Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

*obs! Kan være triggende*

Jeg føler at fastlegen har reddet livet mitt. Hun dro meg ut i sykemelding etter sykemelding imens jeg sto i fare for å ta livet av meg selv. Dette var noe jeg aldri delte med henne, men hun så rett igjennom meg. 

Jeg har jo takket henne muntlig siste timen vi hadde, men lurte på er det innafor å enten sende et kort takkekort eller levere blomster på kontoret. Det er nå høy sannsynlighet for at jeg ikke har en time hos henne igjen da jeg planlegger flytting så får ikke tatt det neste time. 

Anonymkode: 2b663...f7f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må levere noe lever det på kontoret så fastlegen har sin private privat. 

Anonymkode: c4e5a...3d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er nå høy sannsynlighet for at jeg ikke har en time hos henne igjen da jeg planlegger flytting så får ikke tatt det neste time. 

Kanskje en takke-oppmerksomhet sendt til kontoret når du skifter fastlege.

Anonymkode: b349e...76c

Skrevet

Ta det når du har fått ny fastlege.

Du kan jo gjerne skrive på kortet ærlig at du aldri sa det rett ut, men hun reddet livet ditt. Og takk til henne og alle på kontoret som gjør en viktig jobb.

Blomst eller noe spiselig som leveres til hele kontoret. 

De kan ikke ta imot private gaver, så noe felles er fint og ryddig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Leger (og helsepersonell) har lov til å ta imot gaver. Helsepersonellloven paragraf 9 slår derimot fast at leger og annet helsepersonell ikle har lov til å ta imot gaver over ubetydelig verdi, i forarbeidet til loven har det blitt antydet en veiledende grense på 1000 kroner. Så en blomsterbukett eller en konfekt til legen er helt innenfor.

Jeg har gitt blomster og gave av ubetydelig verdi til helsepersonell jeg har følt for å takke fordi det kjentes rett for meg så jeg tenker at det er helt innfor og veldig hyggelig.

Anonymkode: d8ed5...236

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje en takke-oppmerksomhet sendt til kontoret når du skifter fastlege.

Anonymkode: b349e...76c

Ja, dette er nok det lureste 😊 fikk litt vondt av henne når hun sa at folk flest bare kjefter på denne. Vi fortjener alle en liten oppmerksomhet i blant! Men var så usikker på om dette ble litt rart. Jeg venter til jeg skal flytte om jeg ikke kommer innom før den tid. Takk 🫶

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Leger (og helsepersonell) har lov til å ta imot gaver. Helsepersonellloven paragraf 9 slår derimot fast at leger og annet helsepersonell ikle har lov til å ta imot gaver over ubetydelig verdi, i forarbeidet til loven har det blitt antydet en veiledende grense på 1000 kroner. Så en blomsterbukett eller en konfekt til legen er helt innenfor.

Jeg har gitt blomster og gave av ubetydelig verdi til helsepersonell jeg har følt for å takke fordi det kjentes rett for meg så jeg tenker at det er helt innfor og veldig hyggelig.

Anonymkode: d8ed5...236

Takk takk! 
konfekt høres kanskje ut som en god ide. Kan deles med kolleger. Blomster kan sikkert være litt problematisk med tanke på allergi og at dette er et legekontor

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å takke oss skattebetalere, som har betalt ferien din?

Anonymkode: bf2ed...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Sykemelding er generelt dårlig medisin mot psykiske plager. Men det er den letteste og mest populære behandlingen, så dårlige leger har tendens til å sykemelde i stedet for å løse det underliggende problemet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun ble sykemeldt = hadde en jobb = fukk igjen sin egen skatt.

Nå anbefaler jeg at du går og tar deg en titt i speilet, og sjekker om du faktisk greier å se deg selv i øynene når du slenger reinspikket DRITT til en som var på randen til selvmord. 

Du burde ikke greie det. Det finnes håp om endring, men du må gjøre jobben. Steg 1: scroll forbi tråder du lar deg provosere av. 

Anonymkode: f98a1...088

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk takk! 
konfekt høres kanskje ut som en god ide. Kan deles med kolleger. Blomster kan sikkert være litt problematisk med tanke på allergi og at dette er et legekontor

-ts

Hun kan ta dem med seg hjem. :) 

Anonymkode: a64da...b08

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke ofte jeg sier dette, men jeg ønsker deg dit pepperen gror og litt lenger, og du, gjør oss en tjeneste og bli der!

TS: Så omtenksomt av deg, jeg er sikker på at en oppmerksomhet vil bli satt stor pris på. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tenker du at suicidale har noe på jobb å gjøre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sykemelding er generelt dårlig medisin mot psykiske plager. Men det er den letteste og mest populære behandlingen, så dårlige leger har tendens til å sykemelde i stedet for å løse det underliggende problemet. 

Sykemelding skal ikke løse psykiske problemer, det skal sikre at den syke kan betale husleie og ha penger til mat til de er istand til å utføre arbeid igjen.

Å nærme seg å ta livet sitt er ikke å ha "plager".

Og når noen har vært på randen av selvmord, hva slags mennesker er dere som bare må ut med slike holdninger til syke personer? 

Skrevet

Og til ts,  et kort med noen fine ord, og hvis du vil gi noe utover det er typisk blomster veldig fint.

Det er alltid fint for dem som jobber med mennesker å få en direkte tilbakemelding på å ha lykkes med å gjøre noen godt. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Ta det når du har fått ny fastlege.

Du kan jo gjerne skrive på kortet ærlig at du aldri sa det rett ut, men hun reddet livet ditt. Og takk til henne og alle på kontoret som gjør en viktig jobb.

Blomst eller noe spiselig som leveres til hele kontoret. 

De kan ikke ta imot private gaver, så noe felles er fint og ryddig. 

Dette er jo direkte feil. Jo de har lov til å ta imot gaver, nei ikke diamanter og biler, men gaver alla den typen ts mener er helt lovlig og mange som gir. 

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

🖕

Og ts, så omtenksomt og hyggelig av deg, Blomster og konfekt eller lignende til legen høres ut som en fin gest 😊

Anonymkode: 9e8ac...446

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...