AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Lekte med katten og fikk litt tenner på hånda. Det ble et ørlite rift , tok på pyrisept og plaster . Men dette er vel ikke et farlig bitt? Det er en innekatt Anonymkode: 6de4f...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Har du katt bør du være flink til å holde stivkrampevaksinen ved like hvert tiende år. Anonymkode: 991de...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai Det går helt fint. Har hatt masse bitt og klor. Aldri fått infeksjon. Anonymkode: d43fa...757 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du katt bør du være flink til å holde stivkrampevaksinen ved like hvert tiende år. Anonymkode: 991de...bd2 Ja tok den for 8-9 år siden sist tror jeg Anonymkode: 6de4f...dcf
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går helt fint. Har hatt masse bitt og klor. Aldri fått infeksjon. Anonymkode: d43fa...757 Kommer vel litt an på hvor kraftig bitt det er og? Anonymkode: 6de4f...dcf
Crazydoglady Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lekte med katten og fikk litt tenner på hånda. Det ble et ørlite rift , tok på pyrisept og plaster . Men dette er vel ikke et farlig bitt? Det er en innekatt Anonymkode: 6de4f...dcf Er du usikker så tar du en telefon til legen. Det er din helse og ditt ansvar. Selv om ting stort sett går bra så er det ikke alltid det gjør det, det bør man ha i bakhodet og ta en egen vurdering på uansett hva andre har å si om det. Personlige erfaringer eller meninger er ikke nødvendigvis noe fasit på hva som går bra for deg. Mange har meninger om ting uten å ha tilstrekkelig informasjon og kunnskap. Så ta andre sine utsagn med en klype salt.. Sannsynligvis går det helt fint og jeg personlig hadde iallefall ikke brydd meg om det. Aldri opplevd at det har blitt ett problem, hverken fra katt, hund eller andre dyr eller sår generelt.. En liten overfladisk betennelse i verste fall, akkurat som man kan få av helt vanlige overfladiske sår i alle andre tilfeller. Dype sår/hull og lenge siden stivkrampe derimot så bruker jeg å dra på legevakten, det har skjedd ett par ganger. Men i de tilfellene må man som regel inn uansett for å sy eller lignende. Endret 2. mai av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai Crazydoglady skrev (4 minutter siden): Er du usikker så tar du en telefon til legen. Det er din helse og ditt ansvar. Selv om ting stort sett går bra så er det ikke alltid det gjør det, det bør man ha i bakhodet og ta en egen vurdering på uansett hva andre har å si om det. Personlige erfaringer eller meninger er ikke nødvendigvis noe fasit på hva som går bra for deg. Mange har meninger om ting uten å ha tilstrekkelig informasjon og kunnskap. Så ta andre sine utsagn med en klype salt.. Sannsynligvis går det helt fint og jeg personlig hadde iallefall ikke brydd meg om det. Aldri opplevd at det har blitt ett problem, hverken fra katt, hund eller andre dyr eller sår generelt.. En liten overfladisk betennelse i verste fall, akkurat som man kan få av helt vanlige overfladiske sår i alle andre tilfeller. Dype sår/hull og lenge siden stivkrampe derimot så bruker jeg å dra på legevakten, det har skjedd ett par ganger. Men i de tilfellene må man som regel inn uansett for å sy eller lignende. Tok stivkranpe vaksine for 8-9 år siden. Tenkte også det at det ikke er noe farlig og i verste fall en betennelse i huden som evt kan behandles. Bare følge med på hvordan det blir seende ut? Man får vel kkke noe akutt død ellernoe av det for vi håpe Hva skal man se etter for Om der er noe farlig og hvor fort? Anonymkode: 6de4f...dcf
Gaia Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja tok den for 8-9 år siden sist tror jeg Anonymkode: 6de4f...dcf Da følger du bare med på om det blir rødt og hovent og om det kommer verk. Null stress. Du finner vaksinasjonsstatus på HelseNorge. Endret 2. mai av Gaia Oppdatert
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja tok den for 8-9 år siden sist tror jeg Anonymkode: 6de4f...dcf Logg inn på helsenorge og finn vaksineoversikten din der. Og er du i tvil ringer du legevakten, det er lov å ringe dem, selv for sånne ting altså! Anonymkode: 991de...bd2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Gaia skrev (7 minutter siden): Da følger du bare med på om det blir rødt og hovent og om det kommer verk. Null stress. Du finner vaksinasjonsstatus på HelseNorge. Men normalt om d blir litt rødt og irritert bare, kanskje? Virker dramatisk at en så liten rift kan gjøre stor skade 🤪 Anonymkode: 6de4f...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #12 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Logg inn på helsenorge og finn vaksineoversikten din der. Og er du i tvil ringer du legevakten, det er lov å ringe dem, selv for sånne ting altså! Anonymkode: 991de...bd2 Føles ikke noe farlig det her, men så leser man jo på internett 😅 Anonymkode: 6de4f...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #13 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føles ikke noe farlig det her, men så leser man jo på internett 😅 Anonymkode: 6de4f...dcf I alle mine år har jeg aldri fått noen infeksjoner av kattebitt eller når katten har kloret. Du får se det an. Anonymkode: cc2ed...000
Gaia Skrevet 2. mai #14 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): I alle mine år har jeg aldri fått noen infeksjoner av kattebitt eller når katten har kloret. Du får se det an. Anonymkode: cc2ed...000 Jeg har en bekjent som ble klort av katten til en venn og dagen etter hadde hele hånda hovnet opp, og det tøt verk ut fra der klørne hadde gått inn. Hun måtte ha antibiotika og fornyelse av stivkrampevaksine. Så det kan skje hvis man er uheldig.
AnonymBruker Skrevet 3. mai #15 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det går helt fint. Har hatt masse bitt og klor. Aldri fått infeksjon. Anonymkode: d43fa...757 Det er mange som kjører for fort og det er mange som kjører uten bilbelte og det går helt fint, men det betyr ikke at faremomentet ikke er til stedet. Anonymkode: 5aa7a...af7
AnonymBruker Skrevet 3. mai #16 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mange som kjører for fort og det er mange som kjører uten bilbelte og det går helt fint, men det betyr ikke at faremomentet ikke er til stedet. Anonymkode: 5aa7a...af7 Seff, men ville gjerne høre da, om et sånt lite ikke ga så mye fare Anonymkode: 6de4f...dcf
AnonymBruker Skrevet 3. mai #17 Skrevet 3. mai Den pyrisepten kan du kaste… kjøp engangsbeholdere med saltvann og bruk det for å rense sår. Anonymkode: 55ae0...6b0
AnonymBruker Skrevet 3. mai #18 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Den pyrisepten kan du kaste… kjøp engangsbeholdere med saltvann og bruk det for å rense sår. Anonymkode: 55ae0...6b0 Klorhexidin er bra til å rense små sår. Kan bli noen bitt og klor når man har katt. Anbefaler å ha litt Klorhexidin i hus 👍 https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/forstehjelp/klorhexidin-lin-1mgml-125,5000095?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Liniment 1 mg%2Fml - 859856&gad_source=1&gad_campaignid=23467772527&gclid=CjwKCAjwwdbPBhBgEiwAxBRA4UK8WrDqAAwm92IrnPsMc5pHDUyRIHRvFmgQh0SdM2HNd8WGdpMbexoCasMQAvD_BwE Anonymkode: 5a59e...1d4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #19 Skrevet 3. mai Aldri fått noe issues av slike ting. Anonymkode: 9130d...d6d
AnonymBruker Skrevet 3. mai #20 Skrevet 3. mai Hatt katt i over 20 år og har oppigjennom alle disse årene fått masse risp og bitt. Aldri fått infeksjon eller blitt syk. Anonymkode: 68fa8...226
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå