Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt en tråd, "Hjelp - jeg skal løpe maraton", som jeg tenker kanskje ikke er så mye "hjelp" lenger nå som jeg runder tre år med løping og både maraton og ultramaraton bak meg. 

Så, da går jeg heller for en treningsdagbok.

Litt om mine målsettinger fremover:

1) Løpe et 10-km lokalløp i mai, sette ny pers på mila.
2) Løpe EcoTrail, 31 km
3) Løpe Birken Fjellmaraton

Er en dame i starten av 40-årene, med to barn og hund, som er en helt fantastisk løpekompis. Har løpt jevnt og trutt, gått på noen skadesmeller og lærer stadig vekk. 

Er i god rute for maraton. Ligger på 65-68 k i uka nå, og bikker nok 70 km snart, men det holder da det må fordeles på 4-5 løpeturer. Kan ikke ha flere grunnet behov for restitusjon. Gjør enkle styrkeøvelser (utfall, knebøy, rygghev, glutes bridge, tåhev, etc) med vekter hjemme. Mest for å holde meg skadefri. 

Skravler gjerne og nerder litt om løping med andre da jeg har få å prate med i det virkelige liv om akkurat dette. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frister veldig å ta en V20-max-test, og få sjekket hvor terskelen min egentlig ligger. Har søkt litt rundt og her jeg bor kan man få det til rundt 1000-lappen, ser jeg, så jeg har så, så lyst. Er jo egentlig ikke nødvendig, men mer gøy. 

Noen med erfaring? Som har følt det har vært verdt å sjekke eller eventuelt ikke?

Skrevet

Uka endte på 67 km, tror jeg det ble. 69 uka før, så kjenner jeg må dra det opp tilbake dit neste uke.

Planen er:

• Mandag: 12 km
  • Tirsdag 10 km, terskel
  • Onsdag: Styrkeøvelser
  • Torsdag: 12 km, skogsløping
  • Fredag: 26 km, roooooliiiig
  • Lørdag: Styrkeøvelser
  • Søndag: 10 km (blir fort  veldig, veldig rolig, skal på konsert lørdag)

• Nyttig 1
Skrevet

Terskeløkta i går gikk strålende, hadde god fart. Styrkeøvelser i dag før skogsløping i morgen. Litt stiv i muskulaturen i dag, noe jeg alltid blir etter terskeløkter, så tror det er smart med hvile fra løping dagen etter. 

Skrevet

Nye uke, nye nederlag? Neida, men jeg fikk ikke løpt så mye som jeg ønsket forrige uke da jeg overestimerte tid og form. 

Denne uka derimot, da er det få planer som kan spenne bein på opplegget:

Mandag: 15-17 km, kommer an på ruta jeg tar, rolig
Tirsdag: 10 km, skogsløping, rolig
Onsdag: Styrkeøvelser
Torsdag: Langøkt, 25-26 km
Fredag: Styrkeøvelser
Lørdag: 12 km, skogsløping, rolig
Søndag: 10 km, terskeløkt

Det blir noen km, er derfor avhengig av at flere av øktene blir gjort rolig. Ser dust ut på Strava, men det må til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...