Gå til innhold

Hjelper botox mot migrene- for deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er henvist til sykehuset for botox da alt annet er prøvd. Har hørt fra nevrologen som henviste, at den hjelper 90% av alle som mottar denne behandlingen.  Stemmer det? Vil ikke ha falske forhåpninger men det høres utrolig bra ut! Jeg har nå ventet i 1,3år og ikke kommet inn, men gleder meg enormt!! Grunnen til at det har tatt så lang tid er at jeg etter 3mnd fikk den første timen, var syk og ikke kunne komme. Da havnet jeg vel i bunnen av lista...

Anonymkode: 42891...0be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alene, men i kombinasjon med Aquipta som jeg har fått det siste året så har det dempet den konstante dunkingen i bakhodet og verking i skulder, nakke og kjeve (får ekstra i tyggemuskelen). Har gått på det i snart 4 år nå og det er først nå tåka har lettet litt. Håper du får god virkning. 🤞

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt. 

Jeg har ikke optimal effekt av noe, men kombinasjonen botox og cgrp-hemmer er det som fungerer best. 

Anonymkode: 46a50...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei

Jeg er henvist til sykehuset for botox da alt annet er prøvd. Har hørt fra nevrologen som henviste, at den hjelper 90% av alle som mottar denne behandlingen.  Stemmer det? Vil ikke ha falske forhåpninger men det høres utrolig bra ut! Jeg har nå ventet i 1,3år og ikke kommet inn, men gleder meg enormt!! Grunnen til at det har tatt så lang tid er at jeg etter 3mnd fikk den første timen, var syk og ikke kunne komme. Da havnet jeg vel i bunnen av lista...

Jepp! Jeg får også hver 10 uke ( 12 vannlig). 80% bedre🎉 Er jo heller ikke negativt at alle små rynkene i panne og sinna rynken er borte😁

1,5 år??? Yesses lenge vente.

Tar ingen medisiner utenom.

Anonymkode: 47ad3...116

AnonymBruker
Skrevet
Gogglebox skrev (14 minutter siden):

Ikke alene, men i kombinasjon med Aquipta som jeg har fått det siste året så har det dempet den konstante dunkingen i bakhodet og verking i skulder, nakke og kjeve (får ekstra i tyggemuskelen). Har gått på det i snart 4 år nå og det er først nå tåka har lettet litt. Håper du får god virkning. 🤞

Litt på siden av temaet, men har du prøvd skinne mot tanngnissing? Den hjelper utrolig godt hos meg, tok bort masse verking i nakke, kjeve og tinning 👌Fikk støpt hos tannlegen, vel verdt pengene!

Hjalp så bra at jeg ikke trengte botox!

Anonymkode: ae5e4...0c3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Litt på siden av temaet, men har du prøvd skinne mot tanngnissing? Den hjelper utrolig godt hos meg, tok bort masse verking i nakke, kjeve og tinning 👌Fikk støpt hos tannlegen, vel verdt pengene!

Hjalp så bra at jeg ikke trengte botox!

Anonymkode: ae5e4...0c3

Så bra 😊 Takk for tips. Har ikke fått tilbakemelding fra tannlegen at jeg gnisser tenner, men jeg presser de hardt mot hverandre og det hjelper botoxen på. Nå må jeg konsentrere meg for å få tennene samlet når jeg slapper av i kjeven. Skal høre med tannlegen når jeg er der neste gang

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper veldig godt som et ledd i kombinasjonsbehandling. 

Anonymkode: b1a56...f51

AnonymBruker
Skrevet

Botox sammen med Topimax hjelper greit her. Får Botox hver 10 uke. Klarer faktisk å ha litt liv nå i forhold til før så veldig stor forandring. Det tar det ikke helt, men i forhold til hvordan det var så er det stor endring. 

Anonymkode: 88d38...5d0

Skrevet

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre at mange har effekt av det! Så stemmer vel at 90% har hatt effekt av behandlingen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Botox endret livet mitt. Fra å ha kronisk migrene (sengeliggende store deler av tida) til å ha ca 5 dager med anfallsmedisiner på 10 uker. Kunne begynne i full jobb igjen og livet ble verdt å leve. Som alenemor var det ikke så enkelt å være så syk som jeg var.

Nå går jeg på Neurontin i tillegg, for kroniske nervesmerter i halve ansiktet etter et massivt migreneanfall for ca 8 år siden. 

Anonymkode: 6fc8f...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Ja! 
endelig fått livet tilbake.

Anonymkode: 4037c...c76

AnonymBruker
Skrevet

det reduserer opplevelsen av migrene men det fjerner ikke sykdommen.. 

Anonymkode: d81ff...bde

AnonymBruker
Skrevet

Men, har noennfått bivirkninger av botox?

Det virker som om kroppen min jobber mot meg, alle typer medisiner som ble prøvd, har sterke bivirkninger. Både forebyggende og anfallsmedisiner

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått 3 runder, er ingen mirakelkur enda. 
Akkurat hatt 8 dager med statusanfall, og går nå på predninsolonkur. 
Bruker emgality samtidig. Jeg har vel gått fra 30 anfall til sånn 20 i måneden foreløpig.

Lykke til♥️

Anonymkode: 472a9...67c

AnonymBruker
Skrevet

🥰

Andre erfaringer som vil dele? 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg tar privat .( skjønnhetssalong)

To ganger i året.

Har ikke hyppige nok anfall til å få d dekka på nevrologisk.

Men hjelper mot sola/ skarpt lys.

Anonymkode: 6b046...83b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Jeg tar privat .( skjønnhetssalong)

To ganger i året.

Har ikke hyppige nok anfall til å få d dekka på nevrologisk.

Men hjelper mot sola/ skarpt lys.

Anonymkode: 6b046...83b

Kan man få det på ryggen? Har sterke ryggsmerter men får ikke nerveblokkade. 

Hvor mye koster det?

AnonymBruker
Skrevet

Funker for meg! Fra rundt 15 anfall i mnd til 3-4 🤩 Ikke 50% sykemeldt lenger heller, helt fantastisk! 

Jeg får satt ekstra doser i nakken. Har hatt cervikogenhodepine, migrene med aura og spenninghodepine. Kun cervikogenhodepinen jeg fortsatt har inninellom.

Anonymkode: 5ee0d...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Fått Botox i snart ett år, bruker i kombinasjon med topimax forebyggende og vydura ved anfall. Gått fra 15-18 anfall til 4-7 anfall i måneden. Før var de "røde", nå er de stort sett bare grønne. Nytt liv. Jobber fulltid i spesialisthelsetjenesten. Håper du får god effekt. 

Anonymkode: e3ff0...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...