AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hei jeg vurderer hund og blir da en førstegangs hundeeier. Jeg har sett mye på rasen Labrador retriever, jeg er ikke så sterk så må da bli ei lita tispe. Jeg bor landlig til med masse natur og frihet, og vil ha en turkompis😍 Kanskje drive med lydighet og spor. Meeeen da lurer jeg på hva slags forhold dere som eier denne rasen har? Er de voktete? Hvordan er de med andre hunder osv Anonymkode: 71ba7...c66
annonym0990 Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei jeg vurderer hund og blir da en førstegangs hundeeier. Jeg har sett mye på rasen Labrador retriever, jeg er ikke så sterk så må da bli ei lita tispe. Jeg bor landlig til med masse natur og frihet, og vil ha en turkompis😍 Kanskje drive med lydighet og spor. Meeeen da lurer jeg på hva slags forhold dere som eier denne rasen har? Er de voktete? Hvordan er de med andre hunder osv Anonymkode: 71ba7...c66 Jeg vil si jeg har middels erfaring med hund, da jeg har passet mange hunder og har fulgt min brors hund siden valp og passet den mye🐾
Arx Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Labradorer er supre hunder, en rase jeg liker veldig godt. Type happy go lucky, somregel veldig sosiale - en del oversosiale. De er store klovner og bruker tid på å bli voksne, og kan ta av litt uten grenser. Sørg for å finne en oppdretter som tar helse og gemytt på alvor, og ikke bare teller rosetter på utstilling.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai For meg er labradorer vinner over alle hunder. Har og har hatt andre raser, og elsker selvsagt den hunden jeg har nå og syns hun er fantastisk selv om hun ikke er en labrador. Labradorer har så godt gemytt. De er rolige (men ville de første par årene), men kan gå lengre turer. Snille, lette å trene (matvrak, gjør hva som helst for en godbit), veldig intelligente. Og så mener jeg de har humoristisk sans. Der er utrolig glade i mennesker og vil ikke noe annet enn å gjøre menneskene sine glade. Og så er de alltid glade selv, alt er gøy, alt er tull og tøys og kos. Anonymkode: 60f9a...1b8
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Labradorer vokter ingenting, kanskje bortsett fra kanskje maten sin, men det er lett å unngå. De er perfekte førstegangshunder. Men pass på at du ikke kjøper en med jaktlinjer. Anonymkode: 77374...28e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Nei, de er ikke førstegangshund. Labrador har mye energi, og de krever mye. De er og en av rasene som røyter mest. Det er og mye sykdom på den rasen, ledd og allergier. Anonymkode: 5fd71...f8d 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Labrador kan være krevende som valp og unghund. De krever en god del av både hjernetrim og turer. Jeg har 2 hanner. De er glade i mennesker og andre hunder. De vokter absolutt ingenting. De er store og sterke. Begge er friske. De er smarte og lett lærte. Er du riktig uheldig så er det hunden som lurer eier til å gjøre hva den vil. Anonymkode: 5e9f4...484 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai Etter å ha kjente mange labradorer, så er den på lista over hunder jeg aldri vil ha. De er jevnt over snille og tilgir mye feil fra eierne (det er derfor de er anbefalt for førstegangseiere, btw), men de er full av energi, krever mye trening og er faktisk ikke særlig smarte....Det tar faktisk mye og lang tid å trene en labrador og de er unghund i hodet til de blir 3...Å få en velfungerende labrador krever mye mye mer trening enn de fleste tror. I tillegg tror jeg 8 av 10 har leddproblemer av alle labradorene jeg møter, eller mage eller allergi. De spiser alt de kommer over og de fleste sliter med å holde vekta nede. Jada jada, de er glade og snille hunder, men det er jammen ikke alt som teller. Anonymkode: cf2cd...746
AnonymBruker Skrevet i går, 09:28 #9 Skrevet i går, 09:28 Har min andre labrador nå, og det blir helt klart den aller siste. Vår er tispe på ca 24 kilo, men vil hun bort til noe er hun sterk som en okse, noe som har ført til mye senebetennelse hos meg. Hun spiser absolutt alt hun finner ute (glups og sluker det før jeg for gjort noe) og er derfor mye dårlig i magen. Hun røyter noe så inni granskauen mye, og er alt for begeistret for alt og alle, heeeele tiden. Jada, hun er lettlært og smart, men ørene har en tendens til å lukke seg. Så jeg må alltid ha med godbiter ut, hvis ikke driter hun fullstendig i meg og hva jeg vil. Veldige søte, men absolutt ikke en rase jeg fortsetter med.. ville heller ikke anbefalt den som førstegang hund, for det krever så ekstremt mye jobb og innlæring i mange mange år før du ender opp med en hyggelig hund. Med mindre du anser det over som morsomt og skjønne karakteregenskaper, da er det absolutt riktig hund å velge. Anonymkode: 14c50...65b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå