AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Hvordan er det å jobbe i barnehage? Holder dere på med barna HELE tiden? Eller er det noe frilek for barna så dere voksne kan snakke sammen etc.? Anonymkode: 1ce7e...29e
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Det kommer helt an på arbeidsplassen og kollegaene du har. Noen steder driter de i barna og er mest opptatt av å baksnakke hverandre og foreldrene, mens andre steder er barna i fokus og det er mye lek og observasjon. Kommer an på arbeidsmiljøet i den aktuelle barnehagen, styrer, utformingen av barnehagen, hvor barnehagen ligger, foreldrene, sykdom blant personalet, osv. Dette kan også være ulikt på de ulike avdelingene innad i samme barnehagen og skifte fra år til år. Anonymkode: 82232...972
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Men har vel aldri vært borti at det lekes med barna hele tiden uansett hvor det har vært. Anonymkode: 82232...972
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai Jobber i bhg på liten avdeling. Her er dagen preget av rutiner. Vi er mye på gulvet med barna, der vi leker med dem, passer på, trekker oss vekk fra leken når det er nødvendig og kommer tilbake igjen. Vi smører mat, skifter bleier, rydder og ordner. Vi har formingsaktiviteter og utetid. Vi har en ett godt miljø, og snakker mye sammen. Mye latter og moro. Samtidig snakker vi aldri stygt om foreldre (eller andre) og vi snakker aldri over hodet på barna om dem. Men det er jo klart at vi snakker sammen som kolleger, men det går ikle utover barna. I noen barnehager er det ikke lov å snakke sammen, eller så deler man gruppene opp og man er alene med en gjeng. For meg hadde det vært kjipt.. Jeg liker å snakke med noen på jobb. Anonymkode: 8a63d...359 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jobber i bhg på liten avdeling. Her er dagen preget av rutiner. Vi er mye på gulvet med barna, der vi leker med dem, passer på, trekker oss vekk fra leken når det er nødvendig og kommer tilbake igjen. Vi smører mat, skifter bleier, rydder og ordner. Vi har formingsaktiviteter og utetid. Vi har en ett godt miljø, og snakker mye sammen. Mye latter og moro. Samtidig snakker vi aldri stygt om foreldre (eller andre) og vi snakker aldri over hodet på barna om dem. Men det er jo klart at vi snakker sammen som kolleger, men det går ikle utover barna. I noen barnehager er det ikke lov å snakke sammen, eller så deler man gruppene opp og man er alene med en gjeng. For meg hadde det vært kjipt.. Jeg liker å snakke med noen på jobb. Anonymkode: 8a63d...359 Ikke lov å snakke sammen? Er det lov å lage slike lover da? Må jo være håpløst. Anonymkode: 1ce7e...29e
Banænie Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke lov å snakke sammen? Er det lov å lage slike lover da? Må jo være håpløst. Anonymkode: 1ce7e...29e Dette var i en barnehage der jeg var vikar. Fikk utdelt en liste med regler.. En av dem var at vi ikke fikk sitte eller stå sammen å snakke. Eller snakke om privatlivet sitt. Det hadde man pausen sin til. Jeg ser jo fordelene med slike regler, og kan forstå hvorfor.. men det blir veldig kjedelig i lengden... Og jeg tror det blir dårligere miljø på sikt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan er det å jobbe i barnehage? Holder dere på med barna HELE tiden? Eller er det noe frilek for barna så dere voksne kan snakke sammen etc.? Anonymkode: 1ce7e...29e Setter ikke barna i frilek fordi vi voksne skal snakke sammen. Barna har frilek fordi det er en fin måte for barna å lære ting sosialt og få utløp for energi og tanker. Har uansett ikke tid til å snakke for ofte trenger barn veiledning, hjelp eller at man slukker branner... Vi observerer og passer på barna selvom vi kanskje ikke leker med dem alltid Anonymkode: b87c6...70b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Tunge løft, underbemanning, sykemeldte, stress , stadige krav på færre voksne, nevrotiske foreldre som har skyhøye krav og som tror vi er personlige tjenere, en del tar også merkelige i valg i forhold til barnets beste. De leverer gjerne barn som har spydd dagen før/natt. Mye smitte, ut og inn i all slags vær, dårlig betalt, ulike prosjekter og man må telle knappenåler, dvs hente frem utstyr fra 1987. Anonymkode: 024ac...978 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå