AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai I nabolaget her er det en nabo som er bortreist. Hagen er svæær, og uten gjerde med masse fine løvetann. Jeg lurer på om det er ok at jeg plukker løvetann der? Jeg er nok en litt forsiktig sjel, og vil bare høre hva andre tenker før jeg går i gang.. Løvetann bruker jeg å tørke eller fryse og lager te og smoothies osv av. Anonymkode: 38628...64a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Spør naboen selvfølgelig Anonymkode: b98f8...402 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Nei, det er ikke greit å gå inn i noen sin hage. Løvetann kan du finne andre steder🌼 Anonymkode: ec2b4...099 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Tenker også at løvetann er så lett å få tak i andre steder, så det er ikke behov for å gå inn i hagen til naboen. Du kan evt spørre han når han er tilbake. Jeg hadde ikke hatt noe imot at naboen fikk løvetann, men om jeg hadde oppdaget at naboen gikk inne hos meg hadde jeg stusset. Jeg har det kanskje litt rotete på soverommet, og hadde ikke likt at naboen så inn vinduet der f.eks. Nå er det også mange som har kamera, så det er ikke helt usannsynlig at du blir oppdaget dersom du går inn der! Anonymkode: 098ac...0ee 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Kan du ikke sende en melding og spørre? Du får garantert lov, men de fleste liker ikke at folk går inn uten å ha spurt først Anonymkode: b3c5d...bc9 9 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Du spør om det er lov å stjele? Nei, det er ikke lov å stjele i Norge. Allemannsretten gjelder heller ikke til sånt, så bare det at du oppholder deg der er ulovlig. At naboen ikke har gjerder forandrer ikke loven på noen måte, ei at hagen er "svæær". Kjøp din egen tomt med løvetann. Anonymkode: 6f082...413 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Nei. Du må spørre om lov. Anonymkode: 07fdc...f88 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai Nei, det er veldig rart å gå inn i noens hage selv om de er bortreist. Du må avklare det. Som hageeier selv ville jeg satt umåtelig pris på om noen frivillig ville høste løvetann hos oss (særlig om de fjerner roten i samme slengen), men man må jo spørre først. Mange har overvåkning også i dag, og det hadd jo vært litt pinlig å fanges opp på kamera og naboen ser på mobilen sin at du vandrer i hagen. Send en melding og spør. 🌼 Anonymkode: fa776...b18 2 1
Mezzosoprena Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai Selvfølgelig går du ikke inn i noen andres hage for å plukke noe som helst uten at dette er avklart på forhånd. Jeg er dog helt sikker på at du får lov, men likevel - du skal ha tillatelse ja! 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai Altså jeg hadde ikke hatt noe i mot at noen plukket løvetann i min hage, men hadde nok foretrukket at de spurte. Du går jo inn på andres eiendom. Anonymkode: e1add...f78 2
Fru Uperfekt Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): I nabolaget her er det en nabo som er bortreist. Hagen er svæær, og uten gjerde med masse fine løvetann. Jeg lurer på om det er ok at jeg plukker løvetann der? Jeg er nok en litt forsiktig sjel, og vil bare høre hva andre tenker før jeg går i gang.. Løvetann bruker jeg å tørke eller fryse og lager te og smoothies osv av. Anonymkode: 38628...64a Kanskje naboen og ønsker å lage løvetann vin, saft, brus, te, brød, is osv er mye en kan lage av løvetann
Blåttvann Skrevet 3. mai #12 Skrevet 3. mai Hvis jeg var bortreist hadde jeg ikke brydd meg. Var jeg hjemme hadde jeg ønsket beskjed slik at jeg slapp å plutselig se folk jeg ikke forventet på eiendommen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 11.07): Du får garantert lov Det er da virkelig ikke sikkert. Kanskje naboen skal ha løvetannen selv av samme årsak som trådstarter eller ha det til insekter. Anonymkode: ebd2d...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #16 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 10.54): Løvetann kan du finne andre steder🌼 Anonymkode: ec2b4...099 Det er ikke noe bedre å ta løvetann andre steder, humler og insekter strever allerede nok om man ikke skal ta de få blomstene som finnes. Ren egoisme. Anonymkode: ebd2d...0ec 1 1
jukkapalme Skrevet 4. mai #17 Skrevet 4. mai Jeg har hørt om epleslang, men aldri om løvetannslang. Ville spurt, kanskje naboen planlegger å bruke løvetannen til det samme som deg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai #18 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 10.52): I nabolaget her er det en nabo som er bortreist. Hagen er svæær, og uten gjerde med masse fine løvetann. Jeg lurer på om det er ok at jeg plukker løvetann der? Jeg er nok en litt forsiktig sjel, og vil bare høre hva andre tenker før jeg går i gang.. Løvetann bruker jeg å tørke eller fryse og lager te og smoothies osv av. Anonymkode: 38628...64a Ikke greit å ta uten å spørre. Anonymkode: 5ff10...4ee 2
Nordlending1 Skrevet 4. mai #19 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 10.52): I nabolaget her er det en nabo som er bortreist. Hagen er svæær, og uten gjerde med masse fine løvetann. Jeg lurer på om det er ok at jeg plukker løvetann der? Jeg er nok en litt forsiktig sjel, og vil bare høre hva andre tenker før jeg går i gang.. Løvetann bruker jeg å tørke eller fryse og lager te og smoothies osv av. Anonymkode: 38628...64a Send ei mld å spør. De blir nok glade. Dere er heldige om dere allerede har løvetann, selv om jeg alltid krangler og forbanner meg over een løvetanna. Men heller det enn snø.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #20 Skrevet 4. mai Aldri gå i andres hage og forsyne deg, selv om det bare er løvetann. Er noe med den frekkheten som ikke er grei. Kjæresten min har masse tulipaner som blomstret i bedet sitt og han var så stolt og filmet de på snap før han dro bort for en langhelg til meg. Da han kom hjem var tulipanene borte gitt, det var fotspor i vått gress mot bedet og alle tulipanene revet av og fjernet. Så det er altså folk som har vært i hagen og forsynt seg. Maken til frekkhet! Og nei, ingen rådyr som har vært der, for han bor på ei øy uten dyr. Anonymkode: 31cfb...482 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå