AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Samboer mener vi skal bytte barnehage pga dette. Det har pågått over tid, å barnet kommer hjem med kjøttsår en gang i uka. Hva mener dere? Er det noe å gjøre? Anonymkode: b221b...1d0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Jeg lærte barnet mitt å dytte tilbake. Da tok det slutt Anonymkode: 5d802...fbe
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Det er vanlig å bli bitt i barnehagen, spesielt på småbarnsavdeling. Hva sier barnehagen om situasjonen? De skal ta ansvar. Vår eldste ble også bitt i barnehagen, tre ganger. Men det ble ikke kjøttsår, bare merke. Anonymkode: 2e3dd...045 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vanlig å bli bitt i barnehagen, spesielt på småbarnsavdeling. Hva sier barnehagen om situasjonen? De skal ta ansvar. Vår eldste ble også bitt i barnehagen, tre ganger. Men det ble ikke kjøttsår, bare merke. Anonymkode: 2e3dd...045 Ja dette er ikke bare tre ganger. Det er en gang i uka i minst ett halvår. Anonymkode: b221b...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vanlig å bli bitt i barnehagen, spesielt på småbarnsavdeling. Hva sier barnehagen om situasjonen? De skal ta ansvar. Vår eldste ble også bitt i barnehagen, tre ganger. Men det ble ikke kjøttsår, bare merke. Anonymkode: 2e3dd...045 De sier at de ikke rekker å stoppe det. Anonymkode: b221b...1d0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vanlig å bli bitt i barnehagen, spesielt på småbarnsavdeling. Hva sier barnehagen om situasjonen? De skal ta ansvar. Vår eldste ble også bitt i barnehagen, tre ganger. Men det ble ikke kjøttsår, bare merke. Anonymkode: 2e3dd...045 Videre: Barnet vårt vil ikke i bhg lenger. Hyler å griner. Anonymkode: b221b...1d0 1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Hvor gammelt er barnet? All erfaring sier at dette problemet er verst på småbarnsavdeling, og borte når barna får bedre språk. Her ble minsten også bitt og vi var endel bekymret. Var en liten "bråkmaker" (= dårlig språk + hadde en kjip storebror) som beit. Det sluppet umiddelbart da han fikk bedre språk. Vår sønn var tidlig ute språklig, s vi har hatt ekstremt få melt downs, biteepisoder etc, han kunne jo formulere seg med ord - trengte ikke bite. Anonymkode: 9502a...a7b
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #8 Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor gammelt er barnet? All erfaring sier at dette problemet er verst på småbarnsavdeling, og borte når barna får bedre språk. Her ble minsten også bitt og vi var endel bekymret. Var en liten "bråkmaker" (= dårlig språk + hadde en kjip storebror) som beit. Det sluppet umiddelbart da han fikk bedre språk. Vår sønn var tidlig ute språklig, s vi har hatt ekstremt få melt downs, biteepisoder etc, han kunne jo formulere seg med ord - trengte ikke bite. Anonymkode: 9502a...a7b Barnet er 3år. Det er synd, fordi vi er veldig fornøyde med bhg ellers. De ansatte er fantastiske. Nå skal det sies at dette barnet er mitt nummer tre, å samboers nummer en. Så han er nok mest bekymret i dette. Jeg ville ikke tenkt på å bytte bhg sånn egentlig. Hadde først og fremst tenkt på andre løsninger, men ville gjerne høre om folk er enige med han eller ikke. Anonymkode: b221b...1d0
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden #9 Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor gammelt er barnet? All erfaring sier at dette problemet er verst på småbarnsavdeling, og borte når barna får bedre språk. Her ble minsten også bitt og vi var endel bekymret. Var en liten "bråkmaker" (= dårlig språk + hadde en kjip storebror) som beit. Det sluppet umiddelbart da han fikk bedre språk. Vår sønn var tidlig ute språklig, s vi har hatt ekstremt få melt downs, biteepisoder etc, han kunne jo formulere seg med ord - trengte ikke bite. Anonymkode: 9502a...a7b Det barnet som biter er også det barnet som vårt barn har vært nærmest. De er kompiser liksom. Anonymkode: b221b...1d0
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #10 Skrevet 41 minutter siden Lær han å dytte hardt vekk. Eller bytt barnehage. Anonymkode: 6b438...294
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #11 Skrevet 39 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lær han å dytte hardt vekk. Eller bytt barnehage. Anonymkode: 6b438...294 Ja skal vi demonstrere på hverandre? Frykten er at vi oppfostrer en bølle da. Tenk om han begynner å dytte andre også 🤣 går rundt å bare dytter folk. Det hadde jo vært krise Anonymkode: b221b...1d0
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #12 Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De sier at de ikke rekker å stoppe det. Anonymkode: b221b...1d0 Det her er jo helt sinnsykt? Ja det kanskje et bitt iblant, men ukentlige kjøttsår over flere måneder er ikke normalt (jobbet i ulike bhg i mange mange år). Dere må jo få en samtale om hvilke situasjoner dette oppstår og det skal legges plan av pedleder hvordan situasjonen skal håndteres. Uholdbart. Nå blir det jo bare kommentar ut fra det ene du sier her da, men det høres jo ut som de ansatte ikke bryr seg. Anonymkode: c36af...df7 1
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #13 Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Barnet er 3år. Det er synd, fordi vi er veldig fornøyde med bhg ellers. De ansatte er fantastiske. Nå skal det sies at dette barnet er mitt nummer tre, å samboers nummer en. Så han er nok mest bekymret i dette. Jeg ville ikke tenkt på å bytte bhg sånn egentlig. Hadde først og fremst tenkt på andre løsninger, men ville gjerne høre om folk er enige med han eller ikke. Anonymkode: b221b...1d0 Hvilke tiltak har bhg gjort? De plikter å å lage en tiltaksplan som skal evalueres og hvis de likevel ikke ser noen bedring, må de oppsøke ekstern hjelp. Biting er ikke uvanlig blant barn på 1-2, men når de har passert 3 er ikke det et like vanlig problem. Anonymkode: 460f7...b91 1
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #14 Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvilke tiltak har bhg gjort? De plikter å å lage en tiltaksplan som skal evalueres og hvis de likevel ikke ser noen bedring, må de oppsøke ekstern hjelp. Biting er ikke uvanlig blant barn på 1-2, men når de har passert 3 er ikke det et like vanlig problem. Anonymkode: 460f7...b91 De sier at de jobber med det, men vi vet ikke noe spesifikt. Anonymkode: b221b...1d0
Juny Skrevet 8 minutter siden #15 Skrevet 8 minutter siden (endret) Barnet vårt ble også bitt i barnehagen. Her krevde jeg en endring av ped.leder, ellers så kom jeg til å gå til leder av barnehagen og da fikk hun ben å gå på. Jeg fikk vite at det var samme barnet (uten å kreve navn). Jeg etterlyste da en konkret handling. Syns hun løste det veldig fint med å dele gruppen inn i fire, med ekstra fokus på gruppen med barnet som bet. Jeg vet at mitt barn sluttet å være på gruppe med dette barnet helt til adferden gikk over. Av og til satte de også "bitebarnet" inn på avdelingen med eldre barn for å lære barnet hvordan kommunikasjon og grenser foregikk. Nå er de én gruppe igjen og barnet vårt har aldri kommet hjem med bitemerker siden. Endret 7 minutter siden av Juny 1 1
Maleficenta Skrevet 5 minutter siden #16 Skrevet 5 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer mener vi skal bytte barnehage pga dette. Det har pågått over tid, å barnet kommer hjem med kjøttsår en gang i uka. Hva mener dere? Er det noe å gjøre? Anonymkode: b221b...1d0 Hva gjør de med dette i barnehagen? Om de ikke setter inn tiltak for å få barnet som biter til å slutte med det hadde jeg vurdert å bytte barnehage jeg og. Det der er jo uholdbart
Maleficenta Skrevet 3 minutter siden #17 Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvor gammelt er barnet? All erfaring sier at dette problemet er verst på småbarnsavdeling, og borte når barna får bedre språk. Her ble minsten også bitt og vi var endel bekymret. Var en liten "bråkmaker" (= dårlig språk + hadde en kjip storebror) som beit. Det sluppet umiddelbart da han fikk bedre språk. Vår sønn var tidlig ute språklig, s vi har hatt ekstremt få melt downs, biteepisoder etc, han kunne jo formulere seg med ord - trengte ikke bite. Anonymkode: 9502a...a7b Så de skal bare vente til biteren får bedre språk og fortsette å sende barnet til en plass hvor det blir bitt ukentlig? De må ha en ekstra ressurs på barnet som biter så ofte for å skjerme det fra de andre barna, spesielt når det er åpne sår og ikke bare merker til og med..
Maleficenta Skrevet 2 minutter siden #18 Skrevet 2 minutter siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De sier at de jobber med det, men vi vet ikke noe spesifikt. Anonymkode: b221b...1d0 Det er ikke godt nok svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå