AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Vet ikke om denne passer inn her men. Jeg har en orkidé som jeg har hatt en stund. Det jeg lurer på er hvordan kan en få stengelene til å vokse litt beinere? Må jeg guide de fra de kommer frem og så lenge de vokser? De vokser jo i alle retninger 😅 Anonymkode: d5e84...487
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Bruk pinnen som følger med planten, så guider du den oppover etter hvert som stilken vokser 👍 Når knoppene begynner å komme kan du la den vokse fritt, men den følger lyset så husk å vende potten slik at den vokser i rett retning. Anonymkode: ab6ff...523
newman01 Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Du må binde den opp. Om du bruker pinnen som følger med, en potte med integrert pinne eller om du fester den på andre måter er det du som bestemmer. Bruks sånne klyper som følger med, bare kjøp flere. Og kanskje litt større, så den har litt plass å vokse i. Eller bruk hyssing. Må tøye og bøye litt på stengelen
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Okay, bøyer jeg den litt etter hvert da? Prøvde å bøye forsiktig på en stengel i dag, og da knakk den med en gang. Anonymkode: d5e84...487
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Okay, bøyer jeg den litt etter hvert da? Prøvde å bøye forsiktig på en stengel i dag, og da knakk den med en gang. Anonymkode: d5e84...487 Da var du for sen til å bøye, rett den opp etter hvert som den vokser, så flytter du klampene oppover. Viss du føler du har knekt hele stilken som kom, så klipper du bare stilken ned. Kommer ny snart. Forsett å vanne slik du gjør Anonymkode: ab6ff...523
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Jeg lar bare mine styre dette selv. Forsøkte å bende på stenglene en stund, men som TS skriver, så har de veldig lett for å brekke når du styrer med dette, og det er uansett hvor tidlig en starter (og jeg har prøvd å være veldig forsiktig). Har tre orkideer nå som blomstrer som bare det, og uten min innblanding... Anonymkode: fd75a...461
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå