Maleficenta Skrevet 30. april #21 Skrevet 30. april Kålrota skrev (1 time siden): De har jo vært et konsept, ikke bare musikken. De har etablert viktige stemmer i samfunnsdebatten. Jeg hører ikke normalt på denne sjangeren, men noen av låtene liker jeg og tekstene er gode. Har de? 3 1
Smurf26 Skrevet 30. april #22 Skrevet 30. april Kratos skrev (15 timer siden): Siste albumet deres jeg hørte på, var Fire vegger fra 2008. Likte det meste før det. Etter FV synes jeg det tapte seg. Har aldri helt skjønt hypen. Mange vesentlig bedre hip hop artister i Norge. Jeg hører ikke på hiphop, men jeg hørte masse på Karpe da jeg var tenåring, enig i at de tapte seg etter FV. Rett fra hjertet kan jeg fremdeles utenat, selv om det er 20 år siden jeg hørte på det.
Maleficenta Skrevet 30. april #23 Skrevet 30. april Skjønner ikke hvorfor de bare har hett karpe så lenge. De het jo Karpe diem. Bare karpe gir ingen mening syns jeg 2
Kålrota Skrevet 30. april #24 Skrevet 30. april Maleficenta skrev (7 minutter siden): Har de? Definitivt. 1
Maleficenta Skrevet 30. april #25 Skrevet 30. april Kålrota skrev (Akkurat nå): Definitivt. Har du et utdrag fra en av tekstene? Ikke for det jeg kan jo og Google altså
AnonymBruker Skrevet 30. april #26 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei. Jeg har aldri skjønt meg på konseptet, og synes musikken deres er hyped opp. Anonymkode: a3537...89c Så einig!! Anonymkode: 7890a...479 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #27 Skrevet 30. april Har ikke hørt på de på 15+ år, så blir ikke noe savn. Anonymkode: 231bd...513 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #28 Skrevet 30. april Thanos skrev (10 timer siden): Endelig! Enig. Gud hjelpe meg for noe søppel. Anonymkode: 28ab2...a5b 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #29 Skrevet 30. april Kratos skrev (4 timer siden): Seriøst…? Les innlegget på nytt… Hadde tittelen på plata stått i hermetegn, hadde det vært lettere å oppfatte Ts Anonymkode: 6270f...c86 2 1
herzeleid Skrevet 30. april #30 Skrevet 30. april Kålrota skrev (7 timer siden): De har etablert viktige stemmer i samfunnsdebatten. Har de? Jeg oppfatter dem vel heller som særlig forutsigbare og ‘enkle’ stemmer, som ikke bidrar med så mye annet enn å gjenta standpunkt fra (ytre)venstre og voldsforherligelse. Det var vel disse sjarmtrollene som i sin tid sang om å drepe FPU medlemmer; «Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar.» https://www.aftenposten.no/kultur/i/MRP6r/karpe-diem-nektet-aa-kommentere-voldstekst 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #31 Skrevet 30. april herzeleid skrev (3 minutter siden): Har de? Jeg oppfatter dem vel heller som særlig forutsigbare og ‘enkle’ stemmer, som ikke bidrar med så mye annet enn å gjenta standpunkt fra (ytre)venstre og voldsforherligelse. Det var vel disse sjarmtrollene som i sin tid sang om å drepe FPU medlemmer; «Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar.» https://www.aftenposten.no/kultur/i/MRP6r/karpe-diem-nektet-aa-kommentere-voldstekst Det er dette jeg husker også. Blir ikke savnet. Anonymkode: c96c7...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #32 Skrevet 30. april Ikke for min del. Aldri hørt på de. Jeg vet hvem de, men det stopper der. Anonymkode: 0959e...712
AnonymBruker Skrevet 30. april #33 Skrevet 30. april herzeleid skrev (8 minutter siden): Har de? Jeg oppfatter dem vel heller som særlig forutsigbare og ‘enkle’ stemmer, som ikke bidrar med så mye annet enn å gjenta standpunkt fra (ytre)venstre og voldsforherligelse. Det var vel disse sjarmtrollene som i sin tid sang om å drepe FPU medlemmer; «Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar.» https://www.aftenposten.no/kultur/i/MRP6r/karpe-diem-nektet-aa-kommentere-voldstekst Pluss drapsoppfordringen: «Tar du livet av Karl Ivar, da har du mere guts og baller enn hva vi har!» Anonymkode: 62028...f10 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #34 Skrevet 30. april Ja, kommer til å savne de. Har vokst opp med de, høydepunktet var spektrum. Kan alle tekstene utenat. Anonymkode: 2c161...407 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #35 Skrevet 30. april Blir ikke noe savn herifra heller. Aldri skjønt hvorfor de ble så populære. Det å synge om rasisme også utøve rasisme i samme tekster, skjønner jeg ikke. De har gitt kriminalitet miljøene i Oslo en streng å stå på. De har "legemliggjort" rasisme mot Nordmenn. Og de forherliger vold, hvem er det som gjør det? Anonymkode: 0fe65...018 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pluss drapsoppfordringen: «Tar du livet av Karl Ivar, da har du mere guts og baller enn hva vi har!» Anonymkode: 62028...f10 Ja den også, og mange tilsvarene tekster. Det er helt vanvittig hvordan de har holdt på. Har også vært veldig negative til homofile og jøder i tekstene. Anonymkode: c96c7...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir ikke noe savn herifra heller. Aldri skjønt hvorfor de ble så populære. Det å synge om rasisme også utøve rasisme i samme tekster, skjønner jeg ikke. De har gitt kriminalitet miljøene i Oslo en streng å stå på. De har "legemliggjort" rasisme mot Nordmenn. Og de forherliger vold, hvem er det som gjør det? Anonymkode: 0fe65...018 Helt enig. De er populære i innvandrermiljøer som har samme tankegods. Rasisme mot nordmenn er helt legitimt i disse miljøene. Anonymkode: c96c7...a9e 2
Bålkaffe Skrevet 30. april #38 Skrevet 30. april Ja, de kommer jeg faktisk til å savne. Jeg så de når de var på vei opp tidlig på 2000-tallet når de ikke var så godt kjent og tenkte med meg selv at de her kommer til å bli store. Vil veldig gjerne ha sett de en gang til, men jeg fikk kommet meg på konsertene de holdt i Spektrum og det var føkkings amazing, så jeg er sånn sett fornøyd, men en siste gang hadde vært deilig uansett. 1
Kniv & gaffel Skrevet 30. april #39 Skrevet 30. april Nei, det blir ikke noe savn, men så er jeg heller ikke i målgruppen for musikken deres. Jeg skjønner ikke referansene i tekstene deres, og synes rap og hip hop bare er bråk og slitsomt å høre på.
herzeleid Skrevet 30. april #40 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pluss drapsoppfordringen: «Tar du livet av Karl Ivar, da har du mere guts og baller enn hva vi har!» Anonymkode: 62028...f10 Men «de er jo viktige stemmer i samfunnsdebatten» 🙄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå