Gå til innhold

Nedtrapping nexium/ esomeprazol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med smerter i mellomgulvet, lege tenkte det var magesår og satte meg på 80 mg esomeprazol/nexium. 
så sjekket de meg med gastroskopi fire uker etterpå og alt så bra ut. Fikk beskjed om å trappe ned til 40 mg i en uke og så stoppe. Gjorde det, men smertene var der fremdeles, og sterkere. 

til legevakt når det ble ille, fikk beskjed om at det kunne være rebound og at jeg måtte starte igjen, så ned til 20 mg i tre uker, deretter annen hver dag osv.. kom til annenhver dag, men gikk dårlig, var enda så vondt.. så fortsatte en stund til det ble bedre , og fant ut at jeg skulle heller trappe ned roligere . 24 timer mellom, 28 timer mellom osv… 

gikk fint til et par dager siden.. da fikk jeg kraftige smerter som har vedvart, får ikke sove mer enn tre timer pr døgn pga det. Tilbake til legevakt nå og han mente jeg måtte trappe opp til 40 mg. 

liksom, blir man aldri ferdig? Og hvorfor går jeg på det og får vondt om jeg aldri hadde magesår? Hva var det jeg hadde vondt av i starten da, om de ikke fant magesår på gastroskopi.. skjønner ikke helt logikken her.

de har og funnet ut at levra mi ser noe betent ut og må inn og ta en til mr. Hva kan man se på mr nr to som man ikke ser på den første.. er så mye jeg ikke skjønner. Og jeg kommer aldri på spørsmål når jeg snakker med de. 

noen som har erfaring med esomeprazol og nedtrapping her som kan gi meg råd?

Anonymkode: 43f6c...381

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gaviscon mikstur, Novaluzid og andre tyggetabletter, ikke spise triggermat, spise ekstra melk eller annen mat du vet roer magen din. 

Anonymkode: 91f72...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...