Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg og min samboer ser for oss å prøve på barn snart men det er en ting jeg enda vurderer, Jeg er en BH-størelse 70F og er generelt lav og lett. Jeg er allerede moderat plaget av nakkesmerter og overbelasting og vurderer og stå over ammingen. Min Tante,søster og mor  har alle måttet ta brystreduksjon etter amming og graviditet fordi begeret rett og slett har rent over på det punktet har lest at  det er vanlig og gå opp 2-3 bh størrelser spesielt mer hvis din nåværende Brystørelse skyldes brystvev og ikke en generelt stor kropp. Hvis jeg skulle blitt en i eller J cup så vet jeg ikke om jeg hadde taklet noe som helst. Jeg har funnet ut at det finnes slike medikamenter for å stoppe melkeproduksjonen, men hvor stor innvirkning vil det ha på barnet mitt å måtte ha morsmelkerstatning og har noen erfaring med disse medikamentene ???

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vokser jo brystene gjerne mye i svangerskapet også, så å unngå at du går opp noen størrelser kan bli veldig vanskelig.

Anonymkode: b3c3e...aaf

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slank med store bryst, og graviditeten var verre enn ammingen. 

Anonymkode: c2741...1e2

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vokser jo brystene gjerne mye i svangerskapet også, så å unngå at du går opp noen størrelser kan bli veldig vanskelig.

Anonymkode: b3c3e...aaf

Enig i denne. Etter fødsel er du kanskje samme størrelse som høygravid, evt en størrelse større. Er det da verdt det å planlegge for å ikke gi babyen morsmelk?

Du kan uansett ta brystreduksjon etter du er ferdig med svangerskap og amming av de barna du ønsker. Med nakkesmerter allerede nå er det vel en relativt stor sjanse for at du ikke holder ut ca 50 år med det uten å operere.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

E n graviditet endrer brystene vel så mye som amming. 

Jeg har normalt store bryst og har vært gravid /ammet 3 ganger. Har aldri opplevd at brystene har blitt særlig større av ammingen, i såfall kun de første ukene før melkeproduksjonen stabiliserer seg. Har gått tilbake til mine gamle bh er etter avsluttet amming.

Men har hatt problemer med å bruke mine vanlige bh'er under svangerskapet, og det skyldes nok en kombinasjon av vektoppgang og kroppsendring og følsomhet for ting som strammer.

Kun endret bh-størrelse en gang, men det var nok vel så mye pga generell vektoppgang og kroppsendring etter graviditet

Anonymkode: e2a74...6fc

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver her, er det under graviditeten brystene vokser. Når jeg kom igang med ammingen gikk mine litt ned igjen i størrelse. Dette skjedde med begge barna mine. Tenker du burde kose deg med amming så lenge det funker for dere. Det er i allefall ingen grunn for å stå over pga bryst størrelse. 

Anonymkode: 86843...4ef

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 80i for graviditet, nå er jeg 80k. Ammer litt fortsatt (barnet er 13 mnd). Jeg merker ikke noe nevneverdig forskjell på 80i og 80k. Jeg er veldig glad jeg har ammet hele veien. Brystene ble større i graviditeten, ikke av ammingen.  Jeg regner med å ta en brystreduksjon når jeg har fått de barna jeg skal ha. 

Anonymkode: 2f650...1be

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 60F og opplevde liten forskjell. Litt under graviditet,  men ikke noe mer under og etter amming. Vil heller si at volumet har blitt litt mindre etter endt amming som ikke gjør noe. Men minimal  endring 

Anonymkode: 5a264...daf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å unngå store bryster med baby hus er ved å amme. De er sprengfulle når barnet fødes og tilpasses etter det barnets behov. Ja du kan våkne med 2 nummer større enn det du la deg, men da ammer du og det går ned igjen. Så generelt går du ikke rundt med spesielt større bryster enn vanlig etter at barnet er født.

Og med tanke på hvor mye bra det er i morsmelken så er det bare dumt å ikke prøve å amme hvis du kan. Enklere er det også.

Anonymkode: 6d005...681

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du bestemme selv, men det er vitenskapelig bevist at mor og barn har helsemessige fordeler av amming. Blant annet vil du få redusert sjans for brystkreft og barnet får sannsynligvis tryggere og sterkere tilknytning til mor. 

Hvis du gruer deg til amming/kjenner avsmak når du tenker på det, så er det bedre at du velger flaske. 

Morsmelk er anbefalt av en grunn, men amming er viktigere enn amming (bare at man får så sinnsykt mye gratis hvis man ammer barnet sitt). 

Anonymkode: 7e397...0cc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er slank med store bryst, og graviditeten var verre enn ammingen. 

Anonymkode: c2741...1e2

Å? Bare ignorer meg fullstendig hvis du ikke vil svare, men hvor mange størrelser gikk du opp?

Skrevet

Merkelig å planlegge for det, stort sett er deg graviditeten som gjør de større, og selvsagt litt større ved fulle bryst, men de går jo tilbake etterpå... Og ammingen er jo viktig for dere begge om det ikke er noe annet som.gkør at amming ikke fungerer. Ville heller vurdert reduksjon etter fullført amming 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt store bryst. F-H litt avhengig av vekt. 

Det er mulig de litt under graviditetene,  men ikke noe merkbart. De ble ikke større av amming. 

Nå har jeg tatt brystreduksjon og anbefaler det til alle som sliter med størrelsen på noe vis.

Jeg hadde også mye brystkjertelvev, forresten. 

Am barna dine, du. Det er det beste for dem og det enkleste for deg. Så kan du jo eventuelt sette deg på venteliste til operasjon allerede nå. Det er lang ventetid i det offentlige. 

Anonymkode: 86386...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 70H før amming, jeg husker ikke hvilken str jeg hadde under amming. Brystene ble definitivt slappere etter amming. Når brystene er så store at man fra før av kvalifiserer for reduksjon, så vil ikke ammingen i seg selv utgjøre en forskjell. 

jeg produserte mye melk, men det er ikke bryststørrelsen som avgjør melkeproduksjon og melkespreng. 

jeg ville uansett aldri byttet amming med flaske fordi jeg er bekymret for at brystene ble større eller miformede av amming. Amming gjorde definitivt livet enklere enn å bruke flaske. 

jeg ble innvilget brystreduksjon mange år før jeg fikk barn, men jeg utsatte det til etter jeg var ferdig med å få barn fordi jeg visste at en graviditet (og evt amming, tok det ikke for gitt at jeg kunne amme) ville endre resultatet av reduksjonen. 

i dag er jeg 70D/E, og skulle ønske jeg var en B. 

Anonymkode: 0e114...73d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var 70H før amming, jeg husker ikke hvilken str jeg hadde under amming. Brystene ble definitivt slappere etter amming. Når brystene er så store at man fra før av kvalifiserer for reduksjon, så vil ikke ammingen i seg selv utgjøre en forskjell. 

jeg produserte mye melk, men det er ikke bryststørrelsen som avgjør melkeproduksjon og melkespreng. 

jeg ville uansett aldri byttet amming med flaske fordi jeg er bekymret for at brystene ble større eller miformede av amming. Amming gjorde definitivt livet enklere enn å bruke flaske. 

jeg ble innvilget brystreduksjon mange år før jeg fikk barn, men jeg utsatte det til etter jeg var ferdig med å få barn fordi jeg visste at en graviditet (og evt amming, tok det ikke for gitt at jeg kunne amme) ville endre resultatet av reduksjonen. 

i dag er jeg 70D/E, og skulle ønske jeg var en B. 

Ser jeg skrev feil. Jeg var 70I før svangerskapet og 70H etter. Aner som sagt ikke hva jeg var under svangerskap og amming. 

Skrevet

Brystene blir større under graviditeten, men minker under amming. Flere av mine venninner klager over at de etter ammingen har mindre bryster enn det de hadde før de ble gravide.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine bryster ble større under graviditeten. Ikke permanent større av amming.

Tror ikke du får de fordelene du ønsker deg av å forsøke å droppe amming.

Anonymkode: 03b59...f9d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror man er forskjellig her. Mine bryst var ganske uendra under graviditet. Er nå i sjette uke etter fødsel og har gått fra en c-cup til en veldig full f-cup/borderline g-cup. Jeg synes det er svært slitsomt. 

MEN hadde aldri droppa amming/pumping av den grunn. Vi supplerer med litt MME, og vivmerker stor forskjell på hvor lyst han har på brystmelk vs mme, og på hvordan han reagerer på de to forskjellige alternativene. Er fan av "mamming foran amming", men her synes jeg hans preferanse trumfer mitt ubehag altså.

Anonymkode: 7c41f...43c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra 65I til 70I (fant ikke 65J noe sted) under graviditeten, men gikk tilbake til 65I etter hvert under ammereisen. Ble gravid igjen før jeg sluttet å amme, men tror helt ærlig brystene krympet og ble slappere mer enn de vokste av amming. Fikk mye smerter i øvre rygg under graviditeten og i starten etter fødsel, men med Cosyfix ammepute så gikk smertene over 😊 

Anonymkode: c50ec...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del var det senve graviditeten som økte størrelsen, puppene ble normale igjen etter jeg hadde ammet et par måneder.

Anonymkode: 97454...c40

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...