Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når slutta deres unger å leke med leker ? Jeg har en ni år gammel jente som en gang i blant får hektet på Barbie lek og dukkelek, samtidig som hun sier hun leker med alle kosedyra, men de ligger i en svær pose og tar opp plass og støv. En gang i uken roter hun de rundt i huset og så er det stopp igjen til neste gang. Mer og mer av leken går ut på å plassere det ut og ikke rydde det opp igjen, og nå har hun også fått sansen for hekseri og har en heksekjele med noe vann og greier oppi på rommet... Det blir mye søl og mye rot. Uansett hennes måte å leke på er til tider litt krevende for oss rundt. 

Anonymkode: 3213b...3d6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

A) nekt væske og sand på rommet 2) nekt leker utenfor rommet 3) la henne velge tre kosrdyr, vask og doner resten

Anonymkode: b40f3...078

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når slutta deres unger å leke med leker ? Jeg har en ni år gammel jente som en gang i blant får hektet på Barbie lek og dukkelek, samtidig som hun sier hun leker med alle kosedyra, men de ligger i en svær pose og tar opp plass og støv. En gang i uken roter hun de rundt i huset og så er det stopp igjen til neste gang. Mer og mer av leken går ut på å plassere det ut og ikke rydde det opp igjen, og nå har hun også fått sansen for hekseri og har en heksekjele med noe vann og greier oppi på rommet... Det blir mye søl og mye rot. Uansett hennes måte å leke på er til tider litt krevende for oss rundt. 

Når det blir dommer kan hun leke m d vann ute

AnonymBruker
Skrevet

Jenta ca 9-10års alderen. Da ble det bare sminke og "å henge i sentrum". 🙄🫨

Gutten 12-13, men han leker litt med bamser/figrurer når han skal legge seg. 

Anonymkode: cd6e1...9ac

AnonymBruker
Skrevet

Min 8 åring leker omtrent aldri. Ikke gjort på lenge. 12 åringen er helt ferdig. 

Anonymkode: ec1d8...e89

AnonymBruker
Skrevet

Gutten ca 12, jente lekte med Barbier helt til hun var 11, mini også jente på 7 leker litt med alt men sjeldent med hva som egentlig er leker, hun er ekstremt kreativ og lager mye kunst og leker med den etterpå, leker å mye ute med ute leker 

Anonymkode: ba2ae...d3f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de får nettbrett 

Anonymkode: 82701...d26

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hæ? Dattera di begynte å henge i sentrum i 9-10 års alderen? 

Anonymkode: 1431f...97a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du legger i leke. 11 åringen er her ferdig med leker, men driver med 3D penn og 3D printing og det er heller ikke uten rot for å si det forsiktig. 

Anonymkode: e53df...248

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja sentrum og sminke er helt uaktuelt. Heldigvis har hun ikke venner som er sånn heller.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gutten ca 12, jente lekte med Barbier helt til hun var 11, mini også jente på 7 leker litt med alt men sjeldent med hva som egentlig er leker, hun er ekstremt kreativ og lager mye kunst og leker med den etterpå, leker å mye ute med ute leker 

Anonymkode: ba2ae...d3f

Ja slik er jenta mi også, veldig kreativ. Det er ganske fint å se, så hun får lov så lenge hun rydder opp etter seg og hun har fått oppbevaring til å lagre ting. Vi setter frem litt også:)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer an på hva du legger i leke. 11 åringen er her ferdig med leker, men driver med 3D penn og 3D printing og det er heller ikke uten rot for å si det forsiktig. 

Anonymkode: e53df...248

Tenker mer rollespill og leking med definerbare leker. Tegning og sånt gjør hun jo, vi har en del hobby greier men det foregår på kjøkkenet 😀

Skrevet

Tells lego? Om ja så aldri

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 11, sluttet å leke med leker rundt 6 års alder, og leker nå kun rollelek eller andre leker med andre. Aldri alene. Hun kan ta sykkelturer, gå tur med nabohundene og lignende, men det er jo ikke lek-lek. Hun blir stadig mer opptatt av gaming, men det er begrensa skjermtid her hjemme.

Jente på 13 som fremdeles leker, men gått bort fra leketøy og har mer prosjekter som tegning, sying, baking og ymse. Hun er mye ute med venner, og da fnises det for det meste, men de bruker fremdeles lekeapparatene på lekeplassen har jeg sett. På mer fnisete vis nå enn før, men likevel.

Skjønner ikke hvordan du kan tillate vann og sand innendørs. 

Anonymkode: cc441...380

AnonymBruker
Skrevet

Dem leika kun med vann i badekaret. Aldri på rommet. Eller ute om sommeren. Jeg husker ikke når dem slutta å leke. Men dem hadde kun masse leiker på rommet. Ellers så var det bare lege og tegning på stua. Eller ei dukke eller to. Aldri drassa med seg på mye stua. 

Anonymkode: 2a04b...7d6

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har ikke slutta helt enda og hun er 13, men nå leker hun bare med lillebroren og ting som gjemmeleken, vannkrig og spiller spill men hu er enda veldig leken. Å slutte med å leke med leker tror jeg hun gjorde når hun var 11-12 år, men at de fikk lite skjerm bidro nok til det. 

Sønnen min derimot sluttet å leke når han var 8 tror jeg. Han er litt over ni nå, og kan enda bygge lego av og til, og sortere Pokemon figurer og skyte 5 minutter med nurf pistolen sin osv men har aldri vært like god på å leke som søsteren. Og kampen mot skjermen har vært mye tyngre med ham. Kompisene hans sluttet også å leke tidlig, det tror jeg er noe av problemet, for han vedlikeholder jo ikke leken med venner heller. Jeg kan få han ut til å spille fotball men det er ofte det jeg får han ut på. Går han til venner havner de fort inne og spiller føler jeg

Anonymkode: 6aae7...19b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

A) nekt væske og sand på rommet 2) nekt leker utenfor rommet 3) la henne velge tre kosrdyr, vask og doner resten

Anonymkode: b40f3...078

Det var da voldsomt.

Jeg hadde oppmuntret en på 9 som fremdeles leker, det er jo kjempebra. Men ville nok funnet en bedre løsning på lek som innebærer vann/søl. 

Anonymkode: 01cd0...4ab

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var da voldsomt.

Jeg hadde oppmuntret en på 9 som fremdeles leker, det er jo kjempebra. Men ville nok funnet en bedre løsning på lek som innebærer vann/søl. 

Anonymkode: 01cd0...4ab

Enig. Er trist at ts håper at datteren skal slutte å leke snart

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Enig. Er trist at ts håper at datteren skal slutte å leke snart

Ser at det kanskje ser slik ut på denne tråden her, men for all del. Nei. Du tar feil. Vil at hun skal fortsette å leke , jeg vet hva leken betyr for barn og hvorfor det er viktig. Samtidig er det noen type lek som er litt mer slitsom og krevende for oss rundt som må ta kamp om opprydning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at det kanskje ser slik ut på denne tråden her, men for all del. Nei. Du tar feil. Vil at hun skal fortsette å leke , jeg vet hva leken betyr for barn og hvorfor det er viktig. Samtidig er det noen type lek som er litt mer slitsom og krevende for oss rundt som må ta kamp om opprydning. 

Akkurat det med bamsene var da ikke så krevende da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når de får nettbrett 

Anonymkode: 82701...d26

Det er svaret. Min 10 åring leker (har ikke nettbrett). 

Anonymkode: d40b6...b00

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min 8 åring leker omtrent aldri. Ikke gjort på lenge. 12 åringen er helt ferdig. 

Anonymkode: ec1d8...e89

Så utrolig trist 😢 

Anonymkode: d5d16...d29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...