Gå til innhold

Ulykker i barnehagen !?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mye avvik i deres barnehager ? Føler det blir hysjet ned her vi bor. Med en gang det skjer noe går foreldrene i avisa og river kjeft . Og det er ofte hos de beste barnehagene som faktisk varsler. Andre holder fred og alt virker bra . Er det ikke bedre at de sier hva de står i og at det trengs flere voksne heller enn å smile og si alt er perfekt !? De ansatte kan jo ikke si til foreldrene at de er slitne: de smiler jo og sier dagen var perfekt 

Anonymkode: 7ea5d...827

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir absolutt hysjet ned. Mange år siden min gikk i barnehage nå, men han ble bitt av et annet barn der. På grunn av personvern overfor den som gjorde det fikk vi ikke vite hvem det var.

Anonymkode: c73b5...da2

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med ulykker? Er det alvorlig på grunn av manglende vedlikehold eller sikring? Eller er det barn som slår seg fordi de for eksempel snublet? 

Anonymkode: 66997...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir absolutt hysjet ned. Mange år siden min gikk i barnehage nå, men han ble bitt av et annet barn der. På grunn av personvern overfor den som gjorde det fikk vi ikke vite hvem det var.

Det er jo helt riktig , ingen grunn til at du trengte å vite det heller

Anonymkode: 20992...67b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I alle dager, er da helt vanlig at små barn biter 😅 

Anonymkode: 2f3b4...c2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker mer sånn at barn løper ut av porten, stikker av osv . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt sier man ifra til foreldre. Men man har jo ikke lov til å klage og si at det fordi det er for få personale, man skal være lojal ovenfor arbeidsgiver selv om man er uenig. Dermed tas det gjennom fagforeninger. Å skrive avvik er også en komplisert prosess som de fleste ansatte ikke aner hvordan man gjør, og man har heller aldri tid, da må man bruke egen pause på det.

Anonymkode: c4739...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis små barn kommer seg ut av porten hos oss, så er det nesten utelukkende foreldrene sin «feil». Vi har ekstra kjetting på portene og sjekker de hver morgen i tillegg til når vi har utetid. Jeg går og klipser på den kjettingen på porten mange ganger i løpet av en dag, og det er jeg ikke alene om. De fleste foreldre driter i å sette den på når de går gjennom porten, selv om vi minner de på når vi ser dem eller har et lite innlegg om sikkerhet på foreldremøtene. Jeg har til og med opplevd at foreldre bare har sluppet ut barn gjennom porten fordi de trodde personen som kom bak var forelder til barnet. Personen viste seg forøvrig å være en tilfeldig forbipasserende som ikke engang hadde kurs mot porten. 

Hos oss har vi altså sikkerhetssjekker hver dag, både ute og inne. Likevel ramler unger. Vi har hatt både beinbrudd og utslåtte tenner, men det er sånt som kan skje i risikofylt lek (og det trenger barn for hjernens utvikling).

Anonymkode: 0b472...c3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du trenger jo ikke vite hvem som bet, fordi det er helt normalt at noen biter, men det er jo riktig at de forteller hva ditt barn har opplevd. Uansett alvorlighetsgrad. Blir det et problem så vil barnehagen fortsatt overholde taushetsplikten selvom de forteller hvordan ditt barn blir skjermet.

Anonymkode: 21964...bdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det mye avvik i deres barnehager ? Føler det blir hysjet ned her vi bor. Med en gang det skjer noe går foreldrene i avisa og river kjeft . Og det er ofte hos de beste barnehagene som faktisk varsler. Andre holder fred og alt virker bra . Er det ikke bedre at de sier hva de står i og at det trengs flere voksne heller enn å smile og si alt er perfekt !? De ansatte kan jo ikke si til foreldrene at de er slitne: de smiler jo og sier dagen var perfekt 

Det er styrer som har ansvar for forsvarlig drift. Og der er ansattes ansvar å følge prosedyrer for å unngå avvik. Man har sagt tydelig fra på systemnivå om ressursmangel, men på enhetsnivå og individnivå forsøker man å gjøre det beste ut av det man har. Det ligger kanskje litt konkurranse mellom barnehagene der også, den leder som  kan koke suppe på spiker regnes som den best egnede.

Anonymkode: f75e8...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...