Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er den årlige samletråden for diskusjon om barnevogner. Vi ønsker å samle disse i spørsmålene i en dedikert tråd, for at erfaringer og råd skal kunne utveksles i et samlet område i forumet. Det tidligere klistrede emnet ''Den store barnevogntråden'' er forgjengeren, og eventuelt tilsvarende emner som opprettes i året vil slås sammen med emnet du ser på nå.

Christina82, mod.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsgravid her.

Er det noen som har tips til en ny duovogn som passer til lange barn og høye foreldre?

Vi er begge et stykke over 180cm, og må ha en vogn som passer oss begge. Antar jo at barnet også blir av det lengre slaget, så det vil og påvirke hvilken vogn vi bør gå for.

Vogn er et univers jeg skjønner lite av altså, med så mye å velge mellom.

Anonymkode: d0613...fbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Førstegangsgravid her.

Er det noen som har tips til en ny duovogn som passer til lange barn og høye foreldre?

Vi er begge et stykke over 180cm, og må ha en vogn som passer oss begge. Antar jo at barnet også blir av det lengre slaget, så det vil og påvirke hvilken vogn vi bør gå for.

Har dere andre kriterier? 

Det lengste paret jeg kjenner (begge 180+) er veldig fornøyd med sin Thule Urban Glide fordi de ikke blir gående og sparke fram i vogna.

Anonymkode: d356f...ba5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har dere andre kriterier? 

Det lengste paret jeg kjenner (begge 180+) er veldig fornøyd med sin Thule Urban Glide fordi de ikke blir gående og sparke fram i vogna.

Anonymkode: d356f...ba5

Gjerne en vogn som ikke er altfor tung og stor sammenslått.

AnonymBruker
Skrevet

Ville også tenkt Thule urban glide 3, MEN sittedelen på denne kan du ikke ha vendt mot deg. Mange synes dette er helt ok, mens andre ønsker ha barnet vendt mot seg.

Selv har vi bugaboo fox. Mannen er 186 og har ikke noe problem med å trille den. Barnet er 3 år og nå begynner den bli litt i minste laget (Vi bruker den i hovedsak bare til soving). Vi har ikke behov for å bytte før vognperioden er over og har kun hatt denne.

vi bor i Oslo, og synes denne har vært helt perfekt til vårt bruk. Funka ikke så bra på vinterferie i Tromsø med mye snø eller på ulendt terreng - der ble den alt for ustødig! Så kommer også an på behov og hvor dere bor 😊

Anonymkode: 3977a...bf0

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 7.2.2026 den 2.00):

Ville også tenkt Thule urban glide 3, MEN sittedelen på denne kan du ikke ha vendt mot deg. Mange synes dette er helt ok, mens andre ønsker ha barnet vendt mot seg.

Selv har vi bugaboo fox. Mannen er 186 og har ikke noe problem med å trille den. Barnet er 3 år og nå begynner den bli litt i minste laget (Vi bruker den i hovedsak bare til soving). Vi har ikke behov for å bytte før vognperioden er over og har kun hatt denne.

vi bor i Oslo, og synes denne har vært helt perfekt til vårt bruk. Funka ikke så bra på vinterferie i Tromsø med mye snø eller på ulendt terreng - der ble den alt for ustødig! Så kommer også an på behov og hvor dere bor 😊

Anonymkode: 3977a...bf0

Bugaboo fox5 er en veldig god vogn, men til lange barn vil jeg ikke anbefale den. Vi bruker kun vogn i barnehagen, men barnehagen ga beskjed nylig om at min fylt 2år i november er for stor til vognen. Og det er han, hodet går godt over kanten. 

Anonymkode: 89a61...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte Maxi cosi Fame. Jeg er 187 cm og samboer 202 cm. Det var den høyeste vi fant, for høy for meg på høyeste innstilling nesten. 

Anonymkode: cae6d...6ee

• Nyttig 1
Skrevet

Hei, er det noen som har erfaring fra både Bugaboo fox 3 og 5? Er det veldig stor forskjell? 

AnonymBruker
Skrevet
Stavangerrrr skrev (2 minutter siden):

Hei, er det noen som har erfaring fra både Bugaboo fox 3 og 5? Er det veldig stor forskjell? 

Jeg har 3-ern og har sammenlignet den med venners 5-er. Ta det med en liten klype salt, dette er det jeg husker:

Fox 5 har høyere max-innstilling for håndtak. Den har bedre demping. Bagdelen har bedre lufting. Flere av plastdetaljene er sorte så designet er mer helhetlig. Mener også at kurven under var noe større.

På Fox 5 renew har de byttet til en madrass som puster bedre, og den er bedre å styre på ulendt terreng. Mener det var noe med at stoffet på bagdelen var festet mer sikkert på renew, men den har aldri vært dårlig festet på 3-ern heller. Da sliter jeg mer med sportsdelen hvor fotbrettet kan hoppe ut av sporet.

Fox 3 veier minst av dem alle.

Jeg syntes ikke det var noe stor forskjell, men skulle gjerne hatt bedre demping på isen.

Anonymkode: bde35...0d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har 3-ern og har sammenlignet den med venners 5-er. Ta det med en liten klype salt, dette er det jeg husker:

Fox 5 har høyere max-innstilling for håndtak. Den har bedre demping. Bagdelen har bedre lufting. Flere av plastdetaljene er sorte så designet er mer helhetlig. Mener også at kurven under var noe større.

På Fox 5 renew har de byttet til en madrass som puster bedre, og den er bedre å styre på ulendt terreng. Mener det var noe med at stoffet på bagdelen var festet mer sikkert på renew, men den har aldri vært dårlig festet på 3-ern heller. Da sliter jeg mer med sportsdelen hvor fotbrettet kan hoppe ut av sporet.

Fox 3 veier minst av dem alle.

Jeg syntes ikke det var noe stor forskjell, men skulle gjerne hatt bedre demping på isen.

Anonymkode: bde35...0d9

Tusen takk for svar ☺️ at den veier minst er litt viktig for meg, så da tror jeg at jeg går for 3 👌🏻

AnonymBruker
Skrevet
Stavangerrrr skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar ☺️ at den veier minst er litt viktig for meg, så da tror jeg at jeg går for 3 👌🏻

Jeg har bare fox 5, men 5 kan man også justere håndtaket og legge sammen vognen med en hånd. Og det som var avgjørende for meg (hadde bugaboo buffalo til første) var at jeg ikke trengte trykke inn begge siden samtidig for å ta av bagdelen eller sittedelen. Tror ikke man kan det med fox 3. For meg var det tungvindt å holde inn begge siden mens jeg løftet av bagen.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har bare fox 5, men 5 kan man også justere håndtaket og legge sammen vognen med en hånd. Og det som var avgjørende for meg (hadde bugaboo buffalo til første) var at jeg ikke trengte trykke inn begge siden samtidig for å ta av bagdelen eller sittedelen. Tror ikke man kan det med fox 3. For meg var det tungvindt å holde inn begge siden mens jeg løftet av bagen.

Godt poeng, takk for svar ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare tipse om at krambua Nordfjordeid har tilbud på cybex priam og E-gazelle

Anonymkode: d7a7a...e85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2026 den 18.17):

Førstegangsgravid her.

Ikke duo - men på vår bugaboo fox 5 renew har vi kjøpt høydeadapter for å få ligge/sittedelen høyere opp, som typen på 180+ synes funker. Det finnes kanskje til de fleste vogner? Håndtaket kommer ikke høyere opp da, men han sier han ikke har noe problem med den høyeste innstillingen. 

Anonymkode: 0962a...701

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke duo - men på vår bugaboo fox 5 renew har vi kjøpt høydeadapter for å få ligge/sittedelen høyere opp, som typen på 180+ synes funker. Det finnes kanskje til de fleste vogner? Håndtaket kommer ikke høyere opp da, men han sier han ikke har noe problem med den høyeste innstillingen. 

Anonymkode: 0962a...701

Bare husk at høydeadapteret kun skal brukes på liggedelen på fox 5/renew, ikke på sittedelen. Det er pga fare for velt. Det står et klistremerke på adapteret 

Anonymkode: 0582d...977

Skrevet

Finnes det vogner i dag som tåler en del? Som trapper og høye kanter? 

AnonymBruker
Skrevet
Yoshi skrev (21 minutter siden):

Finnes det vogner i dag som tåler en del? Som trapper og høye kanter? 

Thule Urban glide 3 gjør i alle fall det 

Anonymkode: 0582d...977

Skrevet

Noen som har tips til en sportsvogn som er vendbar (slik at barnet kan sitte og se på den som triller) og helst kan legges helt ned?

Prøver å se litt både hos forhandlere og på finn, men det er jo veldig mye forskjellig der ute... Og på finn skal folk ofte ha ganske stive priser selv for gamle vogner. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med TFK mono 3 eller pro? 

AnonymBruker
Skrevet

Når byttet dere til sittedel? Har Emmaljunga ergonomisk sittedel 😊 har en på 4 mnd og det begynner å bli litt trangt i liggedelen med dunpose nå😊

Anonymkode: 71fe4...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...