Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går ble jeg andpusten. 
jeg har vært andpusten og kortpustet i dag. Ventolin har hjulpet. 

Men jeg var hos legen i dag på grunn av dette. Jeg har også hatt litt sår hals de siste dagene. CRP var fin. 
Han lyttet på lungene mine og spurte om jeg røyker. Noe jeg ikke gjør. 
Han sa at vi kunne bestille bilder av lungene fordi han hørte en lyd der. 
Helseangst som jeg har tenker jeg kreft med en gang. 
Jeg spurte hva han tenkte og han sa at det kunne være allergi, irritasjon o.l, men at bildet blir tatt for å utelukke. 
Han sa også at vi behøver ikke å ta bilder, det var opp til meg. 

Jeg sa at vi kunne ta det. Nå sitter jeg her og er sikker på at jeg dødssyk….

Anonymkode: 7fef6...c43

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har helseangst så bør du ikke oppsøke forum for å få bekreftelser på at du ikke er alvorlig syk. Dette mater angsten din.

Anonymkode: 18b92...a63

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en app som heter Tankevirus, den synes jeg er veldig fin hvis man har tendens til å bekymre seg og tenke det verste. Prøv!

Anonymkode: a7e78...600

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dro du til legen fordi du var anpusten? :klo: 

Du bør søke hjelp for helseangsten din. Når du stiller spørsmål her vil du ikke bli beroliget - du mater angsten og så blir det bare verre og verre. Så flytter det seg fra lungene til klumpfølelse i halsen, så vondt i magen, så vondt i en arm… 

Søk heller hjelp for problemet ditt. Helseangst finnes det veldig god hjelp for. 

Anonymkode: a60e2...416

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ganske vanlig å få litt ekstra greier med pusten nå på våren om du har astma. Jeg reagerer på veistøv, sand i lufta, pollen f.eks. og her i byen går det luftveisinfeksjon også nå.

Kan jeg la litt av min stresser-fryktelig-lite av pust-greier smitte over på deg? :)

Hadde nok bedt om å vente et par uker med henvisning, og satset på at det - nok en gang - var bare litt sliming og irritasjon fra hva-enn jeg reagerte på denne gangen.

Anonymkode: 30443...b22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt hvordan små ting kan bli store bekymringer, og det er slitsomt å ha det slik.

Etter all sannsynlighet er det allergi, støv etc. Som en skriver kan det være så mangt på denne årstiden. Ta bildene, få ro i kroppen. Og ikke google ect, det trigger helseangst enda mer ❤️

Anonymkode: 697bd...bf5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legen bestiller bilder for å berolige deg. Hadde legen mistenkt noe alvorlig så hadde han ikke sagt at bilder var unødvendig, og at det var opp til deg. 

Anonymkode: fa33f...bb1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...