Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #1 Skrevet 11. april 2006 Jeg er veldig interressert i fotografering, men er på amatørplanet. Men jeg har lyst å utdanne meg til fotograf. Hvordan gjør jeg det? Bor i Trøndelag.
Gjest GreenSky Skrevet 11. april 2006 #2 Skrevet 11. april 2006 Du kan begynne med å google fotograf + utdanning.
Superlammet Skrevet 11. april 2006 #3 Skrevet 11. april 2006 Jeg knipser bare bilder der jeg kan, f.eks konserter o.l., og øver meg der. Forsøker å jobbe meg opp et lite navn etterhvert så får man se. Det er den tunge veien da.
Champagnepiken Skrevet 11. april 2006 #4 Skrevet 11. april 2006 Det er mange typer fotografer, da. Motefotografer, portrettfotografer, pressefotografer... Hva vil du bli?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2006 #5 Skrevet 11. april 2006 Det er en fotoskole i Trondhjem. Kjenner ei som har gått der, og som jobber som frilanser. Markedet er ikke det største i Trøndelag, da, men det kommer vel også helt an på hvilken retning du sikter deg inn mot.
Gjest GreenSky Skrevet 11. april 2006 #6 Skrevet 11. april 2006 Jeg begynte som journalist i avisen jeg jobber i nå. Men jeg digger å ta bilder, så nå tar jeg vel egentlig mer bilder enn jeg skriver. Har ingen utdannelse innen fotografi, men har vært hobbyfotograf så lenge jeg kan huske. Det er fult mulig å ta den veien som Lammet beskriver, men det er tungvint. Om det lønner seg i stedet for å ta utdanning, er jeg ikke sikker på. Jobbmarkedet er uansett vanskelig.
Gjest Sukkerert Skrevet 11. april 2006 #7 Skrevet 11. april 2006 Hvor gammel er du? Slik får du svennebrev i fotograffaget
Gjest LoisLane Skrevet 12. april 2006 #8 Skrevet 12. april 2006 Vil det være mulig å gå opp som privatist på vdg-kursene og søke lærlingeplass etter dette?
Gjest gjest1 Skrevet 12. april 2006 #9 Skrevet 12. april 2006 Det er vanskelig å få svennebrev også, pga at miljøet er lite i Norge og de med fagbrev er de som avgjør om du passerer nåløyet. De vil helst ikke ha for mye konkurranse, så mange dyktige lærlinger, får ikke fagbrev pga. dette, men det er jo utrolig mange fotografer uten utdannelse innen fotografi som er dyktige. Du kan lære deg selv og kanskje ta kurs hos M. Kroghvold. Han er dyktig. Om det fører til at du kan forsørge deg som fotograf, er tvilsomt, men det er en fin hobby og du kan kanskje få deg en ekstrainntekt samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2006 #10 Skrevet 13. april 2006 http://www.utdanningshuset.no/studier/digital_fotograf
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #11 Skrevet 18. april 2006 Det er kanskje litt vel mye å gape over en utdannelse til ettertanke. Jeg er for gammel for videregående, og holder på med annen høyere utdanning som jeg må gjøre meg ferdig med først. Jeg er helt på amatør- planet, men ønsker å lære mer uten at det koster meg skjorta. Har ikke ambisjoner om å bli noen stor fotograf, allikevel. Det skal være min hobby blant andre hobbyer. Hvor hører M. Kroghvold til? Jeg bor i Trøndelag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå