male32 Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg må ofte opp på natta å tisse. Alltid når jeg skal legge meg igjen begynner det å klø på leggen eller lår. Dette er blitt så plagsomt siden jeg ikke får sove igjen. Jeg bruker å smøre litt fuktighetskrem på for å se om det roer seg, men synes ikke det hjelper mye. Er det noe jeg kan smøre på eller bruke som kan hjelpe?
visp Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Jeg sliter veldig med kløe på legger og armer om natta i sommerhalvåret, så det er tydelig at jeg ikke tåler sol så godt. For et år siden så fikk jeg tips om denne jeg legger ved og det er helt himmelrike å ha den tilgjengelig. Visste ikke at det fantes noe sånt, så gjorde som deg; prøvde å stilne med fuktighetskrem. https://www.apotek1.no/produkter/eurax-10-krem-20g-42242p
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Men du føler deg ellers frisk? Ikke svette om natta, eller spesielt dårlig form bortsett fra kløe? Anonymkode: dac74...58d
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Jeg får tørr hud i perioder med tørr luft ute. Sover med vinduet åpent, og sover utrolig mye bedre i regnvær. Anonymkode: 32241...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får tørr hud i perioder med tørr luft ute. Sover med vinduet åpent, og sover utrolig mye bedre i regnvær. Anonymkode: 32241...9fd Tørr hud som klør. Anonymkode: 32241...9fd
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Mygga "på stikket" , virker bedre enn eurax og er veldig drøy. https://www.apotekfordeg.no/products/mygga-insektsgel-50-ml?utm_source=googleads&vt_keyword=&vt_campaign=23200361712&vt_adgroup=&vt_loc_interest=&vt_physical=1010897&vt_matchtype=&vt_network=x&vt_placement=&gad_source=1&gad_campaignid=23205631151&gclid=CjwKCAjwzevPBhBaEiwAplAxvrd8kP1L8syTJRpOrK3OJ7CrFs4bT1MrqSB5wpslAQ-sgBKEYrBzshoChl8QAvD_BwE Anonymkode: 748ff...4f2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mygga "på stikket" , virker bedre enn eurax og er veldig drøy. https://www.apotekfordeg.no/products/mygga-insektsgel-50-ml?utm_source=googleads&vt_keyword=&vt_campaign=23200361712&vt_adgroup=&vt_loc_interest=&vt_physical=1010897&vt_matchtype=&vt_network=x&vt_placement=&gad_source=1&gad_campaignid=23205631151&gclid=CjwKCAjwzevPBhBaEiwAplAxvrd8kP1L8syTJRpOrK3OJ7CrFs4bT1MrqSB5wpslAQ-sgBKEYrBzshoChl8QAvD_BwE Anonymkode: 748ff...4f2 Det var vel ikke akkurat det som ble etterlyst her, stikklindring altså. Anonymkode: 32241...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Og du har vært til legen med denne kløen håper jeg? For kløe på natta som er så intens at den holder deg våken kan være symptom på flere ting. Min nattekløe var fettlever og betennelse i galleblæra. Anonymkode: 6b8ac...6a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tørr hud som klør. Anonymkode: 32241...9fd Jeg hadde også tørr hud, det har jeg for så vidt ennå. Så jeg bortforklarte kløen med det - mens det egentlig viste seg å være leveren som sleit. Kan være andre ting enn lever også. Ikke det at jeg sier at du er syk. Men jeg fikk MYE kjeft for ikke å ha nevnt at jeg klødde på natta fra fastlegen (vi har en sånn tone ) Anonymkode: 6b8ac...6a9
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Min nattekløe er tynnfibernevropati. Kjennes ut som tusenvis av maur kravler rundt i underkroppen. Det brenner også under fotsålene i tillegg. Derfor bruker jeg Neurontin, slik at jeg ikke skal klø meg til blods, for det gjorde jeg før. Anonymkode: a0a42...3b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det var vel ikke akkurat det som ble etterlyst her, stikklindring altså. Anonymkode: 32241...9fd Den heter Mygga på stikket. Den er laget for å hjelpe mot kløen du får av myggstikk men hjelper selvsagt mot andre typer kløe også eks lichen ruber planus som har en J... kløe som ett av symptomene. Anonymkode: 748ff...4f2
Elle Melle Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Hvis det er skikkelig tørr hud, er det viktig å behandle den rett, ikke bare slenge noe tilfeldig hudkrem på i ny og ne. Ikke bruk såpe i dusjen, enten bare vann eller en dusjolje i stedet for såpe. Ikke dusj med for varmt vann. Smør med en parfymeri hudkrem, gjerne med karbamid. Noen av disse inneholder ikke nok fett til å pleie en ordentlig tørr hud, da må man opp i fettinnhold (f.eks locobase repair el.l.) Smør minst to ganger i døgnet. Hvis dette ikke hjelper, er det trolig ikke tørr hud som er problemet og da er det smart å gå til legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå