Hilde Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Hehe, dette blir ikke delikat altså, så er du sart får du slutte å lese nå.. For et par år siden fikk jeg en kul i øyekroken. Den vokste endel, og til slutt var den veldig tydelig. Den var blålig i farge, og kunne ikke flyttes på, så jeg dro til lege. Han var skeptisk, og det var helt tydelig at han var bekymret. Han gjorde et lite kutt, og ut fosset det blod og gørr, som det i følge tester ikke var noe galt med. Han mente det hadde noe med at jeg hadde hatt mye bihulebetennelser, at det rett og slett hadde tettet seg på en eller annen måte. I ettertid har jeg hatt 3-4-5 sånne kuler. De begynner som en underjordisk kvise, som etter noen dager går over til å bli blålige. De blir aldri "modne" slik at jeg kan klemme på de. Denne blålige kulen både kjennes og synes, og er egentlig ganske skjemmende. Etter noen måneder (ja, noen MÅNEDER) virker det som kulen kommer til "overflaten", og man kan tydelig se at det er skikkelig blått. Hvis jeg stikker et forsiktig hull, så tyter det ut en masse som ser ut som blod ispedd vann og kvisegørr. Jepp, jeg sa det var lite delikat.. Til tross for at legen forrige gang som sagt sendte inn prøver bør jeg vel ta meg en tur til lege, men er det noen som har noen forslag til hva dette her er, og hvorfor det skjer? (Jeg er forøvrig nøye med å rense huden, og får en og annen kvise, men ingenting voldsomt.)
Saeria Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Har to av de gøye der i panna for tiden. Den ene har holdt koken siden oktober i fjor! Til jul fikk jeg tømt ut litt blod og puss, men ikke pokker om den er borte. Hudlegen min sa at hvis jeg plukket mye på den, så kunne det være at det kom til å danne seg arrvev, så jeg får bare smøre meg med tålamod. Takk og lov så stikker de ikke langt opp, men de er litt blålig i fargen. Heldigvis kan jeg skjule faenskapet ganske godt med litt sminke. Om det er samme greiene som du har i øyenkroken, vet jeg ikke. Men de hørtes ganske like ut.
Hilde Skrevet 11. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2006 Problemet mitt er nettopp det at de kommer til "overflaten", og da syns de altfor godt til at jeg ikke stikker hull, trenger nesten ikke være borti huden før gørret tyter. Den siste var midt på kinnet, og den har stått ut som et fyrtårn i flere uker. I dag sprakk den helt av seg selv, var litt uvøren med en sjampoflaske som skvatt ut av hendene mine og traff meg rett i ansiktet. (Sikkert et festlig syn, sjampoflaske på ville veier, og blodgørr i ansiktet) Men det høres i alle fall likt ut som det du har, og en av de jeg har plukket på (før den kom til "overflaten") har det faktisk blitt arr av. Prøve å holde seg unna da.. Men hvorfor skjer det egentlig, fikk du noe svar på det?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Jeg har også sånne! Bruker å stikke hull på dem med en nål når de er nær overflaten, for å unngå arr. Men hva de er, vet jeg ikke
Hilde Skrevet 11. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2006 Så behagelig å høre at andre også har sånne. Sambo mente det var like før jeg kunne melde meg som sirkusattraksjon, så rare syns han disse kulene er. Og jeg får i alle fall ikke lov å fortelle om de.
Saeria Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 Jeg fikk i grunnen ikke noe svar på hvorfor det skjer. Men ja, det er godt å ikke være alene om problemet
Gjest gjest1 Skrevet 11. april 2006 #7 Skrevet 11. april 2006 Dette hørtes ekkelt ut. Føler med dere! Sirkus er vel kanskje å ta i, vel? Men, ja.. det er godt å vite at man ikke er alene med sine ting og tang. Jeg har ikke disse kulene, men har nok noen andre feil og mangler. (Som jo alle har.)
Hilde Skrevet 11. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2006 Hehe, den uttalelsen kommer fra en mann som nekter å erkjenne at jenter bæsjer, og langt mindre skal de inneholde gørr og ekkelheter. Men det er ganske ekkelt ja, selv om de sikkert ikke er på langt nær så synlige som jeg skal ha det til.. Etter at jeg knerta den siste i dag så har jeg ingen igjen, så jeg krysser fingrene for at de har forsvunnet for godt nå.
Superlammet Skrevet 12. april 2006 #10 Skrevet 12. april 2006 Hmmm TROR jeg har no sånt no på undersiden av det ene øyelokket mitt. Har to klumper der som jeg skal til legen for å få fjernet så fort jeg har tid... Gah, gruer meg... Og jenter driter ikke annet enn blomster! Sånn er det bare! LALALALALALA *holder seg for ørene*
Saeria Skrevet 12. april 2006 #11 Skrevet 12. april 2006 Jeg har hatt en kul på undersiden av øyelokket. Fikk den fjernet hos øyelenge. Han sa det var talg som hadde samlet seg opp og så kapslet seg. Det gjorde ikke noe vondt å fjerne den. Ble litt hoven, og så var det en litt funky følelse når han, etter å ha bedøvd litt, kom og grov med et instrument for å få klumpen ut.
Hilde Skrevet 12. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2006 Da jeg skulle fjerne den i øyekroken så fikk jeg jo selvsagt bedøvelse der han skulle skjære, og han sjekket at jeg ikke kjente noe ved å pirke på huden. Sjokket var derfor stort da jeg kjente at det gjorde skikkelig vondt rett etter at han sa "ja, da begynner vi!". Men jeg var bedøvet der jeg skulle jeg, dustelegen hadde nemlig klart å nappe ut tre øyevipper med pinsetten sin, og jeg klarte ikke å kjenne forskjell på det og et skalpellkutt uten bedøvelse.
Fremhevede innlegg