AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:03 #1 Skrevet mandag kl. 18:03 Jeg søkte nylig på drømmejobben, og ble invitert på førstegangsintervju. Dette er en jobb jeg virkelig kunne ha tenkt meg, og jeg tror nok at de anser meg som en meget reel kandidat. Jeg går ut i permisjon om 3 mnd, dvs. jeg hadde ikke rukket å starte i stillingen om jeg hadde fått tilbudet. Jeg kan ikke starte før tidligst Mai 2027… Jeg tenker at jeg spiller med åpne kort under førstegangsintervjuet. Jeg ville aldri ha startet et arbeidsforhold uten ærlighet. Men, er livredd for at jeg blir vurdert med videre når de får høre (og se) at jeg snart skal ut i permisjon. Flere som har søkt jobb mens de har vært gravide?🤰Opplevde du diskriminering? Anonymkode: 67176...04e
Stjertmeis Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg har opplevd grov diskrimminering som gravid i en stilling jeg allerede arbeidet i. Hadde aldri fått jobben om jeg var synlig gravid / åpen om graviditet på intervju. (Jeg var faktisk også gravid på intervjuet for den stillingen uten selv å vite det - fant det ut to dager etterpå, men mistet snaue to måneder senere). Jeg har også sett kollegaer bli grovt diskrimminert ved svangerskap (samme arbeidsgiver som over). Samtdig har jeg også hos nåværende arbeidsgiver sett at tre kollegaer har blitt ansatt mens de var synlig gravide. Så alt går an. Jeg ville imidlertid ikke holdt pusten. Det er gode grunner for det sterke stillingsvernet man har som gravid og for forbudet mot å stille spørsmål om det i intervjuet. De reglene er ikke tatt ut av løse lufta. Endret 6 timer siden av Stjertmeis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå