Gå til innhold

17.mai frokost

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva må du ha til 17.mai frokostbordet? 🇧🇻😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre, morrpølse, spekeskinke, jarlsberg og pepperskinke. Og melk og vann🙈

Anonymkode: a20cc...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Brødskive, juice og kaffe mens en sjekker klokka så en rekker å gå til sentrum før barnetoget.

Anonymkode: a8841...1c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Minst mulig, her er det stortsett ett eneste kaos for å få kledd 5 unger, roet 2 bikkjer og selv få på seg bunad og hjelpe gubben med skjorteknapper og huske alt av dill og dal og kav og komme seg utav huset til rett tid så vi når toget, i år er en av oss endatil i komiteen.  ( alle antrekk er klar på hengeren flere dager før, så vi har litt organisert evne altså, men kaos blir det uansett) 

Når vi kommer hjem så er vi så glad for att vi har overlevd dagen att mat er det siste vi tenker på er mat, - men har noe enkelt på lur på kjølen som er laget dagen før, så en kan mate de som er sultne. De fleste orker ikke noe mer. 

All ære til de som makter å lage til en frukost på 17 mai tenker jeg, her skjer det ikke. 

Anonymkode: 29318...170

• Hjerte 4
Skrevet

Ei brødskive før jeg skal på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Kakao med krem, juice, nystekte rundstykker, skinke, ost, fårepølse, spekeskinke, agurk, jordbær, oppkuttet frukt. 

Anonymkode: 19fc6...d73

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Brødskive, juice og kaffe mens en sjekker klokka så en rekker å gå til sentrum før barnetoget.

Anonymkode: a8841...1c1

Samme her! Rekker ikke masse greier gitt. Skulle gjerne gjort det da😊

Skrevet

Har barn som har offisielle oppgaver på morgenen, det har jeg også, sitter i et styre med 3 opptredener denne dagen, starter fra morgen av. Så litt hektisk. 

Brødskive, egg og melk og juice. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Minst mulig, her er det stortsett ett eneste kaos for å få kledd 5 unger, roet 2 bikkjer og selv få på seg bunad og hjelpe gubben med skjorteknapper og huske alt av dill og dal og kav og komme seg utav huset til rett tid så vi når toget, i år er en av oss endatil i komiteen.  ( alle antrekk er klar på hengeren flere dager før, så vi har litt organisert evne altså, men kaos blir det uansett) 

Når vi kommer hjem så er vi så glad for att vi har overlevd dagen att mat er det siste vi tenker på er mat, - men har noe enkelt på lur på kjølen som er laget dagen før, så en kan mate de som er sultne. De fleste orker ikke noe mer. 

All ære til de som makter å lage til en frukost på 17 mai tenker jeg, her skjer det ikke. 

Anonymkode: 29318...170

Hvordan tenker du dette var relevant for TS?

Anonymkode: 92477...8a5

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører skalldyrbord 🥳 

Et av årets beste måltider faktisk. Jeg gleder meg allerede! 😃

Anonymkode: 61305...122

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til frokost 17. mai - det blir stort sett brunsj for min del - synes jeg det passer med røkt laks og eggerøre. Laksen bør være av beste kvalitet (Fredriks røkeri for min del) - så er det da loff/rundstykker og smør på bordet. Til drikke gjerne Mimosa (musserende/appelsinjuice). 

Anonymkode: c1f02...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spekemat, potetsalat og eggerøre. Røkt eller gravet laks. Ulike sildetyper. Noen gode oster. Syltetøy. Kaffe, te og juice. Godt brød eller rundstykker. Mussetende vin.

Anonymkode: ab7d5...517

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

. Mussetende vin.

Anonymkode: ab7d5...517

Kan fort bli 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har heldigvis voksne barn, så her er det tradisjon med enkel frokost etter salutten til Forsvaret kl 07. Typ en brødskive som en vanlig hverdag. Til lunsj ca kl 11-12 har vi skalldyrplateu, og til middag blir det enten grillmat om været er bra, ellers dra vi ut på restaurant. 

Anonymkode: 39dd3...f76

AnonymBruker
Skrevet

Røkelaks, eggerøre og musserende vin. 

Anonymkode: 64f1d...072

AnonymBruker
Skrevet

Enklest mulig! Pleier å steke eggerøre og ha røkelaks til. Tar med på stua og ser sendinger fra feiringen. Fin tradisjon for meg 😀

Tror aldri jeg har hatt noe storslått frokost, den fine maten kommer senere på dagen. 

Anonymkode: 76ab9...5be

AnonymBruker
Skrevet

Champagne!

Anonymkode: cafa1...c18

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Rundstykker med spekeskinke og eggerøre er fast frokost her. 

Anonymkode: a4755...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Frokost/ brønsj: 

Hjemmelaget potetsalat

karbonader

karamelisert løk

Rundstykker (både grov og fin)

Reker

Skagerakrøre

Røkelaks

Eggerøre

Gode oster 

Ulike typer skinkepålegg  (roastbiff, delikatesseskinke, grillskinke mm)

Mozzarella og tomat spyd.

Tapas kjøttboller 

Chili- og limemajones

Remulade

Eggesalat 

Italiensk salat 

Juice 

Litt alkoholfritt, jeg er glad i sprudlande margaret fra balholm, Humlesus alkoholfri Cider fra Aga eller musserende eplesider med rips og rabarbra fra lekve gård (fåes kjøpt på meny og vinmonopolet)

Jeg er ikke glad i spekemat selv, men det har vi alltid.

Anonymkode: 26faa...0b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min standard 17. mai-brunsj:

• Røkelaks
  • Fenalår og italiensk spekeskinke
  • Eggerøre
  • Dampet norsk asparges
  • Roastbeef
  • Potetsalat med hjemmelaget majones, rømme og masse friske urter
  • Ostebrett, ofte 3-4 norske som feks Blå Fønix og Prosten, pluss ristede hasselnøtter i akasiehonning
  • Fruktfat: Druer, melon og jordbær
  • Nybakte rundstykker og focaccia
  • Champagne (nei, ikke crémant, cava eller prosecco)
  • Brownies, ispinner og gjerne en variant av kanelboller/ solboller pluss kaffe som avslutning

Anonymkode: 8266e...8e8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...