Serina.i Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Som overskriften: hvorfor er tise blitt såå elendig?? Umulig å få solgt noe som helst og folk i hytt og pine stiller 57 ulike spørsmål, er frekke, pruter eller bare la vær å svare i det hele tatt. Eksempel så selger jeg flere rimelige plagg nå som er for små. Står i overskriften all info de trenger å vite, og at det selges grunnet for liten størrelse til meg selv. Så kommer det, spørsmål om bilde av den på. Nei den er for liten, Thea på 17 år, og jeg får den ikke på, den passer ikke. Nei men da kan ikke hun kjøpe den når hun ikke vet hvordan den ser ut på, neivel det er helt greit. Men hun vil ha den alikavel, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan prøve å ta den på å sende et bilde😭😂så pruting, 10kr, 20kr asså bare for å få det liiiitt billigere. Folk som sier de skal kjøpe noe, og så totalt stopper å svare. Når du legger inn bud på en vare, og de aldri svarer, godtar eller avviser. Oooorker ikke, er det fordi det er for mange unge og tenåringer der nå?? Nesten som de kjøper en bil til 50k liksom å ikke en topp fra Gina Tricot til 50kr hahaha flere så opplever dette med tise?? Føler det er blitt så useriøst! 6
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Ja, jeg har inntrykk av at det er de unge som etterspør bilde med plagget på. Jeg kan forstå det dersom det er en kjole med spesielt snitt som ikke kommer tydelig frem på bildet, men f.eks en shorts? Dersom shortsen er to nummer for liten for meg forstår jeg ikke hvordan «Thea» kan få noe verdifull informasjon om hvordan shortsen vil sitte på henne fra et bilde med meg med en alt for liten shorts på. 😂 Og om så shortsen passer meg, har vel ikke «Thea» akkurat lik kropp som meg? Jeg sender gjerne mål av plagget slik at kjøper kan gjøre seg opp en mening ved å sammenligne med plagg de har fra før, men fotomodell gidder jeg ikke å leke for helt basale plagg. Anonymkode: 62e10...4f9 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Mulig du har bra bilder, men fy flate så mye dårlige bilder det er der inne. Kjoler i en krøll på senga, eller kun bilde fra festen den ble brukt på i et rom nesten uten lys. For å ikke snakke om kun fra en side så en bare må gjette hvordan den er bak, eller de som ikke engangs skriver str på ting. Vesker hvor man istedenfor å skrive mål skriver "Får plass til mobil, lipgloss og bilnøkler". Men vers er alle de som leser bud uten å svare selv om du har budt prisantydning. Eller alle de hundre og ørten falske varene. Ber de skjerpe seg og legge om rutinene hver gang jeg rapporterer. Annonsen blir slettet mens nye falske dukker opp raskere enn det. fordelen er at dette har gjort meg ganske flink til å plukke ut falske varer. Allikevel er jeg på Tise daglig og kjøper et og annet innimellom 😅 Anonymkode: ffa56...e74 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april En ting jeg har lagt merke til er at enkelte brukere legger ut alt de selger for samme pris, f.eks kr. 200. Når man leser salgsbeskrivelsen står den reelle prisen de skal ha, f.eks kr. 1400. Jeg antar dette ikke er innenfor reglene? Anonymkode: 62e10...4f9 5
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Jeg har solgt en del på tise hittil i år og har ikke merket dette. Anonymkode: 00c69...621
alli634 Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Har som regel vært fornøyd med det jeg har kjøpt på Tise, men i det siste har flere av klærne jeg har kjøpt ikke vært godt beskrevet. Jeans med hull, klær med flekker som ikke vises på bildene. Når jeg prøver å klage til selger får jeg bare tilbake - «men du spurte ikke». Nei, det gjorde jeg ikke, men det burde ikke være nødvendig heller spør du meg 🤷♀️ 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 14.17): Ja, jeg har inntrykk av at det er de unge som etterspør bilde med plagget på. Jeg kan forstå det dersom det er en kjole med spesielt snitt som ikke kommer tydelig frem på bildet, men f.eks en shorts? Dersom shortsen er to nummer for liten for meg forstår jeg ikke hvordan «Thea» kan få noe verdifull informasjon om hvordan shortsen vil sitte på henne fra et bilde med meg med en alt for liten shorts på. 😂 Og om så shortsen passer meg, har vel ikke «Thea» akkurat lik kropp som meg? Jeg sender gjerne mål av plagget slik at kjøper kan gjøre seg opp en mening ved å sammenligne med plagg de har fra før, men fotomodell gidder jeg ikke å leke for helt basale plagg. Anonymkode: 62e10...4f9 Dette! Og de ørten spørsmålene som stilles for et plagg til 200 kr. Anonymkode: eea84...15b
AnonymBruker Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 14.25): Mulig du har bra bilder, men fy flate så mye dårlige bilder det er der inne. Kjoler i en krøll på senga, eller kun bilde fra festen den ble brukt på i et rom nesten uten lys. For å ikke snakke om kun fra en side så en bare må gjette hvordan den er bak, eller de som ikke engangs skriver str på ting. Vesker hvor man istedenfor å skrive mål skriver "Får plass til mobil, lipgloss og bilnøkler". Men vers er alle de som leser bud uten å svare selv om du har budt prisantydning. Eller alle de hundre og ørten falske varene. Ber de skjerpe seg og legge om rutinene hver gang jeg rapporterer. Annonsen blir slettet mens nye falske dukker opp raskere enn det. fordelen er at dette har gjort meg ganske flink til å plukke ut falske varer. Allikevel er jeg på Tise daglig og kjøper et og annet innimellom 😅 Anonymkode: ffa56...e74 Du kan også legge til folk som ikke har giddet å vaske plagget før de legger det ut for salg (flekken forsvinner kanskje, ja, særlig), de som ikke oppgir størrelse på bukser (altså, seriøst, når buksene kommer i tommer, skriv tommer da), klær som ikke er litt strøket en gang, så krøllete at man er usikker på om det er en kjole eller en t-skjorte... og folk som angir stoffet som silke, når det er polyester sateng. Eller ikke oppgir stoffet i det hele tatt. Tre sekunder tar det å ta bildet av vaskelappen, liksom. Etter å ha hengt på Tise en stund, har jeg innsett at folk er ubrukelige. Anonymkode: 91f48...8f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan også legge til folk som ikke har giddet å vaske plagget før de legger det ut for salg (flekken forsvinner kanskje, ja, særlig), de som ikke oppgir størrelse på bukser (altså, seriøst, når buksene kommer i tommer, skriv tommer da), klær som ikke er litt strøket en gang, så krøllete at man er usikker på om det er en kjole eller en t-skjorte... og folk som angir stoffet som silke, når det er polyester sateng. Eller ikke oppgir stoffet i det hele tatt. Tre sekunder tar det å ta bildet av vaskelappen, liksom. Etter å ha hengt på Tise en stund, har jeg innsett at folk er ubrukelige. Anonymkode: 91f48...8f7 Ja, men også at selgere ikke forholder seg til «klassifiseringen» av størrelse, når man legger ut klær kommer det opp en tabell hvor størrelse «M» for eksempel tilsvarer bukse med en viss livvidde. Bukser som er 29 tommer i livet kan være lagt ut som alt fra M til XL. Frustrerende når man bruker søkefilter og det dukker opp en mengde plagg i helt andre størrelser. Anonymkode: 62e10...4f9 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Lite tips til sekgere av barnesko, mål denninnvendige sålen og skriv hvor lang den er, drt er så mye lettere å både selge og kjøpe barbesko da. Mange som selger sko som bare er prøvd på billig, men hjelper fint lite npr størreksen blir feil🙈 Anonymkode: adfe8...7eb
AnonymBruker Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai Noe annet som er litt merkelig er hvor mye folk tror de kan få for brukte klær. Si en bukse koster 1500 i butikken, så legger de den ut for 1100 kr. Jau, men jeg kan kjøpe den samme buksen med 20% rabatt på Boozt.com til 1200 kr. Hvorfor skal jeg da kjøpe den buksa brukt? Så opptatt av gjenbruk er jeg ikke. Merkelig. Anonymkode: 91f48...8f7 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noe annet som er litt merkelig er hvor mye folk tror de kan få for brukte klær. Si en bukse koster 1500 i butikken, så legger de den ut for 1100 kr. Jau, men jeg kan kjøpe den samme buksen med 20% rabatt på Boozt.com til 1200 kr. Hvorfor skal jeg da kjøpe den buksa brukt? Så opptatt av gjenbruk er jeg ikke. Merkelig. Anonymkode: 91f48...8f7 Det virker ikke som enkelte sjekker prisene for klær som fortsatt er i salg, eller for tilsvarende nye modeller av samme merke. Om så buksen er ubrukt med lappen på, burde man jo legge seg under prisen for den på Boozt. I nettbutikken har man fordelen av å angre kjøpet/returnere. Anonymkode: 62e10...4f9 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå