Gå til innhold

Hjerte til mat, synd ikke flere bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag ska vi ha en av tingene som ungdommen her i huset liker utrolig godt. Vi ska ha marinert hjerte som vi steker i panna, sammen med løk, sopp, brokoli, gultot, og har på fløte eller melk etterpå. Og serverer med enten hjemme laget potetstappe,  kokt potet eller ris.

Vi er så heldige at vi har tilgang til både vilt hjerte og hjerte fra gris eller storfee. 

Synd en ikke får tak i slikt i butikk, for er nå godt og utrolig sunt å spise.  Samme som lever er og nå flere burde spist 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke akkurat veldig god tilgang på det. Jeg synes det smaker som annet kjøtt, ikke noe å skrive hjem om. 

Lever smaker gørr og er en avfallssil... hvorfor i alle dager bør man spise mer av det? 

Anonymkode: 95324...16d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser rypehjerte når vi har rype til middag. Det er godt, men det er jo muskelmasse som alt annet kjøtt vi spiser, og smaker høvelig likt. Jeg ser greia med å utnytte dyret best mulig og spise det som kan spises, men for de som ikke har tilgang på selvskutt vilt eller slakteri, er det vanskelig å få tak i hjerter o.l. Er også enig med taler over som sier at lever smaker høgg og er et organ som kroppen siler avfallsstoffer gjennom. Nei takk.

Mange Coop-butikker selger blod i frysedisken, så jeg vil heller kjøpe det og steke blodpannekaker! Nydelig! 

Anonymkode: ebb14...e74

AnonymBruker
Skrevet
moomino skrev (19 minutter siden):

I dag ska vi ha en av tingene som ungdommen her i huset liker utrolig godt. Vi ska ha marinert hjerte som vi steker i panna, sammen med løk, sopp, brokoli, gultot, og har på fløte eller melk etterpå. Og serverer med enten hjemme laget potetstappe,  kokt potet eller ris.

Vi er så heldige at vi har tilgang til både vilt hjerte og hjerte fra gris eller storfee. 

Synd en ikke får tak i slikt i butikk, for er nå godt og utrolig sunt å spise.  Samme som lever er og nå flere burde spist 

Hvorfor er dette mer sunt enn noe annet på dyret? Det er jo bare en muskel. 

Anonymkode: 3b401...aa5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lever smaker gørr og er en avfallssil... hvorfor i alle dager bør man spise mer av det? 

Den er rik på jern, hvis jeg husker riktig. Er enig med deg ellers, da.

Anonymkode: 9fbcb...439

Skrevet

Andehjerter er veldig godt! Kjapt å steke eller grille, trenger ikke koketid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tvinger ikke i meg mat jeg brekker meg av bare fordi det er sunt.

Maten jeg spiser skal være sunn og god. Begge deler. Det går an å få i seg vitaminer og næringsstoffer vi trenger helt uten å måtte tvinge i seg mat en synes smler høgg og belegg. 

Men koselig for de som liker det. Spis i vei men jeg har ingen problemer med å se at f.eks lever ikke har mer oppslutning enn det har 

Anonymkode: fefb9...c4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lever får jeg i meg via leverpostei.

Anonymkode: 8742e...1a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunne gjerne ha spist det jeg, hvis det  var handelsvare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rått blodig hjerte rett fra nyskutt elg er godt.  

Anonymkode: 6e4aa...376

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg sett hjerte i butikken til en grei pris, så hadde jeg kjøpt. Men det har jeg så godt som aldri sett.

Anonymkode: 695b9...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg sett hjerte i butikken til en grei pris, så hadde jeg kjøpt. Men det har jeg så godt som aldri sett.

Anonymkode: 695b9...1a1

Er ikke ofte en ser. Der vi bor har jeg ikke sett en gang.

Så glad vi slakter selv,  og har naboer vi kan få fra 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...