Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter som konfirmeres i september, og hun skal få 10 000kr av meg. Dette er penger hun er innforstått med at skal brukes til f.eks. lappen, russetid, ferie osv og ikke shopping og mat. Gir dere pengene i cash, for så å sette de inn på konto? Eller skiver dere bare i kortet at hun skal få x antall kroner? Litt redd for at det skal bli borte hvis det legges i en konvolutt, men litt kjedelig å få en gave man ikke ser også (sikkert kjedelig at pengene er med forbehold uansett😂). Penger fra resten av familien kan hun bruke som hun vil. Hvordan løste dere det?

Anonymkode: 303a0...ad7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville overført pengene til konto.

Så ville jeg lagt ved en egen print av en fiktiv sjekk ved kortet. Gjerne med banklogo og full pakke bare for syns skyld, og så vise til at pengene er overført til konto.

Det føles så mye mer "ekte" ut enn å bare skrive "jeg har overført 10 000 til din konto" på et kort. 

Anonymkode: 6b44d...f16

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kopiere opp 100 hundrelapper på ark og klippe de ut til en pengebunke. Skrive på en av de at den ekte utgaven av dette blir overført til konto når dere kommer hjem.

Anonymkode: ef6b8...194

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å kopiere opp 100 hundrelapper på ark og klippe de ut til en pengebunke. Skrive på en av de at den ekte utgaven av dette blir overført til konto når dere kommer hjem.

De fleste printere vil nekte å printe ut penger faktisk.. De er sperret for denslags. Man får også kjeft av scanneren om man prøver å scanne en pengeseddel. 

• Nyttig 1
Skrevet

Fondssparing i mitt navn. Kan realiseres ved behov. Litt høyere terskel enn å ta cash ut av en konto. Og vi sparer 500 kr/mnd til så lenge fondet forblir urørt 😉

De fikk bare et kort på dagen. Vi hadde jo snakket om gaven på forhånd. 

Skrevet
newman01 skrev (10 timer siden):

De fleste printere vil nekte å printe ut penger faktisk.. De er sperret for denslags. Man får også kjeft av scanneren om man prøver å scanne en pengeseddel. 

Monopolpenger, da. Eller man kan tegne en 10 000-seddel selv😄

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (12 timer siden):

Seriøst, det ante jeg ikke. Er sånn at de akkurat blur seende spesielt ekte ut på kopipapir.

Men samtidig trenger man ikke kopiere, er nok bilder på nett man kan bruke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i mange år kopiert 1000-lapper på vanlig kopimaskin, og lagd en morsom/fin gave ut av det. 

Søk f.eks. på pinterest etter "pengegave", så finner du mange ideer. 

Anonymkode: 5740d...129

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt fysiske penger i konfirmasjonsgaver i år, men det er til de som er mer perifere, naboer osv, de som det er unaturlig å vippse til eller sette inn på konto til. 

Anonymkode: 92b01...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Gave til kortsiktig bruk går på konto. Selv setter vi konfirmasjonsgaver til egne barn i fond og håper det blir brukt til egenkapital. 

Anonymkode: 37347...969

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min fikk mer enn 20 000 i cash, og det var styrete å sette inn i banken… ville overført til konto. 

Anonymkode: da5be...a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...