Jessica Jones Skrevet i går, 08:39 #1 Skrevet i går, 08:39 Hva må du ha til 17.mai frokostbordet? 🇧🇻😊
AnonymBruker Skrevet i går, 08:44 #2 Skrevet i går, 08:44 Eggerøre, morrpølse, spekeskinke, jarlsberg og pepperskinke. Og melk og vann🙈 Anonymkode: a20cc...c2a
AnonymBruker Skrevet i går, 08:46 #3 Skrevet i går, 08:46 Brødskive, juice og kaffe mens en sjekker klokka så en rekker å gå til sentrum før barnetoget. Anonymkode: a8841...1c1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #4 Skrevet i går, 08:47 Minst mulig, her er det stortsett ett eneste kaos for å få kledd 5 unger, roet 2 bikkjer og selv få på seg bunad og hjelpe gubben med skjorteknapper og huske alt av dill og dal og kav og komme seg utav huset til rett tid så vi når toget, i år er en av oss endatil i komiteen. ( alle antrekk er klar på hengeren flere dager før, så vi har litt organisert evne altså, men kaos blir det uansett) Når vi kommer hjem så er vi så glad for att vi har overlevd dagen att mat er det siste vi tenker på er mat, - men har noe enkelt på lur på kjølen som er laget dagen før, så en kan mate de som er sultne. De fleste orker ikke noe mer. All ære til de som makter å lage til en frukost på 17 mai tenker jeg, her skjer det ikke. Anonymkode: 29318...170 4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #6 Skrevet i går, 08:58 Kakao med krem, juice, nystekte rundstykker, skinke, ost, fårepølse, spekeskinke, agurk, jordbær, oppkuttet frukt. Anonymkode: 19fc6...d73
Humleguri Skrevet i går, 09:17 #7 Skrevet i går, 09:17 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Brødskive, juice og kaffe mens en sjekker klokka så en rekker å gå til sentrum før barnetoget. Anonymkode: a8841...1c1 Samme her! Rekker ikke masse greier gitt. Skulle gjerne gjort det da😊
Wonders Skrevet i går, 09:24 #8 Skrevet i går, 09:24 Har barn som har offisielle oppgaver på morgenen, det har jeg også, sitter i et styre med 3 opptredener denne dagen, starter fra morgen av. Så litt hektisk. Brødskive, egg og melk og juice.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:35 #9 Skrevet i går, 09:35 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Minst mulig, her er det stortsett ett eneste kaos for å få kledd 5 unger, roet 2 bikkjer og selv få på seg bunad og hjelpe gubben med skjorteknapper og huske alt av dill og dal og kav og komme seg utav huset til rett tid så vi når toget, i år er en av oss endatil i komiteen. ( alle antrekk er klar på hengeren flere dager før, så vi har litt organisert evne altså, men kaos blir det uansett) Når vi kommer hjem så er vi så glad for att vi har overlevd dagen att mat er det siste vi tenker på er mat, - men har noe enkelt på lur på kjølen som er laget dagen før, så en kan mate de som er sultne. De fleste orker ikke noe mer. All ære til de som makter å lage til en frukost på 17 mai tenker jeg, her skjer det ikke. Anonymkode: 29318...170 Hvordan tenker du dette var relevant for TS? Anonymkode: 92477...8a5 6 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #10 Skrevet i går, 09:42 Vi kjører skalldyrbord 🥳 Et av årets beste måltider faktisk. Jeg gleder meg allerede! 😃 Anonymkode: 61305...122 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #11 Skrevet i går, 09:43 Til frokost 17. mai - det blir stort sett brunsj for min del - synes jeg det passer med røkt laks og eggerøre. Laksen bør være av beste kvalitet (Fredriks røkeri for min del) - så er det da loff/rundstykker og smør på bordet. Til drikke gjerne Mimosa (musserende/appelsinjuice). Anonymkode: c1f02...6a3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #12 Skrevet i går, 09:52 Spekemat, potetsalat og eggerøre. Røkt eller gravet laks. Ulike sildetyper. Noen gode oster. Syltetøy. Kaffe, te og juice. Godt brød eller rundstykker. Mussetende vin. Anonymkode: ab7d5...517
Johan uten land Skrevet i går, 09:53 #13 Skrevet i går, 09:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): . Mussetende vin. Anonymkode: ab7d5...517 Kan fort bli 😄 2
AnonymBruker Skrevet i går, 14:32 #14 Skrevet i går, 14:32 Vi har heldigvis voksne barn, så her er det tradisjon med enkel frokost etter salutten til Forsvaret kl 07. Typ en brødskive som en vanlig hverdag. Til lunsj ca kl 11-12 har vi skalldyrplateu, og til middag blir det enten grillmat om været er bra, ellers dra vi ut på restaurant. Anonymkode: 39dd3...f76
AnonymBruker Skrevet i går, 14:37 #15 Skrevet i går, 14:37 Røkelaks, eggerøre og musserende vin. Anonymkode: 64f1d...072
AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 #16 Skrevet i går, 14:40 Enklest mulig! Pleier å steke eggerøre og ha røkelaks til. Tar med på stua og ser sendinger fra feiringen. Fin tradisjon for meg 😀 Tror aldri jeg har hatt noe storslått frokost, den fine maten kommer senere på dagen. Anonymkode: 76ab9...5be
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden Rundstykker med spekeskinke og eggerøre er fast frokost her. Anonymkode: a4755...3b4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden Frokost/ brønsj: Hjemmelaget potetsalat karbonader karamelisert løk Rundstykker (både grov og fin) Reker Skagerakrøre Røkelaks Eggerøre Gode oster Ulike typer skinkepålegg (roastbiff, delikatesseskinke, grillskinke mm) Mozzarella og tomat spyd. Tapas kjøttboller Chili- og limemajones Remulade Eggesalat Italiensk salat Juice Litt alkoholfritt, jeg er glad i sprudlande margaret fra balholm, Humlesus alkoholfri Cider fra Aga eller musserende eplesider med rips og rabarbra fra lekve gård (fåes kjøpt på meny og vinmonopolet) Jeg er ikke glad i spekemat selv, men det har vi alltid. Anonymkode: 26faa...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Min standard 17. mai-brunsj: Røkelaks Fenalår og italiensk spekeskinke Eggerøre Dampet norsk asparges Roastbeef Potetsalat med hjemmelaget majones, rømme og masse friske urter Ostebrett, ofte 3-4 norske som feks Blå Fønix og Prosten, pluss ristede hasselnøtter i akasiehonning Fruktfat: Druer, melon og jordbær Nybakte rundstykker og focaccia Champagne (nei, ikke crémant, cava eller prosecco) Brownies, ispinner og gjerne en variant av kanelboller/ solboller pluss kaffe som avslutning Anonymkode: 8266e...8e8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå