AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Fra Nøstebarn. Har kjøpt garn og oppskrift, men ikke pinner. Har du noe erfaring med dette pleddet? Jeg vurderer pinne 5,5. Det skal være luftig. Det står pinner 5 eller 6 Anonymkode: 12462...a20
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Det kommer jo an på hvilket garn du har Anonymkode: f8deb...0d4
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Det er rillestrikk, så her hadde jeg ikke gått for den tykkeste pinnen. Teppet blir luftig uansett pga måten det er strikket på. Jeg måtte nok heller hatt tynnere pinner her, føler at det blir penest da. Lag gjerne noen strikkeprøver og se hva du synes blir finest. Et nydelig teppe, kos deg med strikkinga 🥰 Anonymkode: a214b...887 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #4 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 30.4.2026 den 8.40): Det kommer jo an på hvilket garn du har Anonymkode: f8deb...0d4 Har jo garnet som hører til da. Merinoull fra Nøstebarn....:) Anonymkode: 12462...a20
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Det kommer an på hvordan du strikker. Jeg tror jeg brukte 4,5 da jeg strikket det med en tråd silkeull fra Nøstebarn for mange år siden. Jeg strikket litt løst. Det kjedelige svaret er at du bør strikke prøvelapper med ulik pinnetykkelse for å finne det uttrykket du liker best (eller oppgitt strikkefasthet). Husk å vaske strikkelappene for å få riktig uttrykk. Anonymkode: e0e0e...147
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå