mistanke om kriminalitet, noe som er problematisk for enkelte EU borgere og nordmenn. En sier "The GDPR intends to protect and strengthen the integrity of the individual and to give people power over their data, whereas the CLOUD Act demands data by placing U.S. interests above foreign laws. It introduces strict requirements relating to data transfers to third countries. In principle, for any data transfers, the GDPR requires a legal basis, as envisaged in Art. 6 GDPR." (https://www.activemind.legal/guides/us-cloud-act) Problemet i realtieten er at mange nordmenn er kriminelle, og ikke helt tåler realiteten med at en ikke kan misbruke chatGPT og alt dette til å trigge FBI - enkelte nordmenn tåler ikke dette. Anonymkode: 2b7d0...538 Jøss i alle dager? er det trygt å bruke dette her ?
AnonymBruker Skrevet 11. mai #15 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 0.38): Tenker det kun blir et problem om en er kriminell, egentlig, med tanke på Cloud act. Problemet er at FBI og Amerikanske styresmakter kan kreve innsyn hvis det er mistanke om kriminalitet, noe som er problematisk for enkelte EU borgere og nordmenn. En sier "The GDPR intends to protect and strengthen the integrity of the individual and to give people power over their data, whereas the CLOUD Act demands data by placing U.S. interests above foreign laws. It introduces strict requirements relating to data transfers to third countries. In principle, for any data transfers, the GDPR requires a legal basis, as envisaged in Art. 6 GDPR." (https://www.activemind.legal/guides/us-cloud-act) Problemet i realtieten er at mange nordmenn er kriminelle, og ikke helt tåler realiteten med at en ikke kan misbruke chatGPT og alt dette til å trigge FBI - enkelte nordmenn tåler ikke dette. Anonymkode: 2b7d0...538 Hva i alle dager det du fabulerer om, er du rusa? 😅 Anonymkode: a1c9c...840
AnonymBruker Skrevet 11. mai #16 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hva i alle dager det du fabulerer om, er du rusa? 😅 Anonymkode: a1c9c...840 Godt det ikke bare er meg. Jeg tenkte, enten er denne brukeren rusa. Eller så er jeg rusa. Skjønner i alle fall ingenting. Anonymkode: bda04...774
AnonymBruker Skrevet 11. mai #17 Skrevet 11. mai Anonym941 skrev (13 timer siden): Jøss i alle dager? er det trygt å bruke dette her ? Men for å svare på dette: det som kan være utrygt, er å stole blindt på det en chatbot sier. De kan ta feil, så det er lurt å se på den mer som en samtalepartner enn en lærer. Personlig er jeg også skeptisk til å dele personopplysninger med tilbydere som Google o.l, derfor bruker jeg som nevnt helst anonymiserte tjenester. Anonymkode: bda04...774
Anonym941 Skrevet 27. mai Forfatter #18 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 0.03): Det er bare å prøve. Le Chat er fransk og dermed underlangt mye strengere regler for personvern enn f.eks ChatGPT som er amerikansk, så i min verden er det klart å foretrekke. Men jeg bruker som sagt helst venice.ai som kan garantere anonymitet på en helt annen måte. Le Chat er gratis, ja, men som de fleste andre modeller får du bedre og raskere funksjoner (f.eks at du kan lage flere eller større bilder) om du betaler. Det er vel rundt 150 kr/mnd. Anonymkode: bda04...774 Hei igjen jeg prøvde le chat. Vil gjerne kopiere et annet bilde av ansiktet mitt inn i et allerede eksisterende bilde av familien min. Liker bildet så godt men jeg blunker dessverre på det bildet. Tror du jeg kan få «satt inn» et annet bilde av mitt ansikt i det bildet og at det ser realistisk ut? Håper det går fint at jeg spør deg he he
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Anonym941 skrev (2 timer siden): Hei igjen jeg prøvde le chat. Vil gjerne kopiere et annet bilde av ansiktet mitt inn i et allerede eksisterende bilde av familien min. Liker bildet så godt men jeg blunker dessverre på det bildet. Tror du jeg kan få «satt inn» et annet bilde av mitt ansikt i det bildet og at det ser realistisk ut? Håper det går fint at jeg spør deg he he Har ikke prøvd det selv, men antar at Le Chat fikser det greit. Anonymkode: bda04...774
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå