AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Jeg er ikke glad i intervaller, men hører hele tiden at det er effektivt for å spisse formen før lange løp. Skal løpe halvmaraton i begynnelsen av juni. 80% av øktene mine er langturer. Men har én intervalløkt i uken (eller annenhver uke) Og da løper jeg 1km drag x 4. Pause i 2 min hvor jeg jogger. Da jeg startet på økten i mars løp jeg drag på 11 km/t. Nå løper jeg relativt komfortabelt på 12,5 km/ i et kmx4. Så 5 min hver gang. Skal løpe puljen 1:50 og forventer at jeg klarer det. Jeg er kvinne 48 år. Langkjøringen har jeg kontroll på. Andre intervalløkter som anbefales? Kan selvfølgelig spurte i typ 16-18 km/t i et minutt, men føler ikke at det er særlig effektivt (?). Eller kan sånne veldig korte spurtøkter være effektive likevel? Anonymkode: bccef...639
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Dem du faktisk gjør! Finnes mange måter. F eks 4*4 eller 5*5. eller pyramide f.eks 5-4-3-2-1 eller serier med 45/15 Anonymkode: e964e...448 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai Effektive de intervallene du gjør, men ville gradvis bygd på de, så du løper flere drag. Dette er intervaller jeg kjørte før jeg løp HM i fjor: 5*5 min, 6*5 min, 8*4 min, 2-4-6-8-6-4-2 min. Men også noen kortere som: 15* 2min, 20*45 sek bakkeintervall, 15*90 sek Anonymkode: 34e85...a12
AnonymBruker Skrevet 5. mai #4 Skrevet 5. mai Løpegruppa jeg er med på kjører all slags intervaller, men felles er at vi har 20 minutter oppvarming, og totalt ca 35 minutter drag, med relativt korte pauser. Har du en motbakke, så er det vel det som gir best effekt, og minst belastning på skjelettet. Anonymkode: 23255...547
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Jeg er ikke så glad i interveller, så legger helst opp til korte. 5*45/15 med 2 min pause mellom settene*3-4 er overkommelig. Anonymkode: a445b...793
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå