AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Min sønn på 17 ønsker å drikke alkohol, han er en snill og rolig gutt, som ikke har prøvd alkohol før. Alle kompisene drikker i helgene, mens min sønn er hjemme og koser seg av eget ønske. Men nå har han sagt til meg at han vil drikke et par øl, jeg sa nei men jeg har litt blandete følelser. Jeg er utilpass ang alkohol og blir redd det skal skje han noe og jeg er låst til hjemmet med søsken. Jeg bør være glad for at han er en gutt som snakker med meg om alt, men hva ville dere andre her gjort? Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai Er det så mye å gjøre, da? Jeg tillater ikke alkohol før atten, men jeg regner jo absolutt med at syttenåringen både har prøvd og vil gjøre det igjen. Hun vet hun uansett kan ringe hjem ved behov og vi sikrer alltid mulighet til at noen kan hente om hun er på fest. Anonymkode: cdd68...97f 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det så mye å gjøre, da? Jeg tillater ikke alkohol før atten, men jeg regner jo absolutt med at syttenåringen både har prøvd og vil gjøre det igjen. Hun vet hun uansett kan ringe hjem ved behov og vi sikrer alltid mulighet til at noen kan hente om hun er på fest. Anonymkode: cdd68...97f Det er det som er problemet mitt, er at jeg har ingen som kan hente han, jeg må innrømme at jeg er livredd for at det skal skje han noe. Jeg hadde hentet han altså, men jeg måtte tatt med meg småsøsknene. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det som er problemet mitt, er at jeg har ingen som kan hente han, jeg må innrømme at jeg er livredd for at det skal skje han noe. Jeg hadde hentet han altså, men jeg måtte tatt med meg småsøsknene. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6 I verste fall må man jo det. Eller vekke naboen eller alliere seg med faren til kompisen hans e.l. Det er masete, men nødvendig i noen år (og slett ikke utelukket bare han fyller atten). Anonymkode: cdd68...97f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I verste fall må man jo det. Eller vekke naboen eller alliere seg med faren til kompisen hans e.l. Det er masete, men nødvendig i noen år (og slett ikke utelukket bare han fyller atten). Anonymkode: cdd68...97f Jeg overtenker sikker dette veldig, uvant situasjon og jeg trodde jeg hadde et år eller 3 til. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai I verste fall så får du bestille en taxi til han. Anonymkode: 0775d...36d 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I verste fall så får du bestille en taxi til han. Anonymkode: 0775d...36d Bor i hutiheita, og ville kostet meg mange tusen. Men jeg kan snakke med eksen min om han ville stilt opp i så fall. Men det var ikke dumt det som er skrevet lengre opp og alliere seg med noen av de andre foreldrene. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Hvor små er småsøsknene da? Og det finnes taxier. Vi ser gjennom fingrene på alkohol fra de er 16. Vi er strenge på at de alltid må være sammen med noen de kjenner godt og må reise hjem sammen med noen (overnatting her eller hos noen andre er greit, som oftest ender vi opp med 1-3 overnattingsgjester da det er dyner og puter ferdig oppredd i skapet og de har en ekstra madrass under sengene sine.) Jeg har hentet en av mine ungdommer en gang når de mistet siste toget hjem fra et utkantstrøk og jeg hørte at de var for fulle til å ta vare på seg selv. Da jeg hentet då nektet jeg de andre å ta nattbuss videre fra oss siden de ikke var i stand til å ta vare på seg selv, og sa at de måtte ringe hjem og spørre om de fikk sove hos oss eller om deres foreldre ville komme og hente dem hos oss. Jeg kjeftet ikke, for jeg er veldig glad for at min datter turte å ringe hjem når ting sklei helt ut. Anonymkode: ac43e...233 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bor i hutiheita, og ville kostet meg mange tusen. Men jeg kan snakke med eksen min om han ville stilt opp i så fall. Men det var ikke dumt det som er skrevet lengre opp og alliere seg med noen av de andre foreldrene. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6 Sjekk om dere har noe som hetter hjem for 75kr eller lignende. Der vi bor har de det tilbudet for ungdom mellom 16 til.20 år, at de fåt radio hjem for 75 kr. Må da bestilles før kl 20 om kvelden og beskjed klokkeslett og hvor de ska hentes Anonymkode: d5056...e46
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor små er småsøsknene da? Og det finnes taxier. Vi ser gjennom fingrene på alkohol fra de er 16. Vi er strenge på at de alltid må være sammen med noen de kjenner godt og må reise hjem sammen med noen (overnatting her eller hos noen andre er greit, som oftest ender vi opp med 1-3 overnattingsgjester da det er dyner og puter ferdig oppredd i skapet og de har en ekstra madrass under sengene sine.) Jeg har hentet en av mine ungdommer en gang når de mistet siste toget hjem fra et utkantstrøk og jeg hørte at de var for fulle til å ta vare på seg selv. Da jeg hentet då nektet jeg de andre å ta nattbuss videre fra oss siden de ikke var i stand til å ta vare på seg selv, og sa at de måtte ringe hjem og spørre om de fikk sove hos oss eller om deres foreldre ville komme og hente dem hos oss. Jeg kjeftet ikke, for jeg er veldig glad for at min datter turte å ringe hjem når ting sklei helt ut. Anonymkode: ac43e...233 Minste er 8 mnder og største er 5 år. Ja jeg vet jo at alkohol er noe som kommer på banen, men min sønn har vært så anti alkohol så jeg forventet ikke dette enda, men han sier han vil respektere meg og ikke dra til kompisene, men det er dette også, skal han sitte hjemme med meg og småsøsknene sine mens kompisene har ungdomstid. Jeg har vært ung jeg også og ganske vill en sådan, jeg kan ikke ta fra han det å være en ungdom og opplevelsene å erfaringene det fører med seg. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sjekk om dere har noe som hetter hjem for 75kr eller lignende. Der vi bor har de det tilbudet for ungdom mellom 16 til.20 år, at de fåt radio hjem for 75 kr. Må da bestilles før kl 20 om kvelden og beskjed klokkeslett og hvor de ska hentes Anonymkode: d5056...e46 Det positive er at alle bor på samme øy så det er ikke sån milevis unna for å hente, tviler på at det er noe slikt her oppe her😅 Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai Kan ikke samboeren din bli hjemme med barna mens du henter? Anonymkode: 557e6...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai Min sønn begynte å drikke å dra på fest for noen måneder siden. Han blir 18 i September. Han var en av de siste i gjengen som startet å drikke. Det har gått veldig bra. Han har vært på mange fester de siste månedene og har aldri kommet full hjem Anonymkode: f1ec1...73b
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai Du kan ikke nekte ham å henge med kompiser, så dette med henting er jo et "problem" som må løses helt uavhengig av om han drikker eller ikke. Du kan ikke pålegge ham å være hjemme hver kveld bare fordi babyen har lagt seg. Regner med at babyen og femårimgen har en tilstedeværende far, så han kan være hjemme mens du henter eldste. Hva han gjør mens han henger med kompiser har du ikke kontroll over. Vil han smake, så gjør han det. Det er litt pussig å spørre moren sin om lov til å drikke øl, de fleste tenåringer tar denne avgjørelsen selv uten å involvere foreldrene først. Anonymkode: 3863f...690 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan ikke nekte ham å henge med kompiser, så dette med henting er jo et "problem" som må løses helt uavhengig av om han drikker eller ikke. Du kan ikke pålegge ham å være hjemme hver kveld bare fordi babyen har lagt seg. Regner med at babyen og femårimgen har en tilstedeværende far, så han kan være hjemme mens du henter eldste. Hva han gjør mens han henger med kompiser har du ikke kontroll over. Vil han smake, så gjør han det. Det er litt pussig å spørre moren sin om lov til å drikke øl, de fleste tenåringer tar denne avgjørelsen selv uten å involvere foreldrene først. Anonymkode: 3863f...690 Det er gang avstander til kompisene så han må ikke være hjemme, men han har vært veldig anti alkohol så han har ikke villet dratt til kompiser i helgene, jeg har oppfordret han til å henge med dem. Men han har en idrett som han har vært veldig seriøs med, derfor vært veldig i mot alkohol og vært oppe tidlig i helger. Det er ikke alt jeg tar med i første innlegg for dette er egentlig ikke relevant. Min sønn er en veldig åpen gutt og vi kan snakke om alt, så jeg er glad han snakker med meg om det først. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er det som er problemet mitt, er at jeg har ingen som kan hente han, jeg må innrømme at jeg er livredd for at det skal skje han noe. Jeg hadde hentet han altså, men jeg måtte tatt med meg småsøsknene. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6 Da tar du de med OM det skjer noe. Anonymkode: c0ac9...1f8
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Minste er 8 mnder og største er 5 år. Ja jeg vet jo at alkohol er noe som kommer på banen, men min sønn har vært så anti alkohol så jeg forventet ikke dette enda, men han sier han vil respektere meg og ikke dra til kompisene, men det er dette også, skal han sitte hjemme med meg og småsøsknene sine mens kompisene har ungdomstid. Jeg har vært ung jeg også og ganske vill en sådan, jeg kan ikke ta fra han det å være en ungdom og opplevelsene å erfaringene det fører med seg. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6 Når du har en på 8mnd, så regner jeg med du også har en samboer/mann som enten kan hente eller som kan være hjemme med barna mens du henter? Anonymkode: 103ce...4b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det positive er at alle bor på samme øy så det er ikke sån milevis unna for å hente, tviler på at det er noe slikt her oppe her😅 Anonymkode: 3b4f1...4b6 Ok. Bor på bygda selv, så her er det lokale taxi som startet opp. Nærmeste by er 30 km unna. Så her starter taxi selskapet med det tilbudet slik at ungdom kunne være hos venner, klubben osv og komme trygt hjem Anonymkode: d5056...e46
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er gang avstander til kompisene så han må ikke være hjemme, men han har vært veldig anti alkohol så han har ikke villet dratt til kompiser i helgene, jeg har oppfordret han til å henge med dem. Men han har en idrett som han har vært veldig seriøs med, derfor vært veldig i mot alkohol og vært oppe tidlig i helger. Det er ikke alt jeg tar med i første innlegg for dette er egentlig ikke relevant. Min sønn er en veldig åpen gutt og vi kan snakke om alt, så jeg er glad han snakker med meg om det først. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6 Du har oppfordret ham til å henge med dem, og nå vil du nekte ham det? Det henger ikke på greip. Han er 17 og kan kanskje trenge å sosialisere litt utenom idretten. Jeg synes ikke du skal blånekte ham å smake øl. Du kan risikere at han gjør det likevel, og ikke tør å fortelle deg om det etterpå. Men du kan jo påpeke for ham at alkohol gjør at man presterer dårligere på trening og at man restituerer saktere. Treningen dagen etter er mer eller mindre ødelagt (jeg har ikke noe vitenskapelig info, men jeg har jo selv prøvd å trene dagen etter fest, det fungerer dårlig) Anonymkode: 3863f...690
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du har en på 8mnd, så regner jeg med du også har en samboer/mann som enten kan hente eller som kan være hjemme med barna mens du henter? Anonymkode: 103ce...4b6 Ingen samboer, det ble slutt når jeg ventet siste barnet. Ts Anonymkode: 3b4f1...4b6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå