AnonymBruker Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Jeg har de siste par årene lagt på meg ganske mye. Jeg er overvektig (160 høy, 70 kg.) jeg vil ned minst 10 kg, egentlig 15-17 for å komme på ideal vekten min. Men jeg er så utrolig glad i sjokolade!! Jeg må være veldig streng med kostholdet da jeg har en skade som gjør at jeg absolutt ikke få trent, jeg får ikke gått tur engang. Derfor må jeg leve på 1200 kalorier og da er det ingen plass til sjokolade. Hvordan klarer dere andre det? Jeg har slanket meg før og da var det ingen problem! Anonymkode: e631f...e96 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #2 Skrevet 5. mai Ganske likt som meg! Min utfordring er at jeg vil også spise masse annet! Blir sååå sulten og fysen på noe godt Skikkelig hunger! Eneste som kan hjelpe for meg er te, gjerne en som er litt søt uten sukker, og spise masse protein i måltidene. Anonymkode: 3cdc2...118 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #3 Skrevet 5. mai Prøv mørk sjokolade, evt sunnere "snacks" med sjokoladesmak. Evt må du forbrenne nok kalorier til å forbrenne sjokoladen. Jeg spiser kun 2 måltider hver dag, lunsj og middag. Jeg spiser et ekstra måltid de dagene jeg trener. Anonymkode: 0d658...2db 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Hehe ja enig med deg. Jeg skal gå ned 20 kg. Jeg tar en rad 86 % mørk sjokolade til kaffen. Det dekker søtsuget Anonymkode: a88b9...db4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #5 Skrevet 5. mai Jeg er lik. Men tenkte at jeg heller ville gå raskt ned i vekt uten sjokolade (kun litt på lørdag), enn å spise hver dag og bruke dobbel så lang tid på å ned i vekt. Slik ble jeg på alt, så vann og masse protein, riktig fett, grønnsaker og frukt søndag-lørdag. Er nå på ok vekt bmi 20,5. Men når sjokolade og sukkersuget blir for mye, så må jeg avstå. Gikk opp 3 kg på det meste da jeg ikke klarte stoppe etter jul. Måtte faste og gå cold turkey for å komme meg ut av vanskelighetene. Kanskje det er slik du har det? Anonymkode: 1c6c4...fcd 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai Spis små mengder sjokolade. Evt. spis sjokolade sjeldent. Anonymkode: bca12...870 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spis små mengder sjokolade. Evt. spis sjokolade sjeldent. Anonymkode: bca12...870 Hvis TS klarte dette, ville hun neppe hatt problemet hun beskriver…… Anonymkode: f3c1f...b6a 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Da ville jeg ha spist 200 kcal sjokolade pr dag. Og 1000 med mat. Anonymkode: 60be1...b35 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Jeg elsket sjokolade før. Nå har jeg egentlig aldri lyst på det lenger. Handler om å gi kroppen tilstrekkelig med næring. Mye proteiner og sunt fett. Og godt med vitamintilskudd som magnesium, kalsium etc Har masse sjokolade i kjøleskapet, men trekker heller mot ananas og vaniljeyoghurt med kanel dryss på 🤷 Anonymkode: d21c4...151 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg elsket sjokolade før. Nå har jeg egentlig aldri lyst på det lenger. Handler om å gi kroppen tilstrekkelig med næring. Mye proteiner og sunt fett. Og godt med vitamintilskudd som magnesium, kalsium etc Har masse sjokolade i kjøleskapet, men trekker heller mot ananas og vaniljeyoghurt med kanel dryss på 🤷 Anonymkode: d21c4...151 Så du har ikke det samme problemet som ts? Anonymkode: f3c1f...b6a 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du har ikke det samme problemet som ts? Anonymkode: f3c1f...b6a Uenig med deg, men enig med …151. Det skjedde en endring da jeg fylte 40 noe… før ville jeg spise god mat og kose meg. Nå vil jeg spise riktig mat kroppen trenger. Spise mat som fungerer som den beste medisinen, slik at jeg slipper å spise medisin fordi jeg spiser drittmat hele tiden. Anonymkode: 1c6c4...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har de siste par årene lagt på meg ganske mye. Jeg er overvektig (160 høy, 70 kg.) jeg vil ned minst 10 kg, egentlig 15-17 for å komme på ideal vekten min. Men jeg er så utrolig glad i sjokolade!! Jeg må være veldig streng med kostholdet da jeg har en skade som gjør at jeg absolutt ikke få trent, jeg får ikke gått tur engang. Derfor må jeg leve på 1200 kalorier og da er det ingen plass til sjokolade. Hvordan klarer dere andre det? Jeg har slanket meg før og da var det ingen problem! Anonymkode: e631f...e96 Hva slags «skade» er det du har som gjør at du må ligge som et slakt på sofaen? Anonymkode: 6a936...e10 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai Mos en banan og rør inn kakao, evt litt sukrin. Det demper sjokoladesuget hos meg. Anonymkode: 6eb68...75b
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du har ikke det samme problemet som ts? Anonymkode: f3c1f...b6a Ikke nå lenger FORDI jeg spiser næringsrik mat som gjør at kroppen ikke får det suget etter sukker... Anonymkode: d21c4...151
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai Hadde den type cravings selv. Det hjalp å stilne den en gang i måneden. En dag med bare sjokolade og chips. Men for noen trigger det, og fører til mer lyst på usunt. Med årene stilnet det for meg. Sukker gjør meg uvel nå. Har også kuttet ut alkohol, mulig alkoholen var katalysatoren. Setter nå mer pris på ost, kjøtt, salat og grønnsaker. Og vann! masse vann. Anonymkode: f49ce...411
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai Jeg så på NRK en som kuttet ut vanlig mat og KUN spiste sjokolade, under oppsyn av helsepersonell. Hun gikk ned i vekt, ble dritt lei sjokolade, og blodprøvene hennes ble forverret på en uke. Om du skal leve på 1200 kalorier for dagen, kan du bytte ut maten med 200 gram sjokolade og føle deg jævlig dagen etter, så minker gjerne lysten? Anonymkode: aa735...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg så på NRK en som kuttet ut vanlig mat og KUN spiste sjokolade, under oppsyn av helsepersonell. Hun gikk ned i vekt, ble dritt lei sjokolade, og blodprøvene hennes ble forverret på en uke. Om du skal leve på 1200 kalorier for dagen, kan du bytte ut maten med 200 gram sjokolade og føle deg jævlig dagen etter, så minker gjerne lysten? Anonymkode: aa735...d6b Det var det jeg gjorde ca en gang i måneden. Da blir man lei. Den type craving er reell. Har aldri funnet ut av hva det kom av, men den minnet om det gravide snakker om. Jeg fikk dog ikke det problemet da jeg gikk gravid, og da drakk jeg heller ikke alkohol. Min konklusjon er derfor at alkohol skapte hunger. For meg. Jeg drakk ikke mye, men det kunne fort bli 1-2 glass 2-3 ganger i uken. Anonymkode: f49ce...411
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai Jeg var veldig glad i sjokolade, men når jeg telte kalorier og gikk ned så var det ikke verdt det for meg å spise det. Jeg var som deg, ganske inaktiv. Når man har så lavt energibehov så er det ikke rom for noe sjokolade, med mindre man har selvkontroll nok til å spise to ruter. 100 gram er jo over 500 kalorier, nesten halve matbudsjettet. Jeg slutta. Tok ikke lange tida før jeg ikke savnet det lenger, suget gikk over. Anonymkode: dadee...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Har du prøvd fasting, eventuelt 5:2 dietten? Jeg takler også ikke å kutte ut ting jeg elsker, så jeg "kjøper" meg kalorier ved å faste en dag eller to i uken, da kan jeg spise en del mer de andre dagene og ennå gå ned i vekt. Jeg faster de dagene hvor jeg har minst søtsug/matlyst, så kan jeg skeie ut litt noen andre dager og ennå ligge i kaloriunderskudd for uken. Anonymkode: 90458...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai Jeg blir sikkert flådd for dette men vekttap er mer enn bare kalorier inn-ut. Det handler om når du spiser ift. hva du gjør. Og det handler om hva du spiser. Starter du dagen med noe søtt - som latte, noen typer yoghurter, juice, honning, så skyter blodsukkeret ditt i været selv om du kanskje kun spiste/drakk 100-250 kcal. Og legger du til ca. 300 kalorier karbohydrater, 1-2 skiver med pålegg, så bruker kroppen din sukkeret og karbohydratene som energikilde - ikke fettet ditt. Jeg anbefaler derfor å faste. Dropp frokosten, spis noe lav-kalori høy protein til lunsj som laks, omelett osv., og næringsrik mat til middag. Så kan du ta deg en sjokolade på kvelden, før kl. 20. For da har du brent fett tidligere på dagen, fra 06-12 ca. Anonymkode: 85c1e...01c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå