Gå til innhold

Lukt ved gynekologisk undersøkelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber som gyn.. Opplever dere ofte lukt fra pasienter som er sjenerende? Det er min største skrekk ved gu at det skal Lukte eller at jeg skal fjerte eller noe. Det tar helt over tankene mine i forkant av gu!

Anonymkode: 05f08...a6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk vaginale kapsler et par dager før undersøkelsen, så normaliseres ph verdien i skjeden hvis du er redd for lukt.

Anonymkode: 77c84...e63

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruk vaginale kapsler et par dager før undersøkelsen, så normaliseres ph verdien i skjeden hvis du er redd for lukt.

Og ikke spis mat som gir deg luft i magen døgnet før du skal dit

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som jobber som gyn.. Opplever dere ofte lukt fra pasienter som er sjenerende? Det er min største skrekk ved gu at det skal Lukte eller at jeg skal fjerte eller noe. Det tar helt over tankene mine i forkant av gu!

Jeg er ikke gynekolog, men tidligere sykepleier på urologisk avdeling. 
MYE ymse lukter kan jeg bekrefte!! 
Hadde en periode der jeg faktisk slet litt med å ha sex m mannen hvis han ikke var ekstremt nøye med hygiene, for den minste antydning til lukten av kjønn gjorde meg helt kvalm. Fikk i så store doser på jobb at jeg ikke greide mer hjemme. 
Men lukt er naturlig, og med helt vanlig hygiene er det på ingen måte et problem 

Anonymkode: 1f283...de2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk Asan 2+1 gel og ha med libresse intimserviett og ta en kjapp vask før du skal inn (i tilfelle man er redd for å ha vært litt klam/svett på dagen/turen dit). Tipp topp. Litt naturlig lukt er det jo uansett. Hvis man er livredd for at man har mye lukt så bør man få det undersøkt. 

Anonymkode: 66769...2d0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruk Asan 2+1 gel og ha med libresse intimserviett og ta en kjapp vask før du skal inn (i tilfelle man er redd for å ha vært litt klam/svett på dagen/turen dit). Tipp topp. Litt naturlig lukt er det jo uansett. Hvis man er livredd for at man har mye lukt så bør man få det undersøkt. 

Anonymkode: 66769...2d0

Ha heller med en vaskeklut gå på do der og vask deg med vann og vri opp kluten og legg den i ziplock pose.

Anonymkode: 62502...769

AnonymBruker
Skrevet

Har du normal hygiene til daglig har du lite å frykte - og husk at lukt også kan være et symptom, ikke gå aktivt inn for å kamuflere det.

Anonymkode: 77438...a5f

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting å frykte hvis du har normal hygiene. Har dog selv samme komplekser. Løser det med å ha med meg en pakke våtservietter. Dusjer alltid om morgenen før GU og vasker med våtservietter på toalettet på legekontoret. Klar over at det er overkill, men det gjør at det føles lettere å sette seg i den stolen😅

Anonymkode: 60893...de0

AnonymBruker
Skrevet

Og ikke minst bruk truse som puster slik som bomull eller bambus-ikke polyester, for da setter lukten seg med en gang

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Undersøkelse gjennomført uten at jeg "døde" denne gangen heller. Jeg har normal hygiene og var ikke inne for noe knyttet til lukt. Jeg har nok bare veldig komplekser. Dusjet i morges, og vasket meg før jeg dro ned. Bruker bare bommullstruser allerede, men enig i tipset! 

AnonymBruker
Skrevet

Sier som andre her: Med normal hygiene er lukt ikke et problem, med mindre noe er "galt" der nede. Og da er det jo nettopp meningen at helsepersonell skal reagere.

Infeksjoner kan gi en uvanlig lukt, det samme kan ondartede forandringer i underlivet. Om du selv opplever ubehagelig lukt som ikke går over, så er jo det i seg selv grunn nok til å få utført en gynekologisk undersøkelse.

Anonymkode: 75731...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...