Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har overdratt  gården og også hovedhuset på gården etter svigers.Har ikke penger til oppussing nå, så er stucked med denne dusjen😔 blir så frustert av å aldri få den skinnende blank, og se vasket ur. Bilde er tatt etter 3.forsøk. 

Jeg starter med å skylle veggene så det skal få løst opp litt av det som er tørket. Så skrubber jeg med svamp over, lar det virke i ca 5 -10 min, skyller av med dusjhodet mens jeg bruker en ren svamp til å "feie" bort vaskemiddel, før jeg tørker over med en fibermicro klut for å få det tørt. Jeg må stå inne i dusjen selv for å komme til. Har forsøkd ulikd vaskemidel,  JIF baderom, Universal skurekrem, The Pink Stuff-the miracle bathroom cleaner, JIF skurekrem på boks, og en annen rest som stod igjen. Jeg ønsker en ren dusj, så vasker den 2-3 ganger samtidig som bader, men det tar veldig lang tid. Bildet er tatt etter 45 min vaskejobb. 

Tenekr jeg gjør noe feil, men skjønner ikke hva. Er glad for alle tips til hjelp, alt annet behøver jeg ikke, da jeg er nok frustret allerede.

Vi har bodd her i ca 2 mnd, så har vært vasket en del ganger allerede, men blir alltid sånn som bildet😔

20260501_113724.jpg

Anonymkode: 56598...e40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kalk i vannet. Jeg har samme problem. Jeg kjøpte kalkfjerner av merke norenco. Kjøpt på Coop Obs. Grønn halvflytende innhold. Bruker svamp for påføre og følger instruksen på flaska. NB!! Bruk hansker! Dette middelet etser!! Ser ut til at dusjen din er en porsgrun showerama, det skal være gummilister å oppdrive for å bytte ut. Fikser ikke problemet ditt, men ser hakket freshere ut. Mtp kvaliteten på vannet, så vil ikke en ny dusj løse problemet ditt. Den vil på sikt bli like ekkel.  

Bare sånn for tilleggsinfo, jeg har vært igjennom alle de vaskemidlene du bruker og alt av kjerringråd. Kalk sitter jekla godt…

Anonymkode: fb87c...d33

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Eddikspray som får virke før du vasker/skrubber.

Domestos (toalettrens) fungerer også veldig godt til vask av gjenstridige flekker og belegg i dusjen.

Endret av FionaLi
Skrevet

C soap vidunderkrem er den beste jeg har brukt til slikt. Og så hadde det som en skrev over blitt litt freshere med nye gummilister 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Bland 50% oppvaskmiddel og 50% edikk, fyll så på med like mye kaldt vann. Bruk helst en bolle/ skål - ikke sprayflaske. Bruk en hvit "flekkfjerner" svamp fra Clas, Europris ++ 

Skyll over dusjveggen og vask med svamp og blanding. La det virke litt. Ha på badromsvifta. La det virke et minutt eller to og skyll av. Du kommer til å se stor forskjell. 

Anonymkode: 9c2cf...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...