Helene Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Misforstå meg rett, jeg elsker pusen. Men begynner å sammenlikne henne med Pusur, bortsett fra at hun er ikke så feit. Det er som å ha en unge i huset, en 3 åring. Pus er værre enn dengang jeg hadde baby. Hun tror hun kan styre hverdagen, og til en viss grad gjør hun det. Jeg installerte katteluke pga av henne. Hun gikk inn og ut sikkert 20 ganger pr dag. De første årene gikk jeg til ytterdøren så mange ganger. Heldigvis har dette lettet etter installasjonen av katteluke. Da oppsto det et annet problem, alt hun tar med seg inn. En annen diskusjon. Jeg er opptatt av at pusene skal ha en forutsigbar hverdag. De lever på tørrfôr, men 3 må dele på bløtfor , en pose morgen og kveld. Om jeg gir antydning til at jeg våkner om morgenen, så er pus på. Da skal jeg stå opp. Om vekkerklokken ringer, da skal jeg våkne. Dette er pus som bestemmer. Hun kommer i ansiktet. Hun drar dynen av meg. Ja, bruker potene. Dynen forsvinner. Hun spiser håret mitt. Jeg drar en grense der. Noen andre med spesielle behov, eller interesser ? Det er som å ha en smårolling i huset.
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Har en Bengalkatt som er som en baby i begynnelsen av tenårene😅 Han finner på masse tull og tøys, som å sette på vannkrana, slå av og på lysene, hente seg ting (som sko, smykker, luer, votter, sofaputer etc.) og gjemme det, han prater masse og er svært sosial. Vil ofte ligge helt oppe i halsgropen, med begge labbene rundt halsen, og nekte å slippe tak. Han er en fest Har en til katt, en yngre katt, og han er på selvdrift. Krever lite og er nærmest usynlig, men veldig knyttet til Bengalkatten. Bengalkatten ble også litt mindre "kreativ" når han fikk en kompis i hus. Anonymkode: 524ce...a40 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april En? Her er det tre! Den ene skriker som en stukket gris om den ikke skjønner i hvilket rom jeg er i. Den andre knirker som en gammel låvedør tidlig på morgenen, gjerne kl 5. Da mener den at frokost nr 1 skal serveres. Den tredje roper i vilden sky om den vil ligge på fanget, og da må jeg legge teppe på meg slik at hun kan ligge der. Ikke har den katten spist kattemat i hele sitt 16 årige liv. Hun er også en dramaqueen fra en annen verden. Det er nok at pus nr 2 ser på henne, så skriker hun som han har planer om å drepe henne, da kan han sitte en meter unna. Anonymkode: ea66f...b94 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Min katt oppfører seg som en unge i trassalderen og setter himmel og jord i bevegelse hvis han ikke får mat når han vil, får komme ut når han vil, skal ha kos når han vil, skal ligge akkurat hvor han vil osv Den forrige katten merket vi omtrent ikke, men han her har nok et par diagnoser 😹 Anonymkode: 8bc92...c3d
AnonymBruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april Var det denne katten du vurderte å avlive fordi den var så knyttet til en annen katt som døde? uansett høres den helt normal ut. Anonymkode: ae9b5...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå