AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april 11 år gammel gutt som regjerer og bestemmer i blokka vi bor. Det bor flere gutter fra skole klassen her. Den ene gutten bestemmer over alle. Han bestemmer når alle skal ut/ inn , hvem som skal leke med hvem , hvem som skal sykle sammen, hvem som får være med og ikke inn til hverandres leilighet osv. jeg sier til mitt barn at han bestemmer over seg selv og kan ha besøk av hvem han vil, men det kan han altså ikke. Da blir det bråk. Han som bestemmer her , er en gutt som blir sur for alt og oppfører seg dårlig. Han er ekstremt kontrollerende og spesielt ovenfor mitt barn. ( mitt barn er litt forsiktig av seg og ikke så god på å ta igjen ) Han bestemmer over mitt barn som om han skulle være en forelder . Han skal bestemme hva mitt barn får spise, drikke , hvem han skal leke med , hvor han skal sette skolesekken sin i garderoben, når han skal stå opp og mye mer. Hvis mitt barn ikke gjør alt han sier, ja da blir det psykisk terror i form av utestenging og å manipulere de andre til å gjøre det samme. Hva tenker dere om denne guttens oppførsel? Hva kan være grunnen til at barn oppfører seg slik? er det helt normalt for en 11 åring? Jeg tenker at jeg synes det er litt unormalt når ungene er så store . Jeg Hadde ikke reagert slik om de var 5-8 år. Burde jeg snakke med foreldrene ? Jeg tror ikke de andre foreldrene har gjort det selv om jeg vet at de tenker det samme, og jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å banke på døra for å ta den praten. Vurderer å flytte da jeg ser at dette er vanskelig for mitt barn men også de andre barna. Ingen trives egentlig men ingen tør å si fra Anonymkode: 4a7f0...8d3
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Høres ut som ungen er psykopat. Få med deg flere foreldre og si fra! Ellers hadde jeg vurdert å flytte om mulig ja. Det blir fort upopulært for den kidden om han skulle fortsette med den oppførselen på ungdomstrinnet………. Anonymkode: 4a7f0...8d3
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Har 11 år gammel gutt selv og guttegjengen har blitt styrt av én i flere år. Hans far er like dominant på foreldremøter, arrangementer osv. Det har vært mange vonde perioder da det fryses ut en etter en og på rundgang. Heldigvis begynner flere av guttene å våkne. Min var den første som satt foten ned og nektet å føye seg, det var 3-4 mnd i isolasjon. Vond tid. Det beste er nok å være en som bryter ut midt i. Guttene blir eldre, mer selvstendige og mer selvtenkende etterhvert. Anonymkode: 4f568...648
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Å pakke sammen og flytte som første løsning før du engang snakker med foreldrene til gutten som er problemet vil definitivt være læring for barnet ditt. Ikke godt læring naturligvis men det vil nok sette interessante spor. Snakk med foreldrene. Det er jobben din å ta det ansvaret. Anonymkode: ceabc...b79
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 11 år gammel gutt som regjerer og bestemmer i blokka vi bor. Det bor flere gutter fra skole klassen her. Den ene gutten bestemmer over alle. Han bestemmer når alle skal ut/ inn , hvem som skal leke med hvem , hvem som skal sykle sammen, hvem som får være med og ikke inn til hverandres leilighet osv. jeg sier til mitt barn at han bestemmer over seg selv og kan ha besøk av hvem han vil, men det kan han altså ikke. Da blir det bråk. Han som bestemmer her , er en gutt som blir sur for alt og oppfører seg dårlig. Han er ekstremt kontrollerende og spesielt ovenfor mitt barn. ( mitt barn er litt forsiktig av seg og ikke så god på å ta igjen ) Han bestemmer over mitt barn som om han skulle være en forelder . Han skal bestemme hva mitt barn får spise, drikke , hvem han skal leke med , hvor han skal sette skolesekken sin i garderoben, når han skal stå opp og mye mer. Hvis mitt barn ikke gjør alt han sier, ja da blir det psykisk terror i form av utestenging og å manipulere de andre til å gjøre det samme. Hva tenker dere om denne guttens oppførsel? Hva kan være grunnen til at barn oppfører seg slik? er det helt normalt for en 11 åring? Jeg tenker at jeg synes det er litt unormalt når ungene er så store . Jeg Hadde ikke reagert slik om de var 5-8 år. Burde jeg snakke med foreldrene ? Jeg tror ikke de andre foreldrene har gjort det selv om jeg vet at de tenker det samme, og jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å banke på døra for å ta den praten. Vurderer å flytte da jeg ser at dette er vanskelig for mitt barn men også de andre barna. Ingen trives egentlig men ingen tør å si fra Anonymkode: 4a7f0...8d3 Enten har han adhd. Eller sannsynligvis veldig dominerende foreldre som snakker til ham sånn Anonymkode: 7804f...76d
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enten har han adhd. Eller sannsynligvis veldig dominerende foreldre som snakker til ham sånn Anonymkode: 7804f...76d Han har adhd?? Altså what? Anonymkode: 6338c...8de
AnonymBruker Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Det er unormalt både når det gjelder 5-8 åringer og 11 åringer. Jeg tenker dette er verdt å ta opp med både lærer og helsesykepleier på skolen. Det må påvirke klassemiljøet veldig og det er greit for lærer å vite hvordan ting er på fritiden. Det kan også være greit for lærer og helsesykepleier å vite om tilfelle det er andre bekymringsfulle ting rundt barnet som det bør meldes fra om. Anonymkode: d48b8...b44
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Jeg tenkte straks at dette handlet om hjemmeforholdene til dette barnet. Sannsynligvis er dette noe han lever med hjemme. At han viser dette slik du skisserer, får meg til å tenke at han muligens ikke har det så bra. Ikke sikkert fordi hjemmet er dårlig, men at måten han behandles på ikke er bra for ham personlig. Det er på ingen måte normalt eller ok å vise slik oppførsel. Ettersom dette også skjer på skolen, ville jeg tatt det opp med lærer og sosiallærer. Barnevernet er en instans som ikke bare brukes for barn man mistenker opplever vonde ting, men også der man tenker at foreldre trenger veiledning eller støtte. Kanskje dette bør vurderes. Anonymkode: 80a35...90e
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april Dette må du ta opp med foreldrene!!! Og skolen! Dette er så alvorlig at du burde kontakte forebyggende enhet i politiet. Det er helt (p)sykt at dere lar en 11åring terrorisere barna deres igjen. Ta kontakt med andre foreldre som opplever det samme. Anonymkode: e8ed9...2cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå