Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man ha UV tøy til baby? Vi brukte aldri det på førstemann, men 2023 var også en særdeles dårlig sommer i Oslo. Minstemann fyller 1 i juli så han kommer kanskje til å være mer aktiv på stranda. 

Er det greit med faktor 50 og vanlige klær? Eller er det fornuftig å investere i UV-drakt? Hvordan er det med slitasje? Holder funksjonen seg like god om jeg kjøper en brukt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1-åringer er ofte i bevegelse, så da er det veldig greit å kunne blokkere sol med klær. UV-drakt er veldig kjekt om man er i nærhet av vann, for de tørker kjapt. Jeg har brukt litt blanding av UV-tøy og vanlig tøy avhengig av hva vi skal, på stranda har det stort sett vært UV-klær. De koster ikke så veldig mye, så det er ikke akkurat en større investering 😅

Har arvet et par, og de har fungert like bra som de jeg har kjøpt selv. Har både lange og korte ermer og bein. Husk solhatt med stor brem 😊

Anonymkode: c2758...ac5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

1-åringer er ofte i bevegelse, så da er det veldig greit å kunne blokkere sol med klær. UV-drakt er veldig kjekt om man er i nærhet av vann, for de tørker kjapt. Jeg har brukt litt blanding av UV-tøy og vanlig tøy avhengig av hva vi skal, på stranda har det stort sett vært UV-klær. De koster ikke så veldig mye, så det er ikke akkurat en større investering 😅

Har arvet et par, og de har fungert like bra som de jeg har kjøpt selv. Har både lange og korte ermer og bein. Husk solhatt med stor brem 😊

Ja, Ikkesant! Blir litt annerledes enn første som var 10 mnd og sommeren bestod av 17 grader og regn 🙈

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kjøpte to svindyre UV drakter til førstemann i forkant av den sommeren, de ble aldri brukt, så litt kjipt å gå på samme blemme igjen. Tenkte derfor kjøpe en brukt til en litt hyggeligere penge denne gangen og ha liggende i tilfelle det blir mer behov nå 😅

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du trenger å bruke enorme summer på dem, for de jeg har kjøpt selv har det vel ligget rundt 300 kr, har brukt dem både i Norge og Spania og Italia uten at ungene har blitt solbrente 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett kjøpt brukt :) Funker også og dekke til meg vanlige klær selvfølgelig, men skal dere bade mye eller være mye ved sjøen hadde jeg kjøpt UV-drakt. Finnes også todelte så kan man bruke genser og bukse litt om hverandre. Synes det er mer praktisk enn hel drakt. 

Anonymkode: d2955...783

AnonymBruker
Skrevet

Da vår var ett år ble han smurt inn i solkrem, 50 to-tre ganger om dagen, og så rullet han seg i sand så det ble et naturlig beskyttelseslag 🤣 

Han sov gjerne midt på dagen, når det var sterkest sol. Så fikk to timer pause "naturlig" uansett. 

Ikke trengt noe uv-drakt, vi har feriert hver sommer på sørlandet.

Anonymkode: 2beba...4e7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby som er så liten at den ligger stille, trenger ikke UV-drakt, de skal uansett ikke være i sola.

Jeg ser "alle" bruker det på større babyer/småbarn nå for tida, sikkert greit, men jeg brukte aldri det på barna mine. De elsket å gå nakne og jeg hadde ikke lyst til å kle på dem de "birøkter-draktene" som mange UV-drakter ligner på. Ser svett og ubehagelig ut.

Ungene mine har for øvrig hud som tåler mye sol, de har aldri vært solbrente. Brukte solkrem og holdt oss unna sola når den var på det verste. 

Anonymkode: 39985...c4b

AnonymBruker
Skrevet

UV-drakt kan være gull, men ikke noe man MÅ ha.

Brukte det mye på førstemann, men da bodde vi et sted med mye sol og daglig bading. Da ble drakten også et tegn på at nå skal vi bade og ikke minst at nå er vi ferdige da vi tok den av. PÅ en måte som å vise sele og bånd til en hund 😄

I ettertid har søsknene også brukt UV t-skjorte når vi har vært på ferier. De har da vært såpass store at de selv har fått velge mellom det og det å bli smurt jevnlig. Mine har vært veldig glad i i UV t-skjorter å synes det er behagelig å bruke og har villet ha det helt opp til tenårene.

Anonymkode: 4d8a6...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det godt. Slipper en del solkremsmøring. Sommeren i fjor var vi mye på stranda og uvdraktene ble mye brukt. Vi foretrekker trøye og sykkelshorts fremfor hel drakt.

Nå selges de i alle kjedebutikkene så ikke nødvendig å kjøpe noe svindyrt.

Anonymkode: e2c1e...f90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får tak i drakter, todelt og sett med hatt, til 250-400kr. Kjekt å smøre litt mindre så slipper man all sanden som klistrer seg til solkremen. 

Anonymkode: 82afd...a24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...