Gå til innhold

Menssmerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å, det gjør så vondt i dag. Klarer ikke å sitte stille, men må skrive ferdig ei oppgave. Gi meg tips til hvordan jeg kan overleve denne dagen stillesittende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet eller varmeflaske kanskje?

Skrevet

Har tatt ibuprofen og dispril sammen, men de virker ikke, ikke ennå, i alle fall. Den første dagen er alltid et h*****e, men jeg forsøker å holde meg i bevegelse og tar det heller med ro med lesingen akkurat denne dagen.

Men i dag MÅ jeg skrive, og jeg klarer ikke konsentere meg. Spretter opp og går rundt hele tiden, er småkvalm og alt føles pyton. Kan prøve varmeflaske, hvor bør jeg legge den for at den skal virke best?

Gjest Virvel
Skrevet
Kan prøve varmeflaske, hvor bør jeg legge den for at den skal virke best?

Der det gjør mest vondt...? Hos meg pleide smerten å flytte seg fra ryggen til magen og tilbake igjen, så da flyttet jeg varmeflasken etter.

Skrevet

HVor lenge bør jeg vente før jeg sluker flere tabletter? Sitter med varmeflaske, men merker dessverre ikke noe bedring. :(

Skrevet

Dette høres kanskje litt merkelig ut, men om du klyper HARDT i “svømmehuden” mellom tommel og pekefinger i 5-10 sekunder, så kan det dempe det litt. Hender det hjelper på meg, men jeg har aldri helt forstått hvorfor.

Det er i det minste ufarlig.

Skrevet

Uff, stakars deg!! Jeg vet akk hvordan du har det! Pleier å være sengeliggende både dag 1 og 2 og vri meg i smerter... Varmeflasken har jeg nesten ved kokepunktet og legger den så den dekker livmoren så godt som mulig. Jeg begynner med å ha noe tynt stoff i mellom, og når jeg har vennet med til varmen, har jeg flasken rett på huden. Det er brennkokevarmt, men føles litt godt også. Jeg får sånne røde skjolder på huden etterpå, men jeg tar hva som helst for å slippe de krampene:)

Altså; så varm varmeflaske at mensensmertene overdøves + naproxen. Jeg bør vel kanskje ikke si det, men dersom du bare har ibux/ paracet så dytt innpå.

Jeg er ikke suicidal, men de dagene der har jeg virkelig bare lyst til å dø! Lykke lykke til! Hvis du har noe kamille te hjelper det også! Drikke helt vanlig varmt vann er faktisk også veldig bra!!

Spis god og mild mat, for du vil ikke "hisse" opp magen mer enn den allerede er! Revet eple er veldig god! Brødmat og melk anbefaler jeg ikke!

Sov innimellom! Slapp av, og skriv når du orker! Bedre å ta det i etapper utover natten i rolig tempo, enn å krampeskrive! På sånne dager er det nok kramper som det er!!

Føler SÅ med deg!! :klem:

Skrevet

Takk for oppmuntringen! Holdt ikke ut lenger hjemme, så jeg gikk på trening. Føler meg litt bedre nå og spiser litt. Etterpå hiver jeg innpå med noen flere smertestillende og så må jeg på jobb. Huff, denne oppgava ser det dårlig ut med. :(

Skrevet

Alpoxen eller Naproxen, eller Pinex Forte hvis det er veldig ille!

Skrevet

Huffda, føler med deg. Du får fatt i Naproxen(Ledox) på apotek dersom du ikke har prøvd det allerede. De er litt sterkere enn Ibux og paracet. Har du vurdert p-piller for å se om det hjelper på smertene? Det er ikke moro når man får flere dager pr mnd ødelagt slik.

Skrevet

Trådstarter her.

Naproxen er notert og i dag tar jeg meg en tur på apoteket. Sitter i halvsøvne, for selvfølgelig fikk jeg ikke sove i natt. Å sovne var jo ikke noe problemem, så mange tabletter jeg til slutt hadde tatt :ler: , men dessverre holdt de ikke hele natta og det tar jo altfor lang tid før de virker.

P-piller sluttet jeg med pga andre bivirkninger og egentlig trives jeg som hormonfri, men hver mens får meg til å gruble om jeg skal begynne på dem igjen. Huff.

:klem: til alle som var så snille mot meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...