AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Hei Noen her som har tatt en hystorektomi operasjon, og vil dele sine erfaringer om tiden etterpå? Hvor lenge var du sykmeldt? Når begynte du å trene igjen etter operasjon? Hadde du noen komplikasjoner? Anonymkode: 6e0ef...248
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Ser jeg har skrevet hystorektomi, men er klar over at det skrives hysterektomi....bare før noen henger seg opp i det😅 Anonymkode: 6e0ef...248
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Sykemeldt to uker, hadde jobb med en del fysisk. Følte meg helt ok etter én. Ingen komplikasjoner. Absolutt den letteste av operasjoner jeg har hatt. Anonymkode: d403a...a30 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Jeg har hatt, med åpen kirurgi. Jeg har kontorjobb, men hadde en del smerter, så ble sykemeldt i 4 uker. Men benyttet meg kun av 3 uker, jobbet hjemmefra den 4. uka. Da kunne jeg bla jobbe litt fra sofa og seng, og ikke bare sittende. Var jo ikke akkurat slik at jeg orket å gjøre noe fysisk isteden 🙃 Epidural funker dessverre dårlig på meg, visste det allerede før fødsel, så hadde mye smerter ved forsøk på bevegelse så lengd epiduralen var det som skulle ta smertene. Ble bedre da den ble koblet fra. Men synes man fikk litt for lite med de sterke tablettene med hjem, skulle gjerne hatt noe sterkere enn Paracet og Ibux et par dager mer enn det jeg fikk. Begynte å trene veldig forsiktig etter 2 mnd, men tok 3 måneder før ubehaget inni forsvant. Måtte ta noen timer hos osteopat 6 mnd etter operasjonen, da jeg fikk vondt nedre del av ryggen 🙈 var kroppen som hadde brukt og belastet feil pga arrvev innvendig, som ble løsgjort av behandler. Følte meg normal etter det 😅 Anonymkode: d031f...40d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai Jeg har hatt en vaginal hysterektomi og det gikk kjempefint. Hadde ikke så mye smerter etterpå, fikk resept på sterke smertestillende som jeg tok sammen med Paracet første uken. Etter det tok jeg kun Paracet en ukes tid videre. Fikk dessverre en infeksjon etter ca 10 dager som førte til ca 2 uker på antibiotika og masse kontroller på gynekologisk. Det ble fulgt nøye opp og jeg ble helt fin etter kuren var over. Ble innkalt til etterkontroll på sykehuset etter ca 6 mnd. Alt var grodd fint. Anonymkode: 91ff2...d92
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai Jeg har fjernet livmor, livmorhals og eggledere, pluss en superstor myom. Selve operasjonen gikk fint. Sykemeldt i 5 uker, men jeg fikk en kraftig blødning etter 3 uker som varte et par dager. Har en fysisk jobb uten kontor. Med unntak av blødningen har alt gått veldig fint. Hadde et par dager på tramadol, deretter paracet en ukes tid. Begynte å rusle turer etter noen få dager. Trening etter 6 uker. Sex etter 10 uker, men ikke full penetrasjon før 12 uker. Anonymkode: 698d3...1a0
AnonymBruker Skrevet 5. mai #7 Skrevet 5. mai Hysterektomi med laparoskopi. Sykemeldt i tre uker, men kunne returnert til jobb etter en uke, var mer smertepreget etter fjerning av endometriose et par år tidligere. Begynte å gå korte turer etter et par uker, trening med strikk etter seks uker. Ingen komplikasjoner, i hvert fall ikke som jeg har merket noe til, har ikke hatt sex enda, så mulig noe har endret seg på den fronten uten at jeg vet det. Anonymkode: f461c...c77
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai Kikkhullsoperasjon. 9 uker siden operasjon nå. Var 100% sykemeldt i 4 uker, er fortsatt 50% sykemeldt. Etter to uker måtte jeg fortsatt tilbringe mesteparten av dagen liggende på sofaen, ble veldig fort sliten. Blir fortsatt fort sliten av å være ute blant folk/på jobb, så jobber hjemmefra så mye jeg kan. Nå har jeg dager hvor jeg orker mye og dager hvor jeg blir fortere sliten. Anonymkode: 78b70...ddb
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Ligger mange tråder her hvis du søker litt og ønsker flere erfaringer. Jeg fikk fjernet livmor, eggledere og livmorhals vaginalt for 5 år siden, angrer bare på at jeg ikke gjorde det mye før! En del vondt de første 4-5 dagene, men god effekt av Nobligan, Ibux og Paracet, klarte meg fint med kun Paracet etter det. Har en tung fysisk jobb, så var sykemeldt i 5 uker, og jobbet to uker etter det med tilrettelegging der jeg slapp de tyngste løftene. I dag har jeg kontorjobb, da kunne jeg nok vørt tilbake etter to uker, i alle fall med delvis hjemmekontor. Anonymkode: f9db4...604
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Sykemeldt i seks uker. Helt fin etter det. Anonymkode: 86f10...5c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå