Gojenny Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hvorfor tror så mange barnløse kvinner at kvinner med barn synes de er merkelige? Jeg har barn, men jeg bryr meg virkelig ikke om at andre kvinner velger barnløshet. Jeg har venninner med og uten barn, og det er ikke umulig for meg å forstå at mange ikke ønsker seg barn. Kjenner heller ingen som bryr seg. 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Enig! De frivillig barnløse jeg har hatt samtaler med tror jeg har mange fordommer mot dem. Ofte nevner de disse fordommene i første samtale med dem. Jeg bryr meg ikke. Jeg bryr meg ikke om folk har 0-1-2-3-4-5 eller 10 barn. Anonymkode: 1fe19...f1c 8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Å herregud here we go again Anonymkode: 06433...7bc 11 1 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai De som angrer på livet som forelder blir fort misunnelig på de som har valgt å forbli barnløs. Og kommer gjerne med floskler som "det er ingen som vet hvordan det er å ha barn før de får de". Jo, Kari, vi er mange som klarer å se at barn begrenser livet på både kort og lang sikt. Det er jo nettopp derfor vi ikke ville ha barn. Anonymkode: 8c9a4...5c3 18 1 12
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Men det er jo flott. Men som barnfri kvinne i 50 årene hsr jeg fått høre mye rart om meg selv basert på st jeg ikke ønsker barn. Alt ifra fra at jeg ikke blir trodd på at ikke ønsker barn men at jeg er ufrivillig barnløs og at det er fordi sårt for meg å si det, til at jeg er kald, uten omsorgsevne, at jeg må ha hatt en grusom oppvekst osv. Det ser en også i alle tråder her på kg der mennesker uten barn ønsker å snakke med andre i samme situasjon, da kommer foreldre fort på banen for å hovere over hvor fantastisk de selv som har skjønt meningen med livet. Men det er flott du ts ikke er slik, men at det florerer sv mennesker som ikke evner det du ts gjør det er det. Anonymkode: 54c4e...bdf 26 2 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Årsaken, tror jeg, er at kvinner med barn vet at ufrivillig barnløshet er et veldig ømtålig tema. De er vel bare føre var da og er hyggelig omtenksomme, og så blir tonen kvinnene imellom litt nervøs og merkelig siden ingen vil si noe "feil"? Anonymkode: 93ae7...b84 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Hvis du fikk barn innen du var 35,så vil du ikke ha fått alle de kommentarene vi har fått, de sier ikke sånt til deg. K54 Anonymkode: 334c9...f08 4 4
Daria Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Erfaring? Men jeg mistenker at de som har kommet med det jeg oppfatter som ubehagelige og nedlatende kommentarer ikke er så bevisst at de gjør det, og sikkert hadde plassert seg i samme kategorisomTS. Å snakke til meg som er barnløs om hvor mye mer modne, mindre selvopptatte og generelt bedre mennesker med mer meningsfulle liv de har blitt (jeg parafraserer litt, men ikke så mye som man skulle tro) etter å ha fått barn handler jo ikke fordommer mot meg, det er bare observasjoner de gjør i sine egne liv... 14 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Gojenny skrev (11 minutter siden): Hvorfor tror så mange barnløse kvinner at kvinner med barn synes de er merkelige? Jeg har barn, men jeg bryr meg virkelig ikke om at andre kvinner velger barnløshet. Jeg har venninner med og uten barn, og det er ikke umulig for meg å forstå at mange ikke ønsker seg barn. Kjenner heller ingen som bryr seg. Du bryr deg jo åpenbart nok til å starte egne diskusjoner om akkurat dette. Hadde du ikke brydd deg, så hadde ikke denne diskusjonen/tråden eksistert. Anonymkode: 7af06...334 15 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De som angrer på livet som forelder blir fort misunnelig på de som har valgt å forbli barnløs. Og kommer gjerne med floskler som "det er ingen som vet hvordan det er å ha barn før de får de". Jo, Kari, vi er mange som klarer å se at barn begrenser livet på både kort og lang sikt. Det er jo nettopp derfor vi ikke ville ha barn. Anonymkode: 8c9a4...5c3 Jeg respekter de som ikke ønsker seg barn. Men er ikke mange med barn som angrer barna sine. Anonymkode: a8b6d...a42 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Det er grunnleggende naturstridig å ikke føre genene sine videre. Det er unaturlig, et avvik i naturen. Svake mennesker dør jo ut. Anonymkode: 8cfb3...f5a 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De som angrer på livet som forelder blir fort misunnelig på de som har valgt å forbli barnløs. Og kommer gjerne med floskler som "det er ingen som vet hvordan det er å ha barn før de får de". Jo, Kari, vi er mange som klarer å se at barn begrenser livet på både kort og lang sikt. Det er jo nettopp derfor vi ikke ville ha barn. Anonymkode: 8c9a4...5c3 Det var lett for meg fra utsiden å se alle begrensningene. Det jeg ikke så fra utsiden, var berikelsen som overgår begrensningene. Anonymkode: 7af06...334 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #13 Skrevet 3. mai Mange «tror» det fordi de har opplevd mange kommentarer som tilsier at de må komme i gang, og at alle rundt bare venter på at man skal annonsere at man er gravid. Selv om man er singel så er forventningen at man skal ploppe ut barn, for det er det eneste man skal gjøre her i livet. «Meningen med livet er å få barn». «Må passe på at du ikke blir for gammel nå» «Blir ikke enklere med åra å få barn». «Du er trøtt nå, bare vent til du får barn». «Hva er planen da med å få barn, for du begynner jo å bli litt opp i åra». Anonymkode: 0ba70...cbe 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #14 Skrevet 3. mai Gojenny skrev (11 minutter siden): Hvorfor tror så mange barnløse kvinner at kvinner med barn synes de er merkelige? Jeg har barn, men jeg bryr meg virkelig ikke om at andre kvinner velger barnløshet. Jeg har venninner med og uten barn, og det er ikke umulig for meg å forstå at mange ikke ønsker seg barn. Kjenner heller ingen som bryr seg. Sikkert fra da vi var yngre. Husker boomer-generasjonen på jobben begynte å mase på 19 år gamle meg, om at det var tide med og få barn og hvilket kaos som det ble når jeg sa at jeg var jo bare 19... Aldri opplevd dette som problematisk i voksen aldder. Anonymkode: 29f26...9af 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai Hadde en tidligere venninne som sa at jeg aldri kunne oppnå maksimal kjærlighet fordi jeg ikke hadde barn. Det såra veldig. Ellers har jeg aldri følt eller tenkt at noen synes jeg er rar fordi jeg valgte en barnløs tilværelse. Anonymkode: 77d93...eca 8 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai Kanskje du finner svaret i en av de mange trådene om det samme emnet som eksisterer her på KG. Anonymkode: 4b13a...37f 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Jeg tror at mange genuint ikke forstår at noen kvinner ikke ønsker seg barn, fordi det ligger så naturlig i biologien vår. Mange forstår det ikke, uten at de er slemme eller annet! Det er bare slik! Jeg har drømt om egne barn siden jeg lekte med dukker, og synes det er rart at andre kvinner ikke ønsker barn. Spesielt synes jeg det er rart at andre kvinner misliker barn, selv om det er ens egne nieser/nevøer, bare fordi de er barn (som om de er de for alltid…) osv. Samtidig forstår jeg likevel at noen ikke nødvendigvis vil det samme som meg. Har en venninne aldri har ønsket barn, ikke fordi hun ikke liker barn, men hun vil ikke gi avkall på fest, reise og moro. Vi er over 50 år nå, og hun lever livet som en 20-åring enda. Ikke slik jeg ville levd, men full respekt for hennes valg. Altså; jeg er glad hun aldri fikk barn. Ikke alle er egnet for det heller (der har vi en annen trist historie ) Har også et par venner som ikke ville ha barn, og som lever godt med det. Folk må velge selv, selv om ikke alle (naturligvis) alltid vil forstå ens valg, barn eller ei. At det handler om misunnelse, tror jeg neppe! Anonymkode: defa9...3c9 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai Jeg lurer på om jeg skal spørre noen som har barn med store utfordringer hvem som skal ta vare på dem ( og barna) når de blir gamle. Kanskje spørre samtidig om de angrer på valget sitt... Anonymkode: 334c9...f08 6 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai Fordi jeg har hørt det mange ganger fra dem Anonymkode: 48ea0...8b5 9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du finner svaret i en av de mange trådene om det samme emnet som eksisterer her på KG. Anonymkode: 4b13a...37f Trenger ikke engang gå ut av tråden for å finne eksempler: AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er grunnleggende naturstridig å ikke føre genene sine videre. Det er unaturlig, et avvik i naturen. Svake mennesker dør jo ut. Anonymkode: 8cfb3...f5a Dumskapen lenge leve Anonymkode: 54c4e...bdf 15 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå