Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hjemmesiden til Weber står det 5 år, men er det meningen man skal kaste grillen sin etter 5 år da? Jeg har en liten Weber-grill (Q200 eller hva de heter) som jeg er SÅ glad i, sikkert hatt i 10 år og den funker helt fint. Jeg oppbevarer ledningen inne, har trekk til grillen og er nøye med rengjøring av den. Kan jeg fortsatt bruke den som vanlig, eller er det meningen man skal kaste disse uansett etter noen år?

Skjønner det godt hvis ledningen er ødelagt eller lignende, men som sagt så er alt i god stand hos meg. Og den type grill passer perfekt på min balkong. Hvor ofte bytter dere ut grillen deresl? 

Anonymkode: 30141...de2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dyre griler, skifter man deler på og/eller reparerer når det skjer noe med dem gjerne. Webber skriver vel 5 år fordi utvikling skjer og nye, bedre løsninger (modeller) kommer vel stadig vekk… eller er det 5 års garanti du mener? 
Men ja… de er ment å vare lenger enn 5 år hvis man tar vare på dem

Anonymkode: 88a52...8f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Den varer vel til den går i stykker, som et hvilket som helst annet elektrisk apparat?

Anonymkode: 0fec1...b69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Weber som er 11 år. Den holder seg godt og funker som fjell. 

Jeg tror varighet handler om minimumstid. Det blir som en mobil, som også har "kort" varighet. Fordi det medregnes slitasje, skader, høy og variert bruk, og at det stadig kommer bedre modeller. 

Selv om en grill og en mobil har en antatt varighet, så kan man så klart bruke den så lenge den fungerer. Og de fleste antar varighet lavere enn faktisk levetid, i fare for at produktene ikke lever opp til lovnadene. 

Så ikke tenk på det. 

Anonymkode: 2516f...e5b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk den til den kneler. Ingen grunn til annet. 

Anonymkode: 29d3c...b25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette må være noe av det rareste jeg har lest. Den varer vel til den går i stykker, som et hvilket som helst annet elektrisk apparat?

Anonymkode: 0fec1...b69

Hvorfor svarer du så frekt? Har du issues? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har en Weber som er 11 år. Den holder seg godt og funker som fjell. 

Jeg tror varighet handler om minimumstid. Det blir som en mobil, som også har "kort" varighet. Fordi det medregnes slitasje, skader, høy og variert bruk, og at det stadig kommer bedre modeller. 

Selv om en grill og en mobil har en antatt varighet, så kan man så klart bruke den så lenge den fungerer. Og de fleste antar varighet lavere enn faktisk levetid, i fare for at produktene ikke lever opp til lovnadene. 

Så ikke tenk på det. 

Bra, da kan jeg bare fortsette å bruke den ser det ut til :) Faren min mener at elektriske griller er brannfarlige etter 2 år og at jeg bør kaste den, derfor jeg ble sånn i tvil. Ser ut som den Q2-modellen er på vei ut og nå selger Weber bare store klumpete griller, som er utrolig synd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bra, da kan jeg bare fortsette å bruke den ser det ut til :) Faren min mener at elektriske griller er brannfarlige etter 2 år og at jeg bør kaste den, derfor jeg ble sånn i tvil. Ser ut som den Q2-modellen er på vei ut og nå selger Weber bare store klumpete griller, som er utrolig synd. 

Kan ikke se en eneste god grunn til at elektriske griller skal være brannfarlige etter 2 år. 

Jeg har selv Q2000 gass. Fantastisk grill. Perfekt størrelse for 1 eller 2 personer.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du vedlikeholder den godt så holder den i årevis. Vi har en som er 14år gammel og den renser vi grundig på slutten av sesongen og vi bytter slange så hyppig som anbefalt (hvert 2. til 3.år). Den duger som bare det enda! 

Anonymkode: daf90...2d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår er over 10 år, og vi har ingen problemer med den. Eneste er at vi har skiftet gassledning. Den så helt fint ut, men gjorde det fordi det ble anbefalt. 

Anonymkode: d936a...c50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vår er over 10 år, og vi har ingen problemer med den. Eneste er at vi har skiftet gassledning. Den så helt fint ut, men gjorde det fordi det ble anbefalt. 

Beklager, ser nå at det var elektrisk grill. 

Vi har en slik også. Den har vi hatt i haugevis av år. Den virket sist vi brukte den, men bruker den lite. 

Ellers så forstår jeg ikke at en elektrisk grill skal være farligere enn noe annet elektrisk apparat. Som en over sier; Bruker den til sen ikke virker lengre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2026 den 12.01):

På hjemmesiden til Weber står det 5 år, men er det meningen man skal kaste grillen sin etter 5 år da? Jeg har en liten Weber-grill (Q200 eller hva de heter) som jeg er SÅ glad i, sikkert hatt i 10 år og den funker helt fint. Jeg oppbevarer ledningen inne, har trekk til grillen og er nøye med rengjøring av den. Kan jeg fortsatt bruke den som vanlig, eller er det meningen man skal kaste disse uansett etter noen år?

Skjønner det godt hvis ledningen er ødelagt eller lignende, men som sagt så er alt i god stand hos meg. Og den type grill passer perfekt på min balkong. Hvor ofte bytter dere ut grillen deresl? 

Regner med at du sikter til garanti og/eller reklamasjonsrett. Et hus har også 5 års garanti/reklamasjon. 

De fleste beholder huset mer enn 5 år før de river og bygger nytt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2026 den 13.16):

Trikset fremover når du får servert slike påstander er å stille oppfølgingsspørsmål.

»Hva er det som gjør at grillen blir brannfarlig etter 2 år?»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...