Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på dag 3 av omgangssyka og har hatt voldsom diare. Sikkert 100 ganger på do hittil. Noen runder med oppkast også

Jeg har prøvd sånn pulver med elektrolytter, men det smaker så jævlig at jeg nesten kaster opp av smaken. Da har jeg drukket farris med eplejuice og svak saft, men har bare drukket noen liter over de siste dagene. Nå drikker jeg iskaldt vann og det går lettere ned. Bør jeg få i meg noe annet enn vann? 

Anonymkode: c163c...43f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, stress ned. Friske folk klarer helt fint omgangssyke uten noe særlig tiltak. Vann er bra 

Anonymkode: 6ddf6...330

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er på dag 3 av omgangssyka og har hatt voldsom diare. Sikkert 100 ganger på do hittil. Noen runder med oppkast også

Jeg har prøvd sånn pulver med elektrolytter, men det smaker så jævlig at jeg nesten kaster opp av smaken. Da har jeg drukket farris med eplejuice og svak saft, men har bare drukket noen liter over de siste dagene. Nå drikker jeg iskaldt vann og det går lettere ned. Bør jeg få i meg noe annet enn vann? 

Du kommer ikke med noe tilleggsinformasjon, så vi må nesten gå ut ifra at du ellers er frisk og rask. Du nevner heller ingen symptomer på dehydrering, så jeg vil tro at dette går som det skal..

Drikk vann. 

Anonymkode: 7c873...5b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Farris og solbærsirup. 

Anonymkode: 26ba5...bab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kommer ikke med noe tilleggsinformasjon, så vi må nesten gå ut ifra at du ellers er frisk og rask. Du nevner heller ingen symptomer på dehydrering, så jeg vil tro at dette går som det skal..

Drikk vann. 

Anonymkode: 7c873...5b7

Er kanskje litt mildt dehydrert.. fåt svarte prikker i synsfeltet og tisser knapt ikke. Og hele kroppen føles uttørka

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er kanskje litt mildt dehydrert.. fåt svarte prikker i synsfeltet og tisser knapt ikke. Og hele kroppen føles uttørka

Så du er syk og føler deg syk. Er du alltid så engstelig?

Anonymkode: 6ddf6...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med Farris blandet med eplejuice, andre tyr til flat cola. Drikk små slurker, men ofte. Omgangssyken går over, du bor i Norge, så diaré i noen dager vil ikke ta knekken på deg.

Anonymkode: 337c3...127

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på dag 5 idag,  gått ned 6 kg på 5 dager.. 

Drikker vann, og vann med smak når jeg har lyst på noe annet, også har jeg spist litt saftis. 

Spiser også bananer og eple, tørre brødskiver, selv om det går rett ut så føler jeg meg litt mindre svak..

Det går jo over, bare føles helt jævlig mens det står på

Anonymkode: dd3ba...fbe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Drikker vann, og vann med smak når jeg har lyst på noe annet, også har jeg spist litt saftis. 

Spiser også bananer og eple, tørre brødskiver, selv om det går rett ut så føler jeg meg litt mindre svak..

Huff.. gått ned 3-4 kg sjøl...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt vanlig ved omgangssjuke. Ta små slurker av gangen, drikk vann/saft/brus, what ever…. Dess friskere du blir, jo lettere blir det å drikke, da vil formen bedre seg også

Anonymkode: 903ef...06f

AnonymBruker
Skrevet

Liker du Gatorade? Eller annen sportsdrikk? 

Vann er fint, men du bør få i deg litt salter, mineraler og litt sukker i tillegg. Du kan spise en t-skje honning, litt salt potetgull, litt banan f.eks. :)

Anonymkode: 1f801...cf3

• Liker 2
Skrevet

Jeg vokste opp ned at potetskruer og cola var tingen i slike tilfeller. Potetskruer fordi det inneholder potetmel som skal binde magen+salt. Kanskje utdatert råd, har ikke hatt omgangssyke på over tjue år, og før det var nok mens jeg enda var barn/ungdom. 

3 dager er ikke farlig så lenge du ellers er frisk. Ellers kan jo Imodiumtabletter hjelpe mot akutt diare, og Biola kan gjøre godt for magen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 11.44):

Er du sikker på det er omgangssyke du har? Det er ikke normalt at det varer 5 dager.

Anonymkode: 9d017...808

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du sikker på det er omgangssyke du har? Det er ikke normalt at det varer 5 dager.

Anonymkode: 9d017...808

Jo, det kan absolutt vare lenge. Hele familien hadde det i 7 dager her for 2 år siden. Det var noen heftige uker mens det pågikk.

Anonymkode: 4e9af...222

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Varm buljong eller litt posesuppe binder litt.

God betring ❤️ 

Anonymkode: 75b15...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...