AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Det er krig i ME-feltet, og det forplanter seg til fastlegen min. Hun tror ME er psykisk og at barnet bør trene og være mest mulig på skolen. Så vil mirakuløst jenta friskne til. Jeg orker ikke diskutere, selv om dette ikke er Helsedirektoratets anbefaling. Vi har tverrfaglige møter og legen er uenig i «alt» jeg sier, ser ned, lager grimaser og har ingen egne forslag. Jeg snakker for eksempel om å tilpasse aktiviteten til datteren mins energinivå og helse. Hadde legen enda hatt noen råd å komme med, jeg kan ikke navigere etter surmuling. Jeg skal beskytte datteren min mot økt sykdomsbelastning. Men orker ikke lengre si min mening, fordi det er dødfødt. Jeg blir tatt til inntekt for den ene eller andre ME retningen, og så blir legen pottesur og ubehagelig om det er den biomedisinske forståelsen jeg fremmer. Eller oppfattes å fremme. Jeg arbeider med psykisk helse hos barn og har ingenting imot psykisk støtte til syke barn. Men det behandler ikke ME. Hvordan distansere meg fra den merkelige stemningen ved å ha barn med stigmatisert sykdom og samtidig passe på barnet? Tenker å ta med Helsedirektoratets veileder og bare vise til den punkt for punkt dersom jeg i det hele tatt må foreslå en ting eller to. Men jeg må overleve disse meningsløse møtene, og jeg skjønner ikke hvordan? Anonymkode: 6d539...ca3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Du må jo bytte lege så fort som mulig. Finne noen som tar ME seriøst, selv om det er privat. Vet ikke om ME foreningen kan hjelpe med noe. Anonymkode: 4b01e...2c9 5 2
Bålkaffe Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Det er skikkelig synd at sånn feilinformasjon har forplanta seg hos fastlegen din, TS. Det er to ting du kan gjøre her: Enten bytte fastlege eller ta kampen. Hvis fastlegen din mener at dette er psykisk betinget, spør om fagfellevurdert forskning som 100% kan bevise at det er det som er greia, spør og grav rundt hva fastlegen støtter seg på. 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå