AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Har en venninne som det siste året har skaffet seg valper to ganger, og det er ikke måte på hvor stas det er når valpen kommer i hus. Det er masse bilder ute på sosiale medier av valpen, og så går det 2- 3 måneder og så har det kvittet seg med valpen, og forklaringen er allergi. Så går det kanskje et par måneder, og så skaffer de seg en ny valp som er litt eldre, og det er bilder ute på sosiale medier og lovord om denne fantastiskt hunden, men etter en stund er valpen gitt tilbake til oppdretter eller solgt, og svaret jeg får er allergi. Nå låner de seg en voksen/litt gammel hund når de ønsker det, men da hører jeg ingenting om allergi, og den hunden de låner er en blandning av alt mulig. Er det ikke merkelig? Anonymkode: a1be1...55d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Det er forkastelig er det det er. Anonymkode: bc7cc...5d0 12
AnonymBruker Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er forkastelig er det det er. Anonymkode: bc7cc...5d0 Jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor hun er allergisk mot en gammel hund, men ikke mot en ung hund og en valp . Tror kanskje at det tok seg vann over hodet og at de ikke var klar over hvor mye arbeid det er med en valp/unghund, eller at det er psykisk. Sist sist uke sendte hun meg bilder av at de hadde denne gamle hunden nesten hver dag, og hun klemte og kysset på hunden, så noe pelsallergi har hun i allefall ikke. Ts Anonymkode: a1be1...55d
AnonymBruker Skrevet 2. mai #4 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor hun er allergisk mot en gammel hund, men ikke mot en ung hund og en valp . Tror kanskje at det tok seg vann over hodet og at de ikke var klar over hvor mye arbeid det er med en valp/unghund, eller at det er psykisk. Sist sist uke sendte hun meg bilder av at de hadde denne gamle hunden nesten hver dag, og hun klemte og kysset på hunden, så noe pelsallergi har hun i allefall ikke. Ts Anonymkode: a1be1...55d Korr: Hvorfor hun ikke er allergisk mot en gammel hund, men mot valper/ung hund Ts Anonymkode: a1be1...55d
AnonymBruker Skrevet 2. mai #5 Skrevet 2. mai Hvilke raser? Jeg har allergi og hr derfor kjøpt meg en allergi vennlig rase jeg ikke reagerer på. Hun høres ustabil ut. Stakkars hunder. Anonymkode: e3f52...e85 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai #6 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilke raser? Jeg har allergi og hr derfor kjøpt meg en allergi vennlig rase jeg ikke reagerer på. Hun høres ustabil ut. Stakkars hunder. Anonymkode: e3f52...e85 Den første var svensk gårdshund og den andre hadde litt lenger pels, men når det er valper eller unghunder er det ikke så lett å se hvilken rase det er synes jeg. Den gamle hunden som hun låner, er litt langhåret og en blandingshund. Jeg har spurt henne hvorfor hun ikke reagerer på den hunden hun låner, men da sier hun at det er fordi hun ikke har den i huset alltid, men det er en tynn unnskyldning. Ts Anonymkode: a1be1...55d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7 Skrevet 2. mai Jeg har også en bekjent som har hatt fem hunder de siste to årene. Hun poster like begeistret over hunden i to måneder eller så, etterpå blir de omplassert fordi de er problemhunder. Hun er meldt til Mattilsynet. Anonymkode: ce1c7...2f4 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #8 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har også en bekjent som har hatt fem hunder de siste to årene. Hun poster like begeistret over hunden i to måneder eller så, etterpå blir de omplassert fordi de er problemhunder. Hun er meldt til Mattilsynet. Anonymkode: ce1c7...2f4 Meldt til Mattilsynet av deg? Ts Anonymkode: a1be1...55d
PITTY Skrevet 2. mai #9 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor hun er allergisk mot en gammel hund, men ikke mot en ung hund og en valp . Tror kanskje at det tok seg vann over hodet og at de ikke var klar over hvor mye arbeid det er med en valp/unghund, eller at det er psykisk. Sist sist uke sendte hun meg bilder av at de hadde denne gamle hunden nesten hver dag, og hun klemte og kysset på hunden, så noe pelsallergi har hun i allefall ikke. Ts Anonymkode: a1be1...55d Spør om hun går hos psykolog, eller er villig til det. Kanskje denne kan gjøre noe med egoismen hennes...
AnonymBruker Skrevet 2. mai #10 Skrevet 2. mai Man kan helt på ekte reagere mer på noen hunder enn andre selv innenfor samme rase. Ofte reagerer allergikere mindre på valper men når de vokser til så reagerer en mer. Så akkurat det med allergi er ikke så enkelt at man alltid kan vite, derfor bør en utvise ekstrem forsiktighet med å anskaffe hund når en vet en er allergisk. Jeg synes på ingen måte det er greit det du beskriver i denne tråden men at valper ikke er for alle for eksempel burde man ikke bli overrasket over. Jeg synes ikke valpetiden er interessant overhode og skaffer meg alltid voksne omplasseringshunder over ungdyr eller valper så lever jeg og hunden fint med våre individuelle særheter til en av partnerne ikke er mer. Anonymkode: 6d336...95a
AnonymBruker Skrevet 2. mai #11 Skrevet 2. mai Er man allergisk og må kvitte seg med en hund så skaffer en seg ikke en ny hund, det er jo bare tullete å drive med. Anonymkode: 448a5...232 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå