Gå til innhold

Pulsklokke- utslett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fått utslett eller noe lignende av klokkereimen på min Garminklokke. Lurer litt på om det kan være en soppinfeksjon (AI sier så i hvertfall). Noen som har hatt lignende og fått det bort? Vil helst unngå å måtte ta den av om natten for synes det er spennende og følge meg på søvn og bodybattery. 

Anonymkode: cffb4...7b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plast/gummi eller metallstropp på klokka? Rådet vil variere etter materiale.

Anonymkode: 0b32e...9ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gummi (tror jeg). Original rem 

AnonymBruker
Skrevet

Ok da anbefaler jeg at du løsner litt på den slik at det kommer luft til. Gummi puster ikke og da blir fuktighet fanget mellom klokka og armen din: perfekt grobunn for sopp. Kanskje veksle mellom hvilken hånd du har den på (er vel samme det om du har den på feil hånd mens du sover?). Kanskje bytte reim i en annen type som puster? 

(Ettertanke: har du lateks allergi? Da bør du ihvertfall bytte reim )

Anonymkode: 0b32e...9ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gummi (tror jeg). Original rem 

Du kan kjøpe andre reimer 

Anonymkode: e3223...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det samme, og "alle" har anbefalt meg å bytte reim. Jeg har ikke gjort det enda, for har ikke funnet en reim jeg vil ha (vet ikke hvor jeg skal lete eller hvilken type som er bra). 

Anonymkode: deeae...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok den av hver dag å vasket håndleddet og vasket over klokken å lot håndleddet tørke litt. Akkurat nå vil jeg iallefall anbefale å ha klokken av noen timer.

Anonymkode: 45b75...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Bytt reim er første bud. Deretter kan du ha den på motsatt arm av hva du pleier når du sover, så får huden en pause

Anonymkode: 703ba...747

Skrevet

Bestill deg skinnreim istedet. Hadde samme utfordring med utslett der hvor gummi/silikonreimen møtte hud og leste det var ganske vanlig. 

Det kryr av reimer på f.ex Ebay, bare søk på "klokkemodell + leather strap" eller noe lignende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fått utslett eller noe lignende av klokkereimen på min Garminklokke. Lurer litt på om det kan være en soppinfeksjon (AI sier så i hvertfall). Noen som har hatt lignende og fått det bort? Vil helst unngå å måtte ta den av om natten for synes det er spennende og følge meg på søvn og bodybattery. 

Ta den av om natta. Og ta den av nok til at du blir kløfri. Det trenger ikke være sopp. Kan f. Eks være fuktighetseksem.

AnonymBruker
Skrevet

På natten kan du bytte hvilken hånd du har den på. Da vil huden få puste ;) og ta den av når du dusjer, glemmer jeg dette får jeg mye mer utslett. 

La den gjerne være av én time eller to på kvelden, det kan også hjelpe. 

Gummien er skikkelig klam, samboeren min har bestilt remmer i tekstil som har fjernet hans utslett. 

Jeg bare tar den av en gang i blant, løsner på den, bytter arm etc. 

Anonymkode: 2d219...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...