Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når i syklusen pleier dere å få angst? Jeg følte før at ting pleide roe seg når mensen kom men nå er jeg på dag 1 og hatt tidenes angst hele natten /(

Anonymkode: 7004e...ca9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har angst hele syklusen. Hvis det var så enkelt som at menstruasjonen styrte angsten ...

Anonymkode: 79b86...1bf

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du angst ?

Anonymkode: 8f9ce...9b7

AnonymBruker
Skrevet

En til to uker før. Da bader jeg i svette om natta og våkner med en stor klump i brystet, masse angst. Det går over samme dag som jeg får mensen. 

Anonymkode: e035d...b6c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når i syklusen pleier dere å få angst? Jeg følte før at ting pleide roe seg når mensen kom men nå er jeg på dag 1 og hatt tidenes angst hele natten /(

Hos meg gikk det over da jeg fikk mensen, nå går den over 2-3 dager inn i mens, heldigvis. Heldigvis at det går over, jævla drit. 

Anonymkode: 686dc...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hos meg gikk det over da jeg fikk mensen, nå går den over 2-3 dager inn i mens, heldigvis. Heldigvis at det går over, jævla drit. 

Ja sånn var det for meg og, men nå skjønner jeg ikke helt mønsteret. Så det har endret seg for deg og? Vet du om det skyldes noe hormonell ubalanse eller annet? Da får jeg håpe det roer seg her også. Hadde et par dager med ekstrem depresjon før angsten tok over før mensen denne gangen . Kan ikke huske det har vært så ekstremt før 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja sånn var det for meg og, men nå skjønner jeg ikke helt mønsteret. Så det har endret seg for deg og? Vet du om det skyldes noe hormonell ubalanse eller annet? Da får jeg håpe det roer seg her også. Hadde et par dager med ekstrem depresjon før angsten tok over før mensen denne gangen . Kan ikke huske det har vært så ekstremt før 

Jeg er medlem av det pmdd forumet på reddit, pmdd ekstrem pms. Jeg tror jeg har det, og hver måned er helt forferdelig, høres ut som du har det og. Før, og dette gjelder flere på forumet jeg snakket med, så følte vi oss mye bedre eller helt bra første dag av mensen, men nå har det forandret seg til et par dager lenger inn. Vet ikke hvorfor, jeg er midt i 30 årene.

Jeg må minne oss på at det er ikke reelt, unngå å vurdere store alvorlige avgjørelser ( ikke hiv mannen på gata, omplasser bikkja og ungene, og be sjefen dra sydeligere strøk feks), og være grei med oss selv, det går over. Har lest flere har god hjelp fra medisiner men det har ikke funket for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dagen før mensen er verst oms og angst.

Anonymkode: 0f92d...398

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og merker at det skjer noe med hormoner. Har blitt mer engstelig. Og det kan skje på forskjellige tidspunkt, sikkert fordi hormoner svinger

Oftest er det etter eggløsning hos meg. Kan bli irritabel uka før mens, men det virker normalt. Engstelse er ikke normal og går over etter en del dager. Bekymrer meg over alt, ser mørkt på alt.

Progesterone har hjulpet meg veldig

Anonymkode: 7c637...cce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si at jeg får angst i forbindelse med mensen, men jeg opplever alltid å få PMS 3-4 dager før. Jeg kjenner veldig stor forskjell på meg selv i dagene før mensen sammenlignet med resten av syklusen. Jeg blir mer følsom, mer sliten og har lett for å overtenke. Det går over de første dagene inn i mensen, på dag 3-4 er det helt borte. 

Anonymkode: d2fac...bee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er 45 og merker at det skjer noe med hormoner. Har blitt mer engstelig. Og det kan skje på forskjellige tidspunkt, sikkert fordi hormoner svinger

Anonymkode: 7c637...cce

Samme her.

Tidligere kjente jeg på det 3 dager før mensen, så ble det 1 uke før mensen og litt ved eggløsning, men nå kan det egentlig komme når som helst. Syklus varierer i lengde også, så det gir mening.

Anonymkode: 7c5ff...23c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil ikke si at jeg får angst i forbindelse med mensen, men jeg opplever alltid å få PMS 3-4 dager før. Jeg kjenner veldig stor forskjell på meg selv i dagene før mensen sammenlignet med resten av syklusen. Jeg blir mer følsom, mer sliten og har lett for å overtenke. Det går over de første dagene inn i mensen, på dag 3-4 er det helt borte. 

Anonymkode: d2fac...bee

Har du det litt de første dagene av mensen og da?

Skrevet

Jeg pleide få oppbluss rundt eggløsning. Angst og kvalme. Mildere type.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...