Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ny jobb som tilkallingsvikar fordi det har vært nærmest umulig å få jobb på de siste 6 mnd jeg har søkt. Har gått på dagpenger da den siste jobben gikk konkurs. Og jeg har vært presset økonomisk. 
Jeg hadde min første dag på mandag og synes det var greit. Eneste ulempen var at det var en gruppe folk som snakket på sitt eget språk istedenfor norsk/engelsk noe jeg misliker. Og noen av de snakket bedritent norsk. Jeg bryr meg ikke så mye om det, men foretrekker helst norsk/engelsk som arbeidsspråk. Heldigvis er det rullerende så man skifter litt folk man jobber med. Hva tenker dere?
Jeg er nødt til å ha denne jobben i en periode til jeg finner noe annet fast. Da det er et vanskelig jobb marked. 

kan dere gi meg noen gode tips til at jeg holder ut i denne stillingen for en periode. Trenger motivasjon. 

Anonymkode: 01cb4...aaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stikkordet ditt er at det er 'kun for en periode'. Det vil gå over. 

Du søker andre jobber og vet at det er kun fordi du må. Det er midlertidig. For hver time du er der, er det en time nærmere at din tid der er over. En vakt er tidsbegrenset. Du er der maks en vakt om dagen. Det går over. Du går hjem etterpå. 

Anonymkode: dfde7...efd

AnonymBruker
Skrevet

av en eller annen grunn er det liksom lettere å få jobb når man har jobb.. 

Anonymkode: d32b8...748

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

av en eller annen grunn er det liksom lettere å få jobb når man har jobb.. 

Anonymkode: d32b8...748

Skjønte ikke helt denne

AnonymBruker
Skrevet

Grattis med ny jobb! Ikke mist motet allerede nå. Gjør ditt beste for å lære så mye som mulig og gi et godt inntrykk, da dette vil være viktig for fremtidige referanser.

Vær der en periode for å styrke CV-en. Prøv å bli kjent med kollegaene dine. De kan sikkert enten norsk eller engelsk, ellers hadde de mest sannsynlig ikke fått jobb der.

Anonymkode: 9fb5b...c09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis det er i en skole/barnehage sfo er de vel pålagt å snakke norsk? 

Anonymkode: ff81f...d38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men hvis det er i en skole/barnehage sfo er de vel pålagt å snakke norsk? 

Anonymkode: ff81f...d38

Det er ikke skole/sfo 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Grattis med ny jobb! Ikke mist motet allerede nå. Gjør ditt beste for å lære så mye som mulig og gi et godt inntrykk, da dette vil være viktig for fremtidige referanser.

Vær der en periode for å styrke CV-en. Prøv å bli kjent med kollegaene dine. De kan sikkert enten norsk eller engelsk, ellers hadde de mest sannsynlig ikke fått jobb der.

Anonymkode: 9fb5b...c09

Takk! Ser på meg selv som relativt tilpasningsdyktig. Føler jeg fremstår hyggelig og imøtekommende. Kanskje man bare har ulik kultur, hva vet jeg. Men planen min er å være der i en lengre periode, inntil noe annet dukker opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Motivasjon; trenger pengene og er for stygg for Onlyfans. 

Anonymkode: 9baa9...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Motivasjon; trenger pengene og er for stygg for Onlyfans. 

Anonymkode: 9baa9...133

Er ikke interessert i å selge meg på nett når jeg har kjæreste :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Og noen av de snakket bedritent norsk

Du høres ikke særlig hyggelig ut. Er det ikke bedre å hjelpe kollegaer med språktrening slik at de mestrer språket bedre etter hvert? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (20 timer siden):

Du høres ikke særlig hyggelig ut. Er det ikke bedre å hjelpe kollegaer med språktrening slik at de mestrer språket bedre etter hvert? 

Jo jeg er veldig hyggelig! Men hater når folk snakker på samme språk til hverandre foran med/andre ansatte. Har aldri likt det. 

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (20 timer siden):

Jeg har, i likhet med TS, jobbet et sted hvor folk snakket sitt eget språk seg imellom og lite norsk utenom det.

De fleste hadde null interesse av å snakke norsk eller øve seg på språket.

Anonymkode: c0723...a48

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har, i likhet med TS, jobbet et sted hvor folk snakket sitt eget språk seg imellom og lite norsk utenom det.

De fleste hadde null interesse av å snakke norsk eller øve seg på språket.

Anonymkode: c0723...a48

Det var ikke det kommentaren min gikk ut på, det var de som virkelig prøver, mens ts klager på deres "bedritende norsk"

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo jeg er veldig hyggelig! Men hater når folk snakker på samme språk til hverandre foran med/andre ansatte. Har aldri likt det. 

Du klager jo på dem som virkelig prøver seg på norsk og kaller deres forsøk "bedritent"

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...