AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Har en nabo fra Filippinene som lager middag sent på kvelden, og da stinker det asiatisk mat oppe hos meg, og jeg kjenner lukten neste morgen når jeg står opp også, og det er ganske kvalmende faktisk. Jeg kjente ikke middagslukt før hun flyttet inn, så lurer på om det er fordi hun ikke bruker vifte? Anonymkode: ac7e0...880
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Du får kanskje spørre henne om hun bruker vifta? Anonymkode: 7ca57...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april det lukter jo SÅ godt. Men… ingenting du får gjort med det. Det er lov å lage mat i eget kjøkken. Om noen uker merker du det ikke lenger! Anonymkode: 37347...8d4 5
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Kommer lukta gjennom gulvene/veggene, da - eller oppgangen? Kan være glad det ikke er indere-pakistandere som lager curry flere ganger om dagen - det er er forfordelige greier - lukta setter seg noe grusomt overalt. Anonymkode: c4d40...35b
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det lukter jo SÅ godt. Men… ingenting du får gjort med det. Det er lov å lage mat i eget kjøkken. Om noen uker merker du det ikke lenger! Anonymkode: 37347...8d4 Fersk middagslukt kan lukte godt, men ikke gammel middagslukt som lukter brent hvitløk Ts Anonymkode: ac7e0...880 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer lukta gjennom gulvene/veggene, da - eller oppgangen? Kan være glad det ikke er indere-pakistandere som lager curry flere ganger om dagen - det er er forfordelige greier - lukta setter seg noe grusomt overalt. Anonymkode: c4d40...35b Hun har kjøkken under mitt kjøkken Så det er hovedsakelig på kjøkkenet jeg kjenner det, men det sprer seg jo ut i gangen og stuen også Ts Anonymkode: ac7e0...880
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april På tide å koke svinekoteletter Elgknoke fårikål Alt som lukter pyton ned til naboen. Anonymkode: 5905c...331 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det lukter jo SÅ godt. Men… ingenting du får gjort med det. Det er lov å lage mat i eget kjøkken. Om noen uker merker du det ikke lenger! Anonymkode: 37347...8d4 Det er lov å bruke vifte når man lager mat også. Jeg er ikke interessert at det lukter matlukt fra naboen inn hos meg, eller at det stinker gammel matos fra klærne mine som henger i gangen . Ts Anonymkode: ac7e0...880 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Er ikke så mye å gjøre med. Har en ufordragelig nabo som brenner røkelse i syke mengder. Det kommer inn til meg til alle døgnets tider og henger igjen i gangen. Blir vanvittig kvalm av det. Ingenting å gjøre med. Anonymkode: e9a00...298 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Ikke noe du kan nekte dem, men du kan derimot spørre om de bruker viften når de lager mat og oppfordre dem til å ha den på hele tiden under prosessen. Mulig de ikke tenker på at lukten sper seg rundt i bygget istedenfor ut når de dropper den. Anonymkode: 16858...b17 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er lov å bruke vifte når man lager mat også. Jeg er ikke interessert at det lukter matlukt fra naboen inn hos meg, eller at det stinker gammel matos fra klærne mine som henger i gangen . Ts Anonymkode: ac7e0...880 Jeg tror innlegget du siterer viser til at det er lov å lage mat på eget kjøkken ifht. husordensregler og eventuelt også naboloven. Du kan jo på en hyggelig måte gå ned til naboen, kanskje ta med en liten blomst eller noe, og forklar problemet og spørre om hun kan prøve å bruke vifte. For å eskalere det med kjeft eller å gå rettslig til verks eller klage til styret eller appelere til regler - da har du sånn rent faktisk lite å komme med. Anonymkode: e6d31...53b 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er lov å bruke vifte når man lager mat også. Jeg er ikke interessert at det lukter matlukt fra naboen inn hos meg, eller at det stinker gammel matos fra klærne mine som henger i gangen . Ts Anonymkode: ac7e0...880 Så et program med en norske mann med asiatisk kone i Thailand. Han hadde kjøkken inne og hun hadde kjøkkenet sitt ute ,- nettopp fordi maten luktet så mye 😬😂 Anonymkode: 5db99...7ff
AnonymBruker Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror innlegget du siterer viser til at det er lov å lage mat på eget kjøkken ifht. husordensregler og eventuelt også naboloven. Du kan jo på en hyggelig måte gå ned til naboen, kanskje ta med en liten blomst eller noe, og forklar problemet og spørre om hun kan prøve å bruke vifte. For å eskalere det med kjeft eller å gå rettslig til verks eller klage til styret eller appelere til regler - da har du sånn rent faktisk lite å komme med. Anonymkode: e6d31...53b Det er jo ikke bare matlukt som setter seg i vegger når man ikke bruker vifte, men det blir jo også fukt på grunn av damp, og det er jo ikke noe styret i borettslaget liker. Ts Anonymkode: ac7e0...880
AnonymBruker Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april Det er helt ok. Spiller ingen rolle hvor hun kommer fra. Anonymkode: ee241...bf2
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke så mye å gjøre med. Har en ufordragelig nabo som brenner røkelse i syke mengder. Det kommer inn til meg til alle døgnets tider og henger igjen i gangen. Blir vanvittig kvalm av det. Ingenting å gjøre med. Anonymkode: e9a00...298 Kanskje hun prøver drive bort onde ånder 🤣😬 Anonymkode: 37347...8d4
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april Har dere felles ventilasjon? Naboen her klagde på lukt fra vår leilighet til deres, vi både bruker vifte, lufter og er ganske A4 men det var for mye hvitløk og skumle krydder alikevel. Så kom det frem at de hadde satt inn ventilen sin feil så den sugde luft inn i leiligheten, ikke ut av den. Når de i tilegg hadde stengt luftespaltene i omtrent alle rom så ble det lukt hos de ganske naturlig fordi de, ikke vi brukte ventilasjonen feil. Anonymkode: f3299...771 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april Klag til styret i borettslaget. Anonymkode: 2b1d6...f59 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #18 Skrevet 30. april Det må jo være at hun ikke bruker ventilatoren, så kanskje noen bør si fra til henne. Nasjonalitet har jo ingen betydning. Jeg er norsk, bruker masse chili, hvitløk og annet krydder. Lager lutefisk, fårikål og masse annen mat som lukter. Vi nordmenn har vel etterhvert blitt litt sprekere i matveien vi også 🙂 Anonymkode: 4c712...862 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Skrevet 30. april Han som bodde under meg hadde ikke kjøkkenvifte. Han var narkoman, så han likte å lage mat kl 3 om natten. Det var kun et vindu på kjøkkenet, all matlukten kom opp til meg. Det stinket så jævlig! Jeg måtte sove på altanen når det var på det verste. Kunne ikke snakke med han heller siden han var så ruset. Og det var visst fullt lovlig å lage mat når som helst ifølge borettslaget. Han er kastet ut nå og det er tvangsalg, heldigvis. Men det å få ekstrem matlukt inn i sin egen leilighet 24/7 er faktisk grusomt. Det svei i nese og øyne, jeg har alle vinduer og altandør åpen alltid fordi jeg elsker frisk luft. Men det stinker! Få dere kjøkkenvifte folkens. Tenk på naboene. Og ikke steik indisk kl 3 om natten Anonymkode: 998e1...d8f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå