Gå til innhold

Sosiale fritidsaktiviteter for barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Mitt barn sliter med å få gode nære venner, føler seg ofte utenfor. Uten å bli direkte mobba, er hun aldri førstevalget til noen. Hun savner sårt en bestevenn. 

Jeg tenkte kanskje det kunne være lurt å finne fler arenaer å lete etter venner på, f eks idrett, musikk. Hun går allerede på noe, men er litt lei, så hun kan godt bytte aktivitet uansett. 

Er det noen form for aktivitet hvor det er lettere å knytte kontakter? 

Hun er 12. Leker like gjerne med gutter som jenter. Vi bor i Trondheim, så det er sikkert mye å velge i, og hun er svært selvstendig når det gjelder buss. 

Anonymkode: 7a001...10e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Speidern er flinke til og ta vare på folk og inkludere alle :) Klatremiljøet er også veldig fint. 

Anonymkode: a2e17...fb0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken interesser har hun da? Dumt å anbefale ridning dersom hun er livredd dyr.

Speideren er et godt forslag. Bor ikke i ditt område, men det er svært populært her jeg bor. Dans er det også mange av jentene som stortrives med.

Anonymkode: 31c59...04d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i Trondheim er det mange gode tilbud på ISAK. Sjekk det ut :) 

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig i speider - har super erfaring med at de er inkluderende og opptatt av å bygge vennskap. Det er også en av punktene i Speiderloven "En speider er en god venn".

• Liker 1
Skrevet

Også enig med speideren, eller eventuelt 4H som er mye av det samme, selv om jeg personlig er mest kjent med speideren selv. 

En av mine søsken stortrivdes i det lokale teateret og blomstret der. Var aldri snakk om noen hovedrolle eller mål om å bli skuespiller eller annet, men miljøet var godt og fikk venner av begge kjønn og ulike aldere. Har venner derfra enda. 

Dnt-ung er hun akkurat for ung til, men det er fra 13år. Vil nesten tro at det er litt aktivitet rundt det i Trondheim, men det må nesten sjekkes opp i. Det varierer veldig fra sted til sted hvor aktive de er, men noen steder er det veldig mye aktivitet og masse gøy. Her jeg bor så er det full aktivitet, inkludert med masse overnattingsturer som hengekøye i klatrepark. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvilken interesser har hun da? Dumt å anbefale ridning dersom hun er livredd dyr.

Speideren er et godt forslag. Bor ikke i ditt område, men det er svært populært her jeg bor. Dans er det også mange av jentene som stortrives med.

Anonymkode: 31c59...04d

Hun er ikke redd noe som helst, så riding er absolutt aktuelt:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bor du i Trondheim er det mange gode tilbud på ISAK. Sjekk det ut :) 

Ja, det virker som et supert sted, men det er vel for ungdom over 16, er det ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Teater? Røde kors? Kor? 

Anonymkode: 79ec0...829

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å bytte skole? Det kan hjelpe å få nye muligheter. Ikke alltid men noen ganger. 

Anonymkode: 79ec0...829

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også foreslå Speider som flere andre her.

Siden dere bor i Trondheim har dere jo et rikt tilbud av aktiviteter.

Kulturskolen har Sirkusskole som er veldig populær. Kjenner barn som har stortrives der.

Anonymkode: 41923...936

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun er ikke redd noe som helst, så riding er absolutt aktuelt:)

Jeg elsker ridning selv og drev med det i flere år som barn men det er ikke umiddelbart en aktivitet det er lett å få venner. Iallfall i begynnelsen er det jo mye at man møter opp til ridetime, steller kanskje hesten eller den er ferdig salt opp, rir og så steller hesten igjen eller den skal ha en time til. Mange steder er det ikke så mye tid til å snakke sammen med de andre på kurset. Så etterhvert så får man jo kontakt med andre som går på kurs og kan bli med i stallgrupper og rideleirer og mye forskjellig. Men om målet er venner og sosial arena med en gang ville jeg nok sett på dans, speider eller lagsport istedet.

Anonymkode: 55956...521

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er så stor som 12 år bør hun finne noe der ikke de andre har øvd siden de var 6. Speideren er fantastisk - det er uten press og alle skal med. Korps er vrient å starte med så sent, men hva med kulturskolen eller teater? Mtp idrett tenker jeg klatring, kampsport, friidrett (kanskje), løping, bueskyting, ridning (ikke konkurranse) kan være gode muligheter. Dette er ikke grener folk starter med når de er 6, så som håndball, fotball og ski. Da er det antakelig flere nybegynnere i alle aldre.

Anonymkode: 58eff...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...