Gå til innhold

Er ikke dette litt rart?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg matchet med en mann på Facebook dating for nesten 2 uker siden. Vi skriver til hverandre daglig og har avtalt at vi skal treffes. Det har bare ikke passet enda. 

Men - nå har jeg begynt å stusse litt. Vi har ingen felles venner, men bor i samme by. Jeg vet enda ikke hva han heter til etternavn eller hvor han jobber. Han er veldig på ifht hvor godt han liker meg, men er det ikke litt rart å ikke vite dette etter 2 uker med meldinger? 

Vi er 50+ om det har noen betydning. 

Anonymkode: d69eb...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt ham om hva han heter og hvor han jobber?

• Liker 9
Skrevet

Du kan jo spørre.. folk lister ikke opp fakta om seg selv når en blir kjent. 
det er jo en del av prosessen, å spørre folk om det du lurer på..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Nå har jeg begrenset erfaring med nett-dating, men tror ikke jeg ville hatt det travelt med å dele personopplysninger og detaljer fra livet med noen jeg aldri har møtt.

Anonymkode: ba5a6...f89

• Liker 4
Skrevet

Det som hadde vært rart ville vært dette:

»hei du!»

»hei! Jeg heter jens jenssen, jeg jobber på Morna begravelsesbyrå, og jeg har vært i tre faste forhold tidligere». 

spørsmål er en del av å bli kjent. Spør du og han nekter å svare - DA er det merkelig.

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre! Ikke sikkert han har bodd der så lenge.    Ikke noen felles venner er jo greit nok,men alle bør jo ha noen felles man vet hvem er om ikke annet i en by.

Anonymkode: 033e8...396

AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt?

Anonymkode: 3ceba...d0e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg testet Facebook dating, men står ikke etternavnet på facebook-profilen hans? Hva jeg jobber med var omtrent første spørsmålet jeg fikk når jeg matchet med min nåværende kjæreste. Det er jo en helt vanlig ting å spørre om for å bli kjent med noen.

Anonymkode: 0ff94...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg matchet med en mann på Facebook dating for nesten 2 uker siden. Vi skriver til hverandre daglig og har avtalt at vi skal treffes. Det har bare ikke passet enda. 

Men - nå har jeg begynt å stusse litt. Vi har ingen felles venner, men bor i samme by. Jeg vet enda ikke hva han heter til etternavn eller hvor han jobber. Han er veldig på ifht hvor godt han liker meg, men er det ikke litt rart å ikke vite dette etter 2 uker med meldinger? 

Vi er 50+ om det har noen betydning. 

Anonymkode: d69eb...aca

Dere bor i samme by og har ikke hatt tid til å møtes i løpet av to uker? Er dere sikker på at dere har tid til forhold? 

Vet du hva han jobber med? Hvis nei, så er mannen arbeidsledig eller ufør.

Anonymkode: a4536...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett nett dating.

Pratet jeg med noen mer enn noen dager ville jeg vite hvem de var IRL. 

Som kvinne er det viktig for meg å vite at personen er en reell person og jeg vil gjøre lett bakgrunnssjekk før et møte.

Datet en del menn som ny singel 40 åring og alle hadde forståelse for at jeg sjekket dem opp før møte. Mye svindlere og falske profiler der ute.

Møtte forloveden min sånn og han driver med IT og hadde full forståelse for at jeg gjorde en bakgrunnssjekk på han.

Anonymkode: 2bb8f...bc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke spurt? Det er jo en underlig ting å ikke spørre om - og ikke noe man tenker på å legge ut om, om noen ikke spør. Synes jeg da. 

Jeg vet ikke hvordan Facebook dating fungerer, men kan du ikke se profilen hans? De fleste har etternavnet sitt der også. Du kan jo spørre om du kan legge ham til på sosiale medier? Har du tlfnr kan du sjekke nr hans på vipps (om han ikke er i tlfkatalog). Da kommer hele navnet opp.

Anonymkode: a7113...24d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Generelt menn som bare vil være chatte venner utgår. Det er jo du ts som må kjenne hva som er rett for deg og så sette grenser rundt menn du møter rundt nettop de rammene og tingene som er viktig for deg. 

Jeg feks gidder ikke møte noen om de ikke selv også tar initiativ til konkret sted /dato /tid. Aksepterer ikke å være den eneste pådriveren i en relasjon. 

De tafatte er nogo for meg. Du må finne ut hva som er det for deg og være bevist på det i dating. 

AnonymBruker
Skrevet

sannsynligheten for at han er gift er nok ganske stor. 

Anonymkode: 2c83e...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Om dere bor i Oslo og ikke har felles venner er det mindre merkelig enn om dere bor i Kolvereid som også er en by. Jeg er innflytter her jeg bor, som er et tettsted, men større enn en del norske byer, og møter stadig nye folk jeg ikke har en link til fra tidligere som feks felles venner. 

Ville dog ikke nølt med å si noe om fagfelt eller direkte hvor jeg jobbet om det ble et tema i dating. 

Anonymkode: f8de9...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du HVA han jobber som? I såfall er ingenting rart for meg. Jeg hadde ikke delt så mye info med en fremmed jeg heller. 

Dere må bo i en veldig liten by. Det var uvant for meg. Så det vet jeg ingenting om. Bor flere hundre tusen her jeg er. Og man treffer nye mennesker hele tiden. 

Anonymkode: c7ada...233

AnonymBruker
Skrevet

Etter to uker og bor i samme by, ikke møtt hverandre? Tror den figuren der er en lurendreier.

Anonymkode: 6d039...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...