AnonymBruker Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Har du lest boken? Hvordan påvirket den deg? Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, så jeg håper boken kan hjelpe meg til å få mer innsikt til hvordan jeg kan bryte ut av gamle mønster. Anonymkode: 3d03b...58f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du lest boken? Hvordan påvirket den deg? Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, så jeg håper boken kan hjelpe meg til å få mer innsikt til hvordan jeg kan bryte ut av gamle mønster. Anonymkode: 3d03b...58f Skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe? Eks: Om noen ikke inviterer deg, så skal du la dem ikke invitere deg fordi du ikke kan gjøre noe med situasjonen. Men du kan velge hvordan du reagerer på det - det er jo ikke noe nytt? Du reagerer jo på det uansett. Jada, du kan velge å reagere med at: da ser du hvordan den personen virkelig er, og du kan velge å legge den personen bak deg. Javel, det er jo ikke noe valg. Det er jo bare harde fakta, du kan jo ikke tvinge den personen til å velge deg uansett, så da må du jo bare godta situasjonen som den er. Uansett hvordan du "velger" å se på det, så er det jo kjipt og trist for deg. Det sårer deg jo like mye fullt ut. Mulig jeg misser ett poeng her, men jeg skjønner ikke at den teorien skal være så hjelpsom, man er like langt uansett. Anonymkode: ff403...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Skjønner ikke helt hvordan det skal hjelpe? Eks: Om noen ikke inviterer deg, så skal du la dem ikke invitere deg fordi du ikke kan gjøre noe med situasjonen. Men du kan velge hvordan du reagerer på det - det er jo ikke noe nytt? Du reagerer jo på det uansett. Jada, du kan velge å reagere med at: da ser du hvordan den personen virkelig er, og du kan velge å legge den personen bak deg. Javel, det er jo ikke noe valg. Det er jo bare harde fakta, du kan jo ikke tvinge den personen til å velge deg uansett, så da må du jo bare godta situasjonen som den er. Uansett hvordan du "velger" å se på det, så er det jo kjipt og trist for deg. Det sårer deg jo like mye fullt ut. Mulig jeg misser ett poeng her, men jeg skjønner ikke at den teorien skal være så hjelpsom, man er like langt uansett. Anonymkode: ff403...e1f Har du lest boken? Anonymkode: 3d03b...58f
AnonymBruker Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du lest boken? Anonymkode: 3d03b...58f Ikke lest boken. Men fått med meg alt Mel Robbins har å si om saken, hun er den som står for teorien (selv om hun i utgangspunktet har tatt den fra noen andre). Anonymkode: ff403...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke lest boken. Men fått med meg alt Mel Robbins har å si om saken, hun er den som står for teorien (selv om hun i utgangspunktet har tatt den fra noen andre). Anonymkode: ff403...e1f Tja, om du hadde fått med deg alt hun har å si om saken, så ville du nok uttalt deg litt annerledes. Hun har vel heller aldri påstått at det er «hennes» teori, allerede tidlig i boken forteller hun om hvordan teorien har eksistert innen filosofi, religion og psykologi. Da venter jeg heller på at noen som faktisk har lest boken, deler sin mening og erfaring. Anonymkode: 3d03b...58f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, om du hadde fått med deg alt hun har å si om saken, så ville du nok uttalt deg litt annerledes. Hun har vel heller aldri påstått at det er «hennes» teori, allerede tidlig i boken forteller hun om hvordan teorien har eksistert innen filosofi, religion og psykologi. Da venter jeg heller på at noen som faktisk har lest boken, deler sin mening og erfaring. Anonymkode: 3d03b...58f Poenget står seg jo i eksempelet jeg skrev. Forklar meg gjerne hvordan du mener det stiller seg annerledes. Anonymkode: ff403...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai Hun kopierer jo det som er velkjent fra før. Hun er kjent for å stjele ideene fra andre mennesker Anonymkode: f7abb...12c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun kopierer jo det som er velkjent fra før. Hun er kjent for å stjele ideene fra andre mennesker Anonymkode: f7abb...12c Som jeg skrev, allerede tidlig i boken så snakker hun om hvordan denne teorien har eksistert i lang tiden innen filosofi, religion og psykologi. Hun deler om hvordan den har fungert for henne og hvordan hun implementerer den i sitt liv. Anonymkode: 3d03b...58f
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som jeg skrev, allerede tidlig i boken så snakker hun om hvordan denne teorien har eksistert i lang tiden innen filosofi, religion og psykologi. Hun deler om hvordan den har fungert for henne og hvordan hun implementerer den i sitt liv. Anonymkode: 3d03b...58f Bare å google at hun har tatt teorien fra en annen. Men hvorfor klarer du ikke svare på det jeg spurte om? Hva hjelper kvasiteorien deg kontra det jeg skrev i eksempelet? Anonymkode: ff403...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #11 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som jeg skrev, allerede tidlig i boken så snakker hun om hvordan denne teorien har eksistert i lang tiden innen filosofi, religion og psykologi. Hun deler om hvordan den har fungert for henne og hvordan hun implementerer den i sitt liv. Anonymkode: 3d03b...58f Ja, men det får man jo vite etter at man allerede har kjøpt boka, ikke sant? Hun tjener på andres idéer. Denne boka passer perfekt fór konfliktskye mennesker. Anonymkode: f7abb...12c
AnonymBruker Skrevet 1. mai #12 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare å google at hun har tatt teorien fra en annen. Men hvorfor klarer du ikke svare på det jeg spurte om? Hva hjelper kvasiteorien deg kontra det jeg skrev i eksempelet? Anonymkode: ff403...e1f Det er ikke at jeg ikke klarer å svare, jeg velger å la være fordi jeg er ute etter at folk som faktisk har lest boken, skal dele sine erfaringer med hvordan de ble påvirket, både negativt og positivt. Ettersom du ikke faller innunder denne kategorien, ønsker jeg ikke å engasjere meg mer med deg. Anonymkode: 3d03b...58f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke at jeg ikke klarer å svare, jeg velger å la være fordi jeg er ute etter at folk som faktisk har lest boken, skal dele sine erfaringer med hvordan de ble påvirket, både negativt og positivt. Ettersom du ikke faller innunder denne kategorien, ønsker jeg ikke å engasjere meg mer med deg. Anonymkode: 3d03b...58f Så du har ikke et svar altså? Du skjønner ikke hva du leser og kan ikke relatere til egne opplevelser? Anonymkode: ff403...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai Jeg har ikke lest den, men la merke til at en svensk blogger jeg følger hadde et innlegg om den forleden. Det står også tanker om den i kommentarfeltet: Önskeinlägg – Let them – Krickelins Anonymkode: 8abac...8f6
AnonymBruker Skrevet 12. mai #15 Skrevet 12. mai Det er en bullshit bok full av selvsagte greier. Det det går på er at du må kjenne igjen triggerne dine og "eie" situasjonen. Så hvis noen sier noe eller gjør noe som trigger noe hos deg, skal du ta en pause før du reagerer for å finne ut av "hvorfor trigges du av dette?" Det går ut på å kjenne igjen sine reaksjonsmønstre slik at du kan bryte de før du går og gnurer unødvendig på ting du ikke kontrollere. Dette er noe mange sliter med i dagens samfunn hvor alle går rundt og føler så himla mye hele tiden. Sikkert nyttig for noen som ikke har gått så mange runder med seg selv og er hellig overbevist om at alt de føler er det eneste rette. Er man der i mot et menneske som ikke reagerer på alt eller har en sterk trang til å kontrollere alt mulig, kan man skippe og lese boka. Og ja, jeg har lest den. Likte Mel Robbins før hun vokste seg for stor og begynte å spy ut masse pseudovitenskap. Hender seg jeg hører på podcasten hennes hvis hun har noen interessante gjester, men for det meste syns jeg det hun kommer med er selvfølgeligheter og banaliteter. Anonymkode: 50459...6be 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #16 Skrevet 5. juni Har lest den, og ingenting "skjedde" med meg, sånn sett Men tenkte det var fint at det finnes en lettlest bok om temaet. Jeg er en easy going og positiv person som ikke dveler ved så fryktelig mye, kanskje derfor den ikke var revolusjonerende for meg. Men jeg leste den fordi jeg står i en krevende situasjon på jobb med forsøk på å danne et team med medlemmer som ledelsen har satt sammen, som er egoistiske og lite giret på å jobbe i team (altså, herregud, hvordan tenker de dette skal gå lurer nå jeg på). Det er som å pisse i motvind ukentlig. Da jeg leste boken ble jeg minnet på at jeg kan la de være som de er. Det har direkte negativ effekt på min arbeidshverdag, men hva så? Hva kan jeg gjøre for å bedre min egen dag på andre måter jeg faktisk kan påvirke? Jeg har rett og slett forkastet ideen om å samle et team. Jeg får ikke lønn for det, ergo jeg har ingen reell innflytelse over prosessen, og er en ansatt som de andre. At jeg har erfaring, kompetanse og evnene til å lage gode team, det blir irrelevant når ledelsen åpenlyst ikke har det. Derfor må jeg la de gjøre sine feil og sine erfaringer. De som ikke vil gjøre det de er satt til må bare gjøre det, de som ønsket et gitt resultat men valgte helt feil medarbeidere, de må se manko på resultat og frmegang, og så må en endring komme etter hvert. Sikkert ikke i det tempoet jeg ønsker, og ikke er det noe hyggelig å være på jobb denne tiden det pågår. Menmen. Det er utenfor min kontroll. Jeg fyller nå dagen med egne prosjekter, gjør oppgavene jeg er satt til, og møter på det jeg er bedt om. Verken mer eller mindre. Siden vi ikke lenger arbeider med å etablere dette teamet, så har jeg en del dødtid. Jeg er effektiv og gjør det jeg skal, tar initiativ til prosjekter og prosesser, men er effektiv der også. Så jeg bruker dødtiden på å lære meg et nytt språk, 20 minutter hver dag, og jeg sysler med angre ting. Ser på feriedestinasjoner... driver med litt planlegging av dugnad på vegne av klasser og idrettslaget... bestiller utstyr til laget... div forefallende. Har tatt opprydning av forsikringer og slikt... ja.. generelt fått unna diverse... så håper jeg arbeidsgiver melder seg på snart slik det blir endring. Kan nevne at jeg har sluttet å si hjemme at jeg er frustrert over kollegaer. Sier bare ting som de er, nei, jeg var alene på jobb i dag, nei han gadd ikke det, men jeg fikk gjort xxxxxx og har hatt en kjempekoselig dag på jobb med de andre... Anonymkode: 62cd7...996
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:06 #17 Skrevet fredag kl. 21:06 Har lest boken ja. I grunn en god bok, med veldig gode poenger - men den er kanskje litt for lang? Det er mye skriverier rundt teorien og masse eksempler, så man blir litt lei. Har nok en tredjedel igjen, gidder ikke lese resten. Men bra teori som man bør minne seg på å bruke i mange sammenhenger. Da unngår man mye frustrasjon Anonymkode: e7f4c...94b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå