Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meg og min ekskjæreste (typ 3 år sammen, gjennom VGS) gjorde det nylig slutt. Han har tidligere vært voldelig mot meg, og vi hadde en ganske dramatisk og turbulent avslutning på forholdet. Han var utro med en annen (som nå er hans nye kjæreste, mens jeg fant ut at jeg var gravid med twins).

Anyways ..

Jeg har gått mye til terapi, ble innlagt osv. mye stress og angst, går på div. medisiner pga denne fyren (Love life)

i det siste har jeg komt til å tenke tilbake på tiden når vi var sammen, og alt dritet jeg har latt slide. Det jeg oppriktig lurer på er om han har ved flere gjentatte ganger hatt sex med meg uten min samtykke. Jeg har ikke tenkt noe særlig over dette da vi har vært «et par» (hvis dere skjønner)

feks: jeg har lagt meg til å sove mens han har lagt ved siden av og scrollet på mobilen (etter jobb er jeg ofte utrolig sliten, sover tungt blablabla) .. har så våknet av at han har vært inni meg, og når jeg da har spurt hva er det som skjer? Svarte han bare «bare sov videre du» (men da stoppet han)

trenger litt meninger her, skal jeg bare la det slide?

Jeg kommer uansett ALDRI til å ta det videre med noe anmeldelse osv, bare isåfall snakke med han om det evt? Idk

Anonymkode: 51f5d...af3

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex uten samtykke er per definisjon voldtekt, ja. Strafferettslig er det dog omtrent umulig å bevise slike situasjoner du beskriver. 

Jeg tror det er mye klokere å snakke med noen andre om dette, enn med ham. Høres i grunn ikke ut som en du bør snakke med overhodet. 

Anonymkode: 8bafd...56b

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kommer uansett ALDRI til å ta det videre med noe anmeldelse osv, bare isåfall snakke med han om det evt? Idk

Så du er gravis med tvillinger, og har latt voldtektsmannen "sperme" deg med graviditet, og dette ønsker du å beholde? Mens du går ut og inn av innleggelser? 

Lol med "love life". Hva er det med kvinner nå for tiden der de kaster seg helt tragisk og patetisk etter menn? 

Og ja, du har blitt, ifølge loven, voldtatt, ettersom han penetrerte deg mens du sov. At du er forvirret og svak for han ennå og mener at det er "ikke så farlig", er sekundært siden du ennå er "ruset" på han ser det ut som. 

Men ifølge loven, har du blitt voldtatt, så kan du selvsagt bare la det "slide" som alt annet han "slider" med. Du burde til og med anmeldt han for dette mens dere var sammen, men til tross for at dere ikke er sammen lenger, så nekter du fortsatt å gjøre noe med det. Skjønner dog at det kan fort fremstår som "hevn" fra eks-kjæresten om du anmelder han nå, særlig siden det både er utroskap og ganske mye krangel mellom dere. 

Det er sånt man anmelder mens dere er sammen, og uten mye krangel. Og du tolererte det, dessverre da det pågikk. 

Anonymkode: 7c53a...819

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her, jeg mast det, og hadde uans planlagt abort.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk du til terapi og var du innlagt før du ble sammen med han? 

Anonymkode: b3cd2...a9f

Skrevet

Generelt:

Det er ikke voldtekt nødvendigvis å ta initiativ om man tror den andre har samtykkekompetanse.

Det blir voldtekt om du sier nei og han bare fortsetter. Du vet best selv hvordan dette foregikk. 

Jeg tror ikke barn skal vokse opp med ham som far - så det er bra du har landet på å ta abort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter sovevoldtekt. Få hjelp ❤️

Anonymkode: 17471...a36

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For all del, jeg mener ikke å bagatellisere noe som helst. Jeg mener det i beste mening.

Men jeg funderer på, er det egentlig viktig for deg å få definert handlinger som har skjedd? 

Er det noe å hente på å definere ting? 

For anmeldelse skal du uansett ikke ty til. 

Hadde jeg vært deg så ville jeg latt historien med han slippe. Du bør heller være sjeleglad for at dere har brutt opp, og så se framover i livet. Jeg er redd for at hvis du henger deg fast i historien deres, og gjerne med definisjoner rundt alt mulig som har skjedd mellom dere, så vil han forfølge deg emosjonelt, psykisk og fysisk langt videre inn i livet. Han vil kanskje spise deg opp da.

Det er særdeles bra at du skal ta abort, slik at du aldri trenger å ha bånd til han. 

Kutt alle andre bånd også. Og særlig emosjonelt og psykisk. Se framover til et nytt liv. 

Anonymkode: 382ae...af5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Meg og min ekskjæreste (typ 3 år sammen, gjennom VGS) gjorde det nylig slutt. Han har tidligere vært voldelig mot meg, og vi hadde en ganske dramatisk og turbulent avslutning på forholdet. Han var utro med en annen (som nå er hans nye kjæreste, mens jeg fant ut at jeg var gravid med twins).

Anyways ..

Jeg har gått mye til terapi, ble innlagt osv. mye stress og angst, går på div. medisiner pga denne fyren (Love life)

i det siste har jeg komt til å tenke tilbake på tiden når vi var sammen, og alt dritet jeg har latt slide. Det jeg oppriktig lurer på er om han har ved flere gjentatte ganger hatt sex med meg uten min samtykke. Jeg har ikke tenkt noe særlig over dette da vi har vært «et par» (hvis dere skjønner)

feks: jeg har lagt meg til å sove mens han har lagt ved siden av og scrollet på mobilen (etter jobb er jeg ofte utrolig sliten, sover tungt blablabla) .. har så våknet av at han har vært inni meg, og når jeg da har spurt hva er det som skjer? Svarte han bare «bare sov videre du» (men da stoppet han)

Ja det er voldtekt. Hvis tanker om det gjør deg vondt, kan incestsenteret gi deg råd. Hvis det ligger der som ett traume, ville jeg søkt om traumeterapi❤️ Har vært i samme sko. Både tafsing og fingring i samme situasjon, er også mishandling.

Anonymkode: 217e1...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han skal ha lov til å ha sex med deg mens du sover, så må dere ha snakket om det på forhånd, at det er noe du generelt har lyst til å prøve.

Når du da våkner av at han har sex med deg, og du reagerer negativt på det. Så er normalen at han hadde beklaget seg i stedet for å si at du skal sove videre.

Siden han ellers er en voldelig person mot deg, så er det sannsynlig at han ikke hadde sovesex med deg for å gjøre noe spennende for dere. Men at det bare var en annen variant av vold han pleier å utøve mot deg. 

Anonymkode: e4c66...b8d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (15 timer siden):

Generelt:

Det er ikke voldtekt nødvendigvis å ta initiativ om man tror den andre har samtykkekompetanse.

Det blir voldtekt om du sier nei og han bare fortsetter. Du vet best selv hvordan dette foregikk. 

Jeg tror ikke barn skal vokse opp med ham som far - så det er bra du har landet på å ta abort. 

Unødvendig innlegg. Hun sov det er IKKE samtykke.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så mye idioter. Alle vet at sover man så er det voldtekt. Det finnes ingen gråsoner. Voldtekt. 

Snakk med en behandler, ikke voldtektsmannen. 

Anonymkode: ccffe...f48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oser rusproblematikk av ts....

Anonymkode: 615bf...e29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uansett ikke greit.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Unødvendig innlegg. Hun sov det er IKKE samtykke.

Nei, ikke unødvendig da mange har sine ulike avtaler innad i relasjoner.

Og fordi man kan virke våken selv om man sover.

Det har jeg opplevd selv andre veien. Ektefelle snakket og var med, tok noen minutter for jeg synes han sa noe snålt og skjønte han sov. Jeg stoppet selvsagt og sa ifra. Ergo ikke voldtekt. 

De som lever i forhold sammen vet hva de har satt grenser på og ei. Og TS fortalte lite om konteksten rundt dette. 

Ergo vanskelig å vurdere i det tilfellet utfra HI. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oser rulletobakk av deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg våknet til at kjæresten min masserte underlivet mitt hadde jeg ikke reagert, for dette syntes vi begge er en helt grei måte å initiere selv hvis den ene sover (begge veier).

Hadde jeg våknet til han INNI meg hadde det vært problematisk. Det hadde vært grenseoverskridende.
At eksen din også sa "bare fortsett å sov du" i seg selv virker også ekstremt spesielt,- nesten som om han tenner mer på å ligge med noen som sover.

Anonymkode: 86b39...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Innlegget til TS bærer preg av en "letthet" i måten å skrive på. En som har blitt voldtatt, er gravid med "twins", og forlatt av sin eks for en annen, ville mest sannsynlig ikke ha formulert seg på samme måte. Derfor tror jeg denne tråden er oppspinn. 

Anonymkode: 594a6...8c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Innlegget til TS bærer preg av en "letthet" i måten å skrive på. En som har blitt voldtatt, er gravid med "twins", og forlatt av sin eks for en annen, ville mest sannsynlig ikke ha formulert seg på samme måte. Derfor tror jeg denne tråden er oppspinn. 

Anonymkode: 594a6...8c2

Det finnes ikke noen "korekt" måte å håndtere overgrep på. Det kan faktisk være en forsvars strateski å ikke ta innover seg hva som faktisk har skjed, og gjerne bruke "let språk" for å ufarligjøre det for seg selv. I tileg er jo TS tydeligvis veldig ung, og da er det jo ikke rart om hun har et mer ungdomelig språk en gjenomsnits personen her inne. Så det er ikke sikert TS oppfater språke som spesielt lett heller.

Behovet for å altid kalle TS for troll er merkelig i de fleste tråder, men i så alvirlige tråder som dette synes jeg det er direkte stygt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...